شفا مگ

فواید ماسک خرمالو برای صورت

داشتن پوست شاد و جوان از ارزوها و خواسته های افراد دنیا می باشند. برای ان داشتن پوست جوان اکثر افراد از محصولات شیمیایی استفاده می کنند و حتی بعضی از انها قیمت های زیادی دارند.برای شاداب و جوان کردن پوست می توانید از میوه های یخچال استفاده کنید.یکی از این میوه ها خرمالو می باشد سرشار از ویتامین A است.ویتامین A از جمله ویتامین هایی است که با کمبود آن پوست و مو و حتی ناخن دچار آسیب می شود.همچنین خرمالو می تواند یک تمیز کننده و روشن کننده صورت باشد. در ادامه با ماسک خرمالو برای شادابی و سلامت مو آشنا شوید.

ماسک خرمالو
  1. لطافت پوست
  2. تمیز کننده عمیق پوست
  3. روشن کننده پوست
  4. نرم کننده پوست
  5. کاهش چروک صورت

لطافت پوست با ماسک خرمالو

یک قاشق غذاخوری کته بدون نمک و روغن را با یک قاشق مربا خوری روغن بادام شیرین، به همراه یک تکه کوچک خیار با پوست و نصف خرمالوی رسیده را در میکسر ریخته و آنها را مخلوطط کنید.این ماسک را به مدت 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید.پوست با این روش خیلی زود به لطفات دلخواه شما خواهد رسید.

تمیز کننده عمیق پوست با ماسک خرمالو

خرمالو می تواند به راحتی تمام دانه های چربی زیر پوست را تمیز کند. برای این کار مواد زیر را با هم مخلوط کرده و به صورت دورانی روی پوست مالش می دهید. پس از 10 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید. این ماسک به عنوان یک اسکراب برای رفع آلودگی پوستی کمک می کند.مواد لازم جهت تهیه اسکراب خرمالو

  • یک عدد خرمالوی رسیده و له شده
  • یک چهارم فنجان شکر قهوه ای
  • یک قاشق غذا خوری روغن زیتون

روشن کننده پوست با ماسک خرمالو

خرمالو از میوه هایی است که می تواند به روشن و شفاف کردن پوست موثر باشد. برای این ماسک 2 عدد خرمالو را با 1 عدد هویچ مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید و بعد از 15 دقیقه پوست را با آب سرد بشویید.قطعا بعد از شستن ماسک خواهید دید که پوستتان روشن و شفاف شده است

نرم کننده پوست با ماسک خرمالو

خرمالو به دلیل داشتن ویتامین E و ویتامین A می تواند باعث نرمی و لطافت پوست شود. برای این کار 1 عدد خرمالو را به حالت پوره در آورید و به آن کمی آرد جو اضافه کنید تا ماسک به حالت خمیری تبدیل شود. به کمک قلمو این ماسک را روی صورت پخش کنید. 10 تا 15 دقیقه ماسک روی پوست باید باشد. بعد از آن با آب گرم صورتتان را بشویید.

کاهش چروک صورت با ماسک خرمالو

خرمالو باعث می شود روند پیری به کندی انجام شود و چین و چروک صورت را رفع می کند. خرمالوی رسیده را با زرده تخم مرغ و آبلیمو مخلوط کنید.این ماسک علاو بر تاثیر روی چین و چروک صورت ، باعث می شود منابفذ باز پوستی شما را پاکسازی می کند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.