شفا مگ

چگونه به سادگی لاغر شویم

بیشتر افراد این روز ها به دنبال داشتن یک بدن متناسب هستند و بیشتر آنها دلشان می خواهد بدون ورزش و رژیم لاغر شوند.داشتن اندام متناسب نیازمند رعایت یک سری موارد و تغییر سبک زندگی می باشد.روش هایی هم وجود دارد که بتوانید بدون ورزش کردن و رژیم لاغری اندام خود را متناسب کنید و اگر اندام متناسبی دارید آن را حفظ کنید. در ادامه نکاتی را شرح دادیم که بتوانید بدون زجر کشیدن وزن کم کنید.

چگونه به سادگی لاغر شویم

۱ - هیچوقت صبحانه را نادیده نگیرید : تنبل ها به هیچ وجه نباید مهم ترین وعده ی روزانه شان را از دست بدهند!

۲ - بشقاب کوچک تری استفاده کنید: به بدنتان بیاموزید فقط آنچه نیاز دارد را بخورد، نه هر چه دوست داشت، راه موثری است.

۳ - بیشتر بخوابید: آیا می دانید که پزشکان توصیه می کنند هر شب بین ۸ تا ۹ ساعت باید بخوابید؟ اگر در طول روز هم احساس کردید که انرژی تان ته کشیده، می توانید چرتی بزنید.

۴ - مصرف ویتامین D :اشخاص در حال کاهش وزنی که کمبود ویتامین D را داشته اند، خودشان اذعان می کنند که روند کاهش وزنشان کند بوده است. ویتامین دی در محصولات لبنی یافت می شود. پس می توانید فست فود و سوسیس و کالباس را با ماست یا یک لیوان شیر جایگزین کنید. اگر لبنیات دوست ندارید، می توانید این ویتامین را در موز، شیر سویا و آب پرتقال نیز بیابید.

۵ - قهوه بنوشید: علاوه بر اینکه میزان کالری سوزی شما را افزایش می دهد، کافئین درون قهوه کمک خواهد کرد تا شرایط پوستتان نیز بهتر شود و چین و چروک هایتان کاهش یابد.

۶ - آدامس بدون قند بجوید: آدامس، می تواند استرس را از شما دور کرده و به مغزتان اجازه دهد بیشتر متمرکز شود! همچنین به شما کمک خواهد کرد تا سریعتر انرژی بسوزانید. البته مراقب باشید! بیش ازاندازه آدامس جویدن می تواند بعنوان یک ملین قوی عمل کند.

۷ - مشغول باشید: یک سرگرمی جدید برای خودتان بیابید یا اینکه فعالیت های کاری تان را سازماندهی کنید، بنابراین وقتی نخواهید داشت که آنرا به هله هوله خوردن صرف کنید!

۸ - یک گام شمار استفاده کنید:این ابزار، برای حساب کتاب کالری های مصرفی شما عالی است! از ظرف شستن گرفته تا راه رفتن به سمت اتاق جلسات و برگشت به خانه تان.

۹ - خنده بهترین دارو است : اگر حدود ۱۵ دقیقه بخندید، بدنتان چیزی حدود ۵۰ کالری خواهد سوزاند. البته یادتان نرود که وقتی بعد از اتمام کارتان به یک تئاتر کمدی می روید، گام شمارتان همراهتان باشد!

۱۰ - کفش های راحتی تان را با پاشنه بلند عوض کنید: همه ی آنها را از کمد لباستان خارج کنید و هر زمانی که به محل کارتان می روید یا با دوستانتان بیرون هستید بپوشید. این کفش ها برای عضلانی کردن پاهایتان عالی اند!

۱۱ - همیشه یک میان وعده بهمراه خود داشته باشید: یک میان وعده ی کم کالری مانند برخی از شکلات ها، راه خوبی برای نگه داشتن متابولیسم تان، در حال سوخت و ساز است.

۱۲ - به خودتان استراحت دهید: هر وقت به شما فشار می آید و استرس گرفتید، تمایل به افزایش وزن پیدا پیدا خواهید کرد. بنابراین سعی کنید تا استرس کاهش پیدا کند، مثلا به موزیک مورد علاقه تان گوش دهید، با دوستانتان یک فیلم کمدی ببینید، به یک پیاده روی کوتاه یا به یک استراحت و سفر چند روزه به شهری دیگر بروید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.