شفا مگ

مواد غذایی برای درمان آنفولانزا

زمانی که دچار بیماری آنفولانزا شدید سعی کنید علاوه بر توصیه های پزشک، مواد غذایی را فراموش نکنید.همچنان در تمام دنیا به دنبال مواد غذایی هستند که بتواند آنفولانزا را از پا در آورد.غذاهای مقوی برای آنفولانزا را فراموش نکنید. در این مقاله 5 ماده غذایی که می تواند در درمان و بهبودی آنفولانزا نقش مهمی داشته باشند را معرفی می کنید.

مواد غذایی برای درمان آنفولانزا
  1. سیر خام و آنفولانزا
  2. پیاز و آنفولانزا
  3. زردچوبه، میخک، دارچین
  4. توت و آنفولانزا
  5. سوپ مرغ و آنفولانزا

سیر خام و آنفولانزا

سیر از جمله مواد غذایی می باشد که بسیار قدرتمند در برابر انفولانزا عمل می کند. سیر ترکیباتی به نام آلیون و آلیسین دارد که می تواند با ویروس مقابله کند. سیر می تواند در زمان ابتلا به آنفولانزا شدید به شما در بهبودی کمک زیادی کند. همچنین سیر بدن را در برابر ویروس آنفولانزا مقاوم می سازد و می تواند با آن مبارزه کند.

سعی کنید برای استفاده از خواص ضد ویروسی سیر هر 3 یا 4 ساعت یک بار یک حبه سیر خام بخورید. اگر با طعم سیر مشکل دارید می توانید آن را خرد کنید و آن را ببلعید.همچنین می توانید از مخلوط سیر خرد شده و عسل استفاده کنید. عسل نیز مانند سیر خواص ضد ویروسی دارد.

پیاز و آنفولانزا

مصرف پیاز به دلیل خواص ضد میکروبی و ویروسی که دارد می توانید از آن برای درمان آنفولانزا استفاده کنید.پیاز حاوی آلیون و آلیسین است و حجم بالایی از ویتامین Cرا در خود جای داده است. در مدت بیماری سعی کنید پیاز بیشتری به غذا اضافه کنید.

زردچوبه، میخک، دارچین

3 ادویه وجود دارد که بسیار در درمان بیماری ها موثر هستند. زردچوبه و میخک و دارچین هر سه سرشار از آنتی اکسیدان هستند و به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار نقش مهمی دارند.

سعی کنید برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا یک قاشق چایخوری ادویه ها را مصرف کنید. دارچین را به دلیل طعم خوشمزه آن می توانید در میان وعده های خود استفاده کنید. اگر احساس بیماری دارید می تواند از ادویه جات برای کمک به تعریق استفاده کنید.

توت و آنفولانزا

اکثر توت ها به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که دارند می توانند تا حد زیادی به مبارزه با ویروس آنفولانزا بپردازند. مصرف بلوبری می تواند بیشترین تاثیر را در میان توت ها داشته باشد.در زمان ابتلا به آنفولانزا سعی کنید نصف فنجان توت خام بخورید تا بدنتان سلامتی خود را بدست آورد. اگر در فصل سرما خوردگی و آنفولانزا توت پیدا نمی شود بهتر است آن را فریز کنید.

سوپ مرغ و آنفولانزا

مصرف سوپ مرغ در زمان آنفولانزا باعث می شود که حرارت بدن افزایش پیدا کند و باعث می شود که سیستم ایمنی بدن فعال شوند و با ویروس ها مبارزه کند.سوپ مرغ برای ویروس ها که در فضای سرد و خشک زندگی و رشد می کنند کار را سخت می کند و باعث از بین رفتن آن ها می شوند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.