شفا مگ

عادت های نادرست در شستشوی صورت

شستن صورت به نظر ساده‌ترین قسمت مراقبت روزانه از پوست به نظر می‌رسد ولی عادت‌های نادرست مثل استفاده از صابون برای شستن صورت باعث یكسری اختلالات در پوست می‌شود؛ مانند: خشكی پوست ، التهاب و جوش.با 10 اشتباه بزرگ در شستن صورت كه اغلب ما مرتكب می‌شویم و روش‌های برطرف كردن آنها آشنا شوید.

عادت های نادرست در شستشوی صورت

 

کشیدن حوله روی پوست :برای خشك كردن صورت پوست تان را با حوله نوازش كنید و ضربه های آرام بزنید نه اینكه محكم روی صورت بكشید.

استفاده از دمای نامناسب آب: آب داغ ممكن است احساس خوبی به پوست شما دهد اما می تواند چربی های طبیعی و محافظت كننده پوست را از بین ببرد و باعث خشكی بیش از حد پوست یا تولید بیش از اندازه سبوم (چربی پوست) شود. آب ولرم بهترین گزینه برای پاك كردن آرام و موثر پوست است.

ترس از روغن ها: به گفته كارشناسان انواع پوست ها می توانند از فواید پاك كردن پوست با روغن بهره ببرند حتی پوست های چرب و آسیب دیده. یك روغن خوب منافذ پوست را از كثیفی و باكتری پاك و به التیام و تعادل پوست كمك می كند. به دنبال یك محصول پاك كننده روغنی باشید كه از چربی های گیاهی و طبیعی تشكیل شده است. خیلی ساده روغن را روی پوست خود بمالید، ماساژ دهید و سپس با یك پارچه تمیز آغشته به آب ولرم صورت خود را پاك كنید.

انتخاب محصول اشتباه: پاك كننده مناسبی پیدا كنید كه بیش از حد ملایم هم نباشد چون مجبور می شوید برای پاك كردن دو بار بشویید یا محكم روی پوست خود بكشید و بیش از حد سخت هم نباشد كه باعث می شود پوست تحریك و قرمز شود.

استفاده از مواد تحریك كننده پوست:یك لطفی در حق پوست تان بكنید و از موادی كه به آن آسیب می زنند، دوری كنید مانند عطرها، رنگ ها و همچنین مواد نگهدارنده  مثل پارابن و سدیم لوریل سولفات. همیشه برچسب روی محصولات بهداشتی را مطالعه كنید تا از مواد تشكیل دهنده آن مطلع شوید.

انتظار برای رطوبت پوست: برای افزایش میزان جذب رطوبت، مرطوب كننده را بلافاصله بعد از شست وشوی صورت و وقتی هنوز پوست مرطوب است، بمالید. برای سرم ها و دیگر محصولات محافظت از پوست هم این روش را به كار گیرید. اگر منتظر بمانید تا پوست تان كاملا خشك شود، عناصر فعال مرطوب كننده سخت تر جذب پوست می شوند و پوست را چرب و چسبناك می كنند.

 افراط در شست وشو:در اكثر موارد یك یا دو بار در روز شستن صورت مناسب است و بیشتر از این باعث تحریك پوست و حتی تولید بیش ازحد چربی می شود. اگر در طول روز آرایش نكرده اید، كرم ضد آفتاب بیش از حد نزده اید و عرق زیاد نكرده اید، شب از پاك كننده استفاده نكنید و فقط صورت تان را با آب ولرم بشویید. به پوست تان اجازه دهید گاهی اوقات از چرخه محصولات آرایشی رهایی پیدا كند.

زیاد هزینه نكنید:صرف هزینه های زیاد برای خرید یك شوینده صورت كار عاقلانه ای نیست. دنبال یك شوینده ساده با مواد طبیعی باشید و پول تان را صرف خرید محصولاتی  مانند سرم ها و مرطوب كننده ها  کنید.

خوب آبكشی نكردن پوست: نگاه سطحی داشتن به شست وشو و صحیح آبكشی نكردن پوست باعث می شود شوینده روی پوست باقی بماند و این باقی مانده ها منافذ پوست را مسدود كند؛ در نتیجه پوست خشك می شود. صورت تان را كامل و صحیح آبكشی كنید حتی اگر صبح است و دیرتان شده یا هنگام شب است و بسیار خسته هستید. خط مو، زیر چانه و سطح بینی از جمله نقاطی هستند كه در شست وشو فراموش می شوند؛ به این نكته توجه كنید.

لایه برداری بیش از حد:لایه بردار های دانه دار انتخاب های بهتری هستند. برای این كار اسكراب شكر و اسیدهای میوه را انتخاب و حداكثر دو یا سه بار در هفته از آنها استفاده كنید. در لایه برداری از انگشت خود به جای لیف استفاده كنید تا مانع كشیده شدن پوست و آزار آن شوید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.