شفا مگ

ماسک آب برنج برای پوست صورت

آب برنج یکی از مواد مغذی است که برای پوست و مو بسیار مفید می باشد.یکی از راز های جوانی در ناحیه آسیایی برنج می باشد.از آب برنج می توانید برای شستشوی صورت، ماسک مو استفاده کنید.آب برنج می تواند یک گزینه درمانی برای جوش و آکنه می باشد.برنج دارای ویتامین های گروه B می باشد که می تواند باعث بهبود سلول ها شوند و روند پیری سلول را کند کند. آب برنج دارای خواص کلاژن سازی می باشد و باعث می شود سلول های آسیب دیده پوست را بازسازی کند. برنج حاوی آریزانول که یک ماده برای جلوگیری از پیری پوست است و باعث می شود گردش خون را بهبود ببخشد. همچنین آب برنج حاوی ویتامین E می باشد که باعث می شود پوست جوانتر شود.آب برنج سرشار از آتی اکسیدان های ضروری برای بدن است که می تواند در تغذیه پوست و مو نقش بسیار مهمی را داشته باشد. در ادامه با آنواع ماسک آب برنج برای پوست و مو آشنا شوید.

ماسک آب برنج برای پوست صورت
  1. تونر آب برنج
  2. ماسک آب برنج برای صورت
  3. شستشوی صورت با آب برنج
  4. بستن منافذ پوست با آب برنج
  5. آب برنج برای جوش صورت

تونر آب برنج

یه تکه پنبه رو در آب برنج خیس کرده و از اون برای پاک کردن پوست استفاده کنین. آب برنج هرگونه ناخالصی سبوم اضافی رو از روی پوست شما پاک میکنه و باعث میشه پوست شاداب و نرم بشه.

ماسک آب برنج برای صورت

برای شادابی پوست صورت می توانید از آب برنج استفاده کنید. ابتدا یک پارچه را به اندازه صورت خود برش داده و در آب برنج به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا کامل خیس بخورد و سپس آب اضافی آن را گرفته و بر روی صورت قرار دهید. 15 دقیقه صبر کنید و ماس را بردارید و سپس صورت خود را با آب بشورید. این ماسک باعث شادابی پوست شما خواهد شد.

شستشوی صورت با آب برنج

اگر صورت خود را روزانه با آب برنج بشورید مطمئن باشید دیگر نیازی به محصولات آرایشی ندارید و پوست سالمی را برای خود می سازید.برای این کار آب اضافی برنج را در یه بطری ریخته و نگه دارید و در زمان شسشوی صورت از آب برنج استفاده کنید.

بستن منافذ پوست با آب برنج

همچنین اگر می خواهید منافظ پوست را بسته نگه دارید می توانید یک تکه پنبه را در آب برنج فرو کنید و سپس آن را روی پوست خود قرار دهید. این کار باعث می شود منافذ پوست شما بسته شود.

آب برنج برای جوش صورت

آب برنج خاصیت ضد التهابی برای پوست صورت دارد و می تواند در درمان آکنه و جوش بسیار مفید می باشد.آب برنج در کره جنوبی به عنوان یک عنصر زیبایی می دانند. برای استفاده از آب برنج در درمان جوش و آکنه ابتدا یک لیوان آب را بجوشانید و بعد مقداری برنج ایرانی را به مدت 30 دقیقه در آب بخیسانید سپس آب را از برنج با صافی جدا کنید و در شیشه جدا بریزید و درب آن را ببندید.

قبل از استفاده صورت خود را با آب و صابون بشویید و پنبه را به آب برنج آغشته کرده و روی جوش ها بمالید. این کار را به دمدت یک هفته انجام دهید و تاثیر آن را ببینید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.