شفا مگ

نکات ایمنی بیماران صرع

کسانی که دچار بیماری صرع هستند میبایست از نکات ایمنی ویژه برای خود آشنایی داشته باشند.این بیماری دارای علائم ناگهانی است و بدون اطلاع قبلی علائم صورت می گیرد.علائم بیماری صرع به شکل لرزش های شدید و به شکل ناگهانی آغاز می شوند و اگر فرد مبتلا به بیماری صرع ایمن نباشد می تواند باعث آسیب های خطرناکی شوند.در ادامه به مراقبت هایی که برای افراد مبتلا به بیماری صرع برای ایمنی این افراد مهم هستند می پردازیم.

نکات ایمنی بیماران صرع
  1. نکات ایمنی در زمان خوابیدن
  2. نکات ایمنی در زمان حمام
  3. نکات ایمنی در آشپزخانه
  4. نکات ایمنی در هنگام ورزش
  5. نکات ایمنی در محل کار
  6. نکات ایمنی در حیاط
  7. نکات ایمنی تماشای تلویزیون

نکات ایمنی در زمان خوابیدن

افراد مبتلا به صرع به هیچ عنوان نباید زیر کرسی بخوابند و وسایل خطرساز و وسایلی که منجر به آتشسوزی می شود را از محل خواب خود دور کنند. برای این افراد مناسبترین رختخواب ،تخت های آرام و نرم و کوتاه هستند که فاصله آن با زمین زیاد نباشد.

نکات ایمنی بیماران صرع در زمان حمام

سعی کنید فضای داخلی حمام را از وسایلی که شکستنی هستند تخلیه کنید.همچنین فضای کف حمام برای این اشخاص نباید صیقلی باشند.فضای کف این حمام ها باید از کفپوش های پلاستیکی پوشانده شوند.

قفل کردن در حمام زمانی که به حمام می روید بسیار غلط است و حتی باید در زمان حمام گوشه ای از در را باز بگذارید و در زمان حمام کردن حداقل یک نفر باید در خانه باشد تا در صورت بروز حمله بتواند به شما کمک کند.

نکات ایمنی بیماران صرع در آشپزخانه

سعی کنید از جابجا کردن ظروفی که داغ هستند بپرهیزید و در زمان سرو غذا ، بشقاب را نزدیک اجاق گاز و کنار قابلمه ببرید، نه اینکه قابلمه را بخواهید بلند کنید.وسایل برقی را از سینک ظرفشویی دور کنید.

سعی کنید وسایل نوک تیز مانند چنگال و چاقو را همیشه به سمت پایین در ظرفشویی قرار گیرد که در زمان بروز حمله آسیبی به شما وارد نکند.ظروف مورد استفاده دائم را در قسمت های پایینی کابینت قرار دهید تا به راحتی در دسترس شما باشند و سعی کنید بیشتر وسایل خود را نشکن انتخاب کنید تا برایتان ایمن باشد.

نکات ایمنی بیماران صرع در هنگام ورزش

ورزش های پرتابی و پروازی را نباید انجام دهید. این ورزش ها زمانی برایتان مناسب است که حدودا یک سال از آخرین حمله شما گذشته باشد.

برای ورزش هایی مانند ژیمناستیک، اسب سواری، دوچرخه سواری حتما کلاه ایمنی استفاده کنید و همچنین در زمان شنا کردن باید بیشترین احتیاط را انجام دهید.سعی کنید قبل از شنا کردن به فردی که مهارت دارد موضوع بیماری خود را گفته تا مراقب شما باشد.

نکات ایمنی بیماران صرع در محل کار

اولین کاری که انجام می دهید جایگزین صندلی کوتاه با صندلی بلند می باشد. اگر کارتان به پوشیدن لباس های محافظتی احتیاج دارد حتما قبل از شروع آن را به تن کنید. همچنین از وسایل برقی سنگین استفاده نکنید.

نکات ایمنی بیماران صرع در حیاط

همسطح بودن ورودی و حیاط خانه بسیار مهم است و اگر استخری در حیاط منزل می باشد آن را با حفاظ بپوشانید.سعی کنید ایوان خانه را فرش کنید تا سطح نرمی پیدا کند.

توصیه هایی در زمان تماشای تلویزیون و کار با رایانه

استفاده از رایانه برای مدت طولانی برای شما مناسب نمی باشد و اگر شغلتان ایجاب می کند دائما پشت کامپیوتر باشید سعی کنید مابین کار خود استراحت کنید.
در زمان تماشای تلویزیون فاصله را رعایت کنید.سعی کنید به صفحات برفکی تلویزیون نگاه نکنید زیرا اکر به نور حساس باشید بسیار خطرناک می باشد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.