شفا مگ

درمان خانگی سردرد با دارچین

سردرد از جمله دردهایی است که غیر قابل تحمل می باشد و افراد به دنبال راه هایی برای کاهش سردرد هستند.درمان های زیادی وجود دارد از جمله مصرف داروهای غیر استروئیدی و مسکن های بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن.البته کسانی هستند که دوست دارند با روش های طبیعی دردهای خود را درمان کنند.دارچین از جمله داروی خانگی است که می تواند به راحتی سردرد را درمان کند.البته این نکته را توجه داشته باشید بهترین راه درمان سردرد استراحت می باشد.بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی دارچین، می تواند در کاهش درد خصوصا سردرد می تواند مشابه قرص ایبوپروفن عمل کند. در ادامه روش های درمان خانگی سردرد با دارچین را بخوانید.

درمان خانگی سردرد با دارچین
  1. عرق دارچین برای درمان سردرد
  2. خمیر دارچین برای سردرد
  3. دارچین و شیر گرم
  4. دمنوش دارچین برای سردرد

خواص عرق دارچین برای سردرد

دارچین می تواند به راحتی برای درمان سردرد موثر باشد. استفاده از عرق دارچین از سریع ترین راه درمان سردرد می باشد.برای استفاده از عرق دارچین می توانید این عرق را با آب  و یا بدون آب مصرف کنید. برای طعم دادن به این عرق می توانید از نبات استفاده کنید. بعد از مصرف سردرد به مرور بهتر خواهد شد.

خمیر دارچین برای سردرد

اگر می خواهید سردرد سرماخوردگی و یا سردرد های سینوزیتی را درمان کنید و تمایل به خوردن دارچین را ندارید، می توانید خمیر دارچین تهیه کنید و  آن را بر روی پیشانی و شقیقه خود بمالید.

برای این کار ابتدا چند قاشق غذاخوری پودر دارچین را با مقداری آب ترکیب کنید. زمانی که این ترکیب خمیر شکل شد می توانید آن را روی پیشانی و شقیقه خود بمالید.

درمان سردرد با دارچین و شیر گرم

ترکیب شیر گرم و دارچین در درمان سردرد توصیه می شود. برای اینکار کافیست  یک قاشق چای خوری پودر دارچین را به یک لیوان شیر گرم اضافه کرده و بنوشید. خودتان کم کم متوجه تسکین سردرد تان خواهید شد.

دمنوش دارچین برای سردرد

دمنوش دارچین برای سردردهای مختلف مخصوصا سر دردهای ناشی از خستگی و استرس توصیه می شود. برای اینکار کافیست به چای دم کرده یک قاشق چای خوری پودر دارچین اضافه کنید. حالا چند دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و سپس آن را بنوشید.

چوب دارچین وقتی پودر می شود دارچین بدست می اید. پس مسلما چوب دارچین ناخالصی های کمتری نسبت به پودر دارچین دارد و خواص آن هم بیشتر است. می توان برای درمان سردرد با دارچین از دم کرده چوب دارچین استفاده کرد. برای اینکار کافیست که دو عدد چوب دارچین را در یک لیوان آب جوش قرار دهید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. اگر دوست داشتید به آن می توانید از نبات و کمی عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.