شفا مگ

دمنوش مفید برای سرماخوردگی

زمانی که دچار سرماخوردگی شده اید یکی از موارد ضروری مصرف مایعات و نوشیدنی های بدون کافئین می باشد.چای های داغ یکی از انتخاب های هوشمندانه می باشد و باعث می شود گلودرد تسکین پیدا کند.برخی از دمنوش های گیاهی هستند که می تواننند علائم عفونت های تنفسی را کاهش دهند.اگر علائم سرماخوردگی بعد از 10 روز شدیدشد باید به پزشک مراجعه کرد. در ادامه با دمنوش ها و چای های گیاهی مفید برای درمان سرماخوردگی آشنا شوید.

دمنوش مفید برای سرماخوردگی
  1. دمنوش لیمو
  2. دمنوش اکیناسه یا سرخارگل
  3. دمنوش چای سبز
  4. دمنوش بابونه و عسل

دمنوش لیمو برای سرماخوردگی

نوشیدن چای لیمو یا فشردن لیمو در دمنوش های مختلف یک درمان خانگی است که اکثر مردم استفاده میکنند .لیمو از مرکبات است و حاوی ویتامین C است ،که این ویتامین حاوی مواد مغذی برای بدن میباشد که برای مبارزه با سرماخوردگی یا ویروس بسیار مهم میباشد.

دمنوش اکیناسه یا سرخارگل برای سرماخوردگی

سرخارگل گیاهی محبوب است که از گیاهی به نام گل مریم بنفش تهیه میشود.برخی مطالعات نشان میدهد که دمنوش اکیناسه فعالیت ایمنی بدن را برای کوتاه کردن عفونت های باکتریایی و ویروس ها بالا میبرد ومیتواند در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا نیز مفید باشد. همچنین حاوی آنتی اکسیدان زیادی میباشد.

دمنوش چای سبز برای سرماخوردگی

چای سبز به دلیل فواید زیادی که برای سلامتی دارد در سراسر جهان بسیار محبوب است. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان زیادی میباشد. این خواص آنتی اکسیدانی چای سبز میتواند به بدن در برابر حمله عوامل محیطی یا عفونت کمک کند. مصرف چای سبز باعث تقویت انرژی در بدن میشود و میتواند مدت زمان سرماخوردگی را کاهش دهد.

دمنوش بابونه و عسل برای سرماخوردگی

دمنوش بابونه و دمنوش نعنا مدت ها است که مورد علاقه افرادی که سرماخودرگی دارند میباشد. این چای های گیاهی میتوانند به درمان سرماخوردگی کمک کنند. البته در صورت بارداری چای بابونه نباید مصرف شود. مصرف چای های گیاهی به همراه عسل میتواند در بهبود سرفه ، رفع خلط ، تسکین درد در زمان سرماخوردگی کمک کند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.