شفا مگ

خواص روغن فندق برای پوست و مو

روغن های گیاهی علاوه بر مصرف خوراکی، دارای خواص درمانی نیز می باشند.روغن فندق از روغن های گیاهی است که خواص زیادی دارد.از این روغن در لواز آرایشی استفاده می شود.روغن فندق دارای طبیعت گرم است.روغن فندق خواص زیادی برای پوست و مو دارد و به سلامتی و شادابی آنها کمک زیادی می کند.از این روغن می توان برای درمان بیماری ها و همچنین درمان ریزش مو استفاده کرد.در ادامه با خواص روغن فندق و راه های درمان با روغن فندق آشنا شوید.

خواص روغن فندق برای پوست و مو
  1. خواص درمانی روغن فندق
  2. درمان ریزش مو
  3. پرپشت کردن مژه و ابرو
  4. تقویت پوست صورت
  5. کاهش چین و چروک
  6. درمان جوش صورت
  7. طرز تهیه ماسک فندق

خواص درمانی روغن فندق

فندق سرشار از ویتامین E ، ویتامین A ، ویتامین C و ویتامین K و همینطور دارای نیاسین، فولات ، کلسیم ، پتاسیم، منگنز، مس، پروتئین، چربی می باشد.ویتامین A و C موجود در این روغن گیاهی برای حفظ شادابی و طراوت پوست مفید می باشد.

روغن فندق نیز دارای مقادیر بالایی چربی طبیعی است که می تواند به عنوان آبرسان و مرطوب کننده طبیعی پوست عمل می کند. همینطور روغن فندق حاوی مقادیر بالای کاتچین و تانن می باشد که باعث پاکسازی و تمیز کردن پوست می شود.

روغن فندق می تواند برای تقویت بدن به ویژه در دوران نقاهت بیماری بسیار مفید می باشد.برای درمان سرفه های مزمن و خروج خلط ار ریه ها از روغن فندق می توان استفاده کرد.این روغن گیاهی برخی از انواع بیماری های مربوط به کبد را درمان می کند.

 از جمله خواص روغن فندق می توان به عنوان تقویت کننده نیروی جنسی نیز اشاره کرد.خانم هایی که از دردهای دوران قاعدگی خود رنج می برند می توانند زیر شکم خود را با این روغن ماساژ دهند.روغن فندق معده و روده را تقویت می کند.موجب تقویت بینایی می شود.

روغن فندق برای ریزش مو

درمان ریزش مو یکی از خواص مفید روغن فندق میباشد. برای درمان ریزش مو روغن فندق را به ساقه موی خود زده و آن را با انگشتان ماساژ دهید. این کار باعث میشود روغن به ریشه مو برسد و باعث درمان ریزش مو شود.

روغن فندق برای درمان موخوره

روغن فندق به عنوان یک روش طبیعی و خانگی برای درمان موخوره استفاده می شود. چند قطره روغن فندق را بر روی مو ها ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

روغن فندق برای مژه و ابرو

پرپشت کردن ابرو و مژه یکی دیگر از خواص مفید روغن فندق میباشد. یکی از راه های تقویت مژه و پرپشت کردن ابروها این است که کمی روغن فندق را با استفاده از قطره چکان بر روی ابرو و مژ] خود بریزی و به ارامی ماساژ دهید تا روغن به پیاز ابرو و مژه نفوذ کند.

روغن فندق برای زیبایی پوست

تقویت پوست صورت یکی از مواردی میباشد که اکثر افراد به دنبال آن هستند. با استفاده از روغن فندق و خواص فندق میتوانید پوست خود تقویت کنید و چین و چروک های پوستی را از بین ببرید.

روغن فندق برای چین و چروک

برای کاهش چین و چروک پوست میتوانید یک قاشق چایخوری روغن فندق و یک قاشق چای خوری روغن جوانه گندم را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی پوست خود به آرامی زده و ماساژ دهید.

روغن فندق برای جوش صورت

برای درمان جوش های صورت میتوانید روزانه دو بار روغن فندق را به وسیله انگشت روی محل جوش قرار دهید. البته قبل از این کار میبایست با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است جوش های شما چرکی و نیاز به داروهای دیگری باشد.

طرز تهیه ماسک فندق برای شفافیت پوست

ماسک فندق برای لکه های پوستی

یک فنجان فندق را داخل ظرفی می ریزیم و یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا به آن اضافه می کنیم  و هم میزنیم .یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و سه قطره روغن اسانس اسطوخودوس را به مواد اضافه کرده و آن ها را هم می زنیم.سپس آن را داخل ظرفی قرار داده و داخل یخچال بگذارید. جوش شیرین کمک می کند تا لکه های پوستی تان بهبود یابد و ژل آلوئه ورا سبب مرطوب شدن پوست شده و آن را در برابر آسیب ها محافظت می کند.

روش دوم ماسک فندق

یک قاشق غذاخوری روغن فندق را با سیب زمینی پخته و له شده مخلوط کنید سپس دو قاشق غذاخوری شیر بز به آن بیفزایید و روی صورتتان بگذارید. بعد از حدود 15 دقیقه آن را بشویید.

ماسک فندق برای پوست چرب

برای درمان پوست چرب می توانید دو قاشق غذاخوری از این گیاه را به همراه یک قرص آسپیرین در نصف لیوان آب حل کنید و حرارت بدهید سپس بگذارید خنک شود و روی پوست بزنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.