شفا مگ

درمان گردن درد به روش خانگی

درد گردن می تواند بیماری یا اینکه جراحت باشد که باعث می شود شما را آزار دهد.این عارضه گردن درد حتی می تواند به دلیل نرمی زیاد تشک تخت خواب باشد.آیا راهی می باشد که گردن درد را درمان کنیم؟ در ادامه می توانید با رو های زیر درد گردن را بهبود ببخشید.

درمان گردن درد به روش خانگی
  1. درمان گردن درد با استراحت
  2. درمان گردن درد با یخ
  3. درمان گردن درد با گرما
  4. درمان گردن درد با کاهش استرس
  5. درمان گردن درد با دارو
  6. سایر درمان های خانگی گردن درد

درمان گردن درد با استراحت

اگر به گردن درد مبتلا شده اید دراز بکشید و به ماهیچه های گردنتان استراحت دهید. از بالش بلند یا خیلی سفت استفاده نکنید.

درمان گردن درد با یخ

گذاشتن تکه های یخ روی نقطه درد و التهاب حتما کمکتان می کند. چند قطعه یخ را در کیسه فریزر بگذارید و روی گردنتان قرار دهید. تکرار این کار در هر 15 دقیقه حتما مفید است.

درمان گردن درد با گرما

اگر احساس می کنید عضلات گردنتان سفت شده و گرقته است آنرا گرم کنید. گرما باعث نرم شدن عضلات گرفته می شود. دوش آب گرم راه خوبی برای این کار است اما به یاد داشته بشید که این کار را برای طولانی مدت انجام ندهید زیرا باعث نتیجه عکس می شود.

درمان گردن درد با کاهش استرس

اعصاب روی گرفتگی گردن بسیار تاثیر دارد. سعی کنید استرس را از خود دور کنید و اگر علت آن را نمی دانید سعی کنید آن را بیابید.

به یاد داشته باشید که خودتان می توانید محیطی آرام برای آرامشتان ایجاد کنید. به جایی خلوت و بی سر و صدا بروید و دراز بکشید. سعی کنید با فکر خود به تمام اعضای بدنتان آرامش دهید.

درمان گردن درد با دارو

مسکن هایی که بدون نسخه پزشک می توان از آنها استفاده کرد می تواند برای شل کردن عضلات گردن موثر باشد و دردتان را نیز کاهش دهد.

سایر درمان های خانگی گردن درد

کاهش وزن: اضافه وزن به تمام ماهیچه ها از جمله ماهیچه گردن فشار می آورد.

درست نشستن: اگر در محیط کارتان مدام پشت میز کامپیوتر نشسته و به صفحه آن خیره شده اید سعی کنید ارتفاع صندلی را به درستی تنظیم نمایید و هر چند وقت یک بار به خود استراحت دهید.

ترک عادات بد: اگر عادت دارید در اتومبیل بخوابید یا اینکه تلفن سیار منزلتان را بین گردن و شانه هایتان نگه دارید مطمئن باشید که دچار مشکل می شوید. عادات بدی که به گردنتان فشار می آورند را همین امروز ترک کنید.

تشک طبی: اگر هر روز صبح با گردن درد بیدار می شوید ، تشکتان ایراد دارد و باید آن را عوض کنید. بالش شما نیز نباید خیلی سفت و یا خیلی نرم باشد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.