شفا مگ

مضرات خوابیدن با موی خیس

مراقبت از مو و رسیدگی به مو کمی دشوار است.خشک کردن موها بعد از حمام برای زنان انرژی زیادی می گیرد.در چنین مواقعی بعضی از زنان با موهای خیس می خوابند.خوابیدن با موهای خیس بسیار مضر تر از حمام نرفتن است.اما چرا نباید با موی خیس بخوابیم؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم.

مضرات خوابیدن با موی خیس

 

  1. بالش مرطوب زمینه اصلی باکتری
  2. سرما خوردن
  3. عفونت های میکروبی
  4. بدحالت شدن مو
  5. باکتری ها در زمان خواب

بالش مرطوب زمینه اصلی باکتری

وقتی با سر خیس روی بالش تان می خوابید، رطوبت به آن منتقل می شود و در نتیجه مقدار بسیار زیادی باکتری خطرناک روی آن جمع می شود.

سرما خوردن

وقتی با موهای خیس می خوابید، امکان دارد به سرماخوردگی مبتلا شوید. این موضوع به خاطر رطوبت موها نیست بلکه علت آن همان باکتری هایی است که به واسطه ی رطوبت در بالش تان جا خوش می کنند و با تماس چشم ها، دهان و بینی با آن موجب عفونت های میکروبی و ویروسی می شوند.

عفونت های میکروبی

قرار گرفتن پوست در معرض باکتری های مرطوب، بدن شما را در برابر ابتلا به عفونت ها آسیب پذیر می کند. از شایع ترین مشکلاتی که برای تان پیش خواهد آمد می توان به شوره سر، ریزش مو و کچلی در ناحیه ی پوست سر اشاره کرد.

بدحالت شدن مو

شاید در ظاهر به نظر نرسد که بالش مرطوب و خوابیدن با موی خیس می تواند برای پوست و موی شما مشکلات جدی ایجاد کند. اما واقعیت این است که بالش مرطوب، بر شکل، حالت و شادابی مو تأثیر می گذارد. باکتری ها کار خود را می کنند و باعث می شوند موهایتان خشک و بی حالت شوند یا دچار خشکی پوست، آکنه و سایر آسیب ها و عفونت ها شوید.

باکتری ها در زمان خواب

به این مورد دقت کنید: به طور متوسط هر فرد عادی در طول شبانه روز ۸ ساعت خواب شبانه دارد، یعنی ۵۶ ساعت در هفته و ۲,۹۱۲ ساعت در سال. اگر شما ۷۵ سال عمر کنید (که البته آرزو داریم هزارساله بشوید و فقط برای مثال عرض می کنیم): یعنی شما ۲۱۸,۴۰۰ ساعت از عمر خود را بر روی بالش می گذرانید.

خب این ارقام بسیار قابل توجه هستند، پس برای حفظ سلامتی خود نیاز است که نکات بهداشتی مربوط به بالش را به خوبی بدانید. علاوه بر اینکه باید اقدامات لازم برای از بین بردن باکتری های روی بالش را در برنامه ی نظافت خود بگنجانید، باید حواس تان باشد که این باکتری ها اصلا تولید نشوند و روی بالش جا خوش نکنند. عادت کنید که مدام روبالشی خود را بشویید و خشک کنید.

 

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.