شفا مگ

چگونه از تیرگی زیر بغل خلاص شویم

برای خلاص شدن از تیرگی زیر بغل می توانید از روش های طبیعی جوش شیرین، شیر و زعفران، لیمو، خمیردندان، روغن نارگیل، ماست، گلاب سیب زمینی استفاده کنید.

رفع تیرگی زیر بغل

تیرگی زیر بغل بیشتر به خاطر سلول های مرده پوستی و اسپری های ضد تعریق و اصلاح می باشد که می تواند به راحتی با برخی از درمان های دارویی، طبیعی و گیاهی رفع شود. برای رفع تیرگی می توانید از مواد طبیعی که در آشپزخانه شما یافت می شود کمک بگیرید و به راحتی با آنها زیر بغل خود را سفید کنید.

رفع سریع تیرگی زیر بغل با لیمو ترش، اسکراب روغن زیتون، شیر و زعفران، زرچوبه، جوش شیرین، خیار، روغن نارگیل، سیب زمینی به راحتی امکان است و طی چند روز شاهد نتایج بسیار خوشایندی خواهید بود. در ادامه با روش هایی برای رفع تیرگی زیر بغل آشنا شوید.

  1. رفع تیرگی زیر بغل با روغن زیتون
  2. رفع تیرگی زیر بغل با لیمو ترش
  3. رفع تیرگی زیر بغل با شیر و زعفران
  4. رفع تیرگی زیر بغل با زردچوبه
  5. رفع تیرگی زیر بغل با گلاب
  6. رفع تیرگی زیر بغل با جوش شیرین
  7. رفع تیرگی زیر بغل با خیار
  8. رفع تیرگی زیر بغل با روغن نارگیل
  9. رفع تیرگی زیر بغل با ماست
  10. رفع تیرگی زیر بغل با سیب زمینی

رفع سیاهی زیر بغل با خمیر دندان

خمیر دندان دارای خواص سفید کنندگی برای پوست است که می تواند سیاهی زیر بغل را سفید کند. با این حال ، اطمینان حاصل کنید که فقط خمیر دندان سفید استفاده می کنید، زیرا خمیر دندان های رنگی حاوی مواد شیمیایی دیگری هستند که می توانند پوست حساس زیر بغل را تحریک کنند.

برای استفاده از خمیر دندان مقداری خمیر دندان سفید و پودر چای سبز را با هم مخلوط کنید و آن را زیر بغل خود بمالید و پس از 10 دقیقه آن را پاک کنید.

رفع تیرگی زیر بغل با روغن زیتون

روغن زیتون خاصیت آنتی اکسیدانی و سفید کنندگی ملایمی دارد که برای پوست بسیار مفید است.برای استفاده از روغن زیتون برای رفع تیرگی زیر بغل می توانید روغن زیتون را با شکر قهوه ای که یک اسکراب طبیعی است مخلوط کنید.مخلوط به شکلی باشد که شکر به شکل دانه دانه بماند که بتواند به عنوان یک اسکراب عمل کند.مخلوط را به زیر بغلتان مالیده و به آرامی ماساژ دهید، سپس زیر بغلتان که دیگر به آن شدت تیره نیست را بشویید!

رفع تیرگی زیر بغل با لیمو ترش

لیمو ترش یک سفید کننده بسیار عالی و ضد میکروب می باشد.با استفاده از لیمو ترش نه تنها زیر بغل را سفید می کنید بلکه تمیز و ضد عفونتی نیز خواهید کرد.ماهیت اسیدی لیموترش، یک خاصیت عالی برای روشن کردن پوست زیر بغل است، و اگر بطور مرتب از آن استفاده کنید، بزودی زیر بغلتان همرنگ پوست اندام های دیگرتان خواهد شد.

رفع تیرگی زیر بغل با شیر و زعفران

یک راه موثر و طبیعی دیگر که می توانید تاثیر آن را در دو روز مشاهده کنید استفاده از مخلوط کمی زعفران با دو قاشق غذاخوری شیر یا خامه است. این مخلوط را قبل از خواب به زیر بغل خود بمالید و اجازه دهید تا صبح بر پوست این ناحیه بماند. این مخلوط نه تنها رنگ زیر بغل را روشن تر می کند، بلکه باعث از بین رفتن بوی بد عرق نیز می شود.

رفع تیرگی زیر بغل با زردچوبه

پودر زردچوبه با خاصیت دارویی فراوانی یکی از مهم ترین ادویه جات هند است، مقداری از پودر زردچوبه را با ۲ قاشق کشک و ۱ قاشق آرد مخلوط کنید و به مدت ۳۰ دقیقه بر روی سطح زیر بغل بگذارید و بعد بشورید. این کار را ۲ بار در هفته برای یک ماه انجام دهید تا تفاوت را ببینید.

رفع تیرگی زیر بغل با گلاب

چوب صندل را با گلاب مخلوط کنید می توانید از آن بر روی پوست گردن ، صورت و زیر بغل استفاده کنیدو سپس با آب سر بشورید و خشک کنید.

رفع تیرگی زیر بغل با جوش شیرین

ترکیبی از آب و جوش شیرین هم یک درمان خانگی بی نظیر دیگر برای سفید کردن تیرگی زیر بغل است. مخلوط را بسازید و زیر بغلتان را بطور کامل به آن آغشته کنید. کمی صبر کنید، سپس زیر بغلتان را بشویید. همانند لیموترش، باید مدتی این راه درمانی را استفاده کنید تا نتایج مشخصی بدست بیاورید.

رفع تیرگی زیر بغل با خیار

خنکی موجود در خیار باعث جوتنی و شادابی پوست می شود. آب خیار را با مقداری زرد چوبه در قسمت مورد نظر بزنید و بعد از چند دقیقه بشورید.

رفع تیرگی زیر بغل با روغن نارگیل

روغن نارگیل نه تنها در رشد مو بسیار موثر است بلکه برای درمان تیرگی مفید است.۲ قاشق روغن نارگیل را روی قسمت مورد نظر ماساژ دهید و قضاوت کنید که چه تغییری را می بینید

رفع تیرگی زیر بغل با ماست

شما به چند قاشق غذاخوری آرد نخود و ماست ساده یا شیر احتیاج دارید. آرد را با ماست یا شیر ترکیب نمایید و مخلوط بدست آمده را به زیر بغلتان بمالید. اگر کثیف شدن ملافه هایتان مهم نیست، می توانید بگذارید این مخلوط در طول شب روی پوستتان بماند. از آنجایی که کاملا طبیعی هستند، اثر سوءی نخواهند داشت. اگر می خواهید نتیجه ی سریع تری بگیرید، می توانید مقداری آبلیمو هم به آن بیفزایید.

رفع تیرگی زیر بغل با سیب زمینی

سیب زمینی نه تنها مزه خوبی دارد بلکه در درمان تیرگی موثر است، آب سیب زمینی را بگیرید و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست زیر بغل بگذارید هم چنین از سیب زمینی رنده شده هم میتوانید استفاده کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.