شفا مگ

زمان ادویه دادن به نوزاد

ادویه را از چه سنی می توان به کودک داد؟ بهترین ادویه برای کودک چیست؟ اینها سوالاتی هست که اکثر مادران به دنبال آن هستند. ادویه را می توان از سنین شش ماهگی به غذای کودک اضافه کرد. در ادامه به زمان دادن ادویه به کودک و بهترین ادویه برای نوزاد می پردازیم.

خواص ادویه برای کودکان
  1. از چند ماهگی به کودک ادویه بدهیم
  2. خواص ادویه برای کودک

از چند ماهگی به کودک ادویه بدهیم

برای شروع آشنایی کودک با ادویه ها این است که ادویه ها را با بوییدن و چشیدن عادت دهید.ادویه را می توان از شش ماهگی به غذای کودک اضافه شود. اولین ادویه ای که می توانید به کودک بدهید زردچوبه می باشد که برای شروع به مقدار بسیار کم به پوره سیب زمینی یا سوپ اضافه شود.دارچین ادویه دیگری است که می توان به صبحانه کودک اضافه شود.

ادویه هایی که بعد از 15 ماهگی می توان به غذای کودک اضافه شود

  • فلفل سیاه
  • فلفل قرمز
  • آویشن

این ادویه ها را می بایست به مقدار کم به غذای کودک اضافه کنید زیرا ممکن است باعث آلرژیک ، تحریک شدن دستگاه تنفس و یا عکس العمل های شدید پوستی می شود.

به طور کلی می بایست ادویه ها به صورت مجزا و مستمر، به طور مثال به مدت ۱۰ روز به کودک معرفی گردد تا ذائقه کودک به آن عادت نماید. به جز امکان ایجاد آلرژی در بعضی از کودکان خاص، ادویه ها ضرر دیگری ندارد و سود آنها برای بدن بسیار بیشتر است. ادویه کاری و انواع فلفل بعد از ۱۵ ماهگی به گوشت ها اضافه گردد و آویشن و یا رزماری می تواند به پیتزا، ماهی و انواع سوپ اضافه شود؛ دارچین در انواع کیک های خانگی و زردچوبه و زعفران در انواع خورش ها مصرف گردد.

نکته مهم: برای اینکه بدانید کدام ادویه ها مناسب کودک شما می باشد و باعث بروز حساسیت و یا عکس المعمل های شدید نمی شود با پزشک متخصص کودکان مشورت کنید.

خواص ادویه برای کودک

مصرف ادویه در غذاهای کودکان بسیار مفید می باشد.بعضی از ادویه ها خواص ضد التهابی و بعضی از انها برای حافظه و رشد استخوان بسیار مفید هستند.در ادامه با تعدادی از خواص ادویه ها آشنا می شوید.

خواص زردچوبه برای کودکان

زردچوبه خاصیت ضدالتهاب دارد و برای جلوگیری از انواع بیماری ها و کشتن ویروس ها و میکروب ها بسیار مهم می باشد. سلول های سمی را در بدن از بین می برد و خون را تصفیه می کند.

خواص فلفل برای کودکان

فلفل برای التهاب گلو و دستگاه تنفس مفید است. فلفل دارای ویتامین Aو C می باشد که برای سرماخوردگی و بینایی کودکان مفید است.اسیدفولیک موجود در فلفل خون ساز می باشد و پتاسیم آن الکترولیت بدن کودکان را در حالت اسهال یا استفراغ تنظیم می کند. فلفل می تواند کلاژن سازی کند و برای بهبود زخم در کودکان عزیز مفید است.

خواص دارچین برای کودکان

دارچین باعث می شود قند خون کودکان را تنظیم شود. گرفتگی عضلات را از بین برده، می تواند به راه رفتن سریع تر کودک کمک کند، در هنگام اسهال مفید می باشد و خاصیت ضدتهوع دارد و اشتها را در کودکان افزایش می دهد.

خواص پودر کاری برای کودکان

برای حافظه کودکان مفید است، سبب تقویت استخوان ها شده و به رشد قوی کودکان کمک می کند؛ سیستم ایمنی کودکان را تقویت کرده و عفونت را در بدن از بین می برد و برای کبد و کلیه و تصفیه خون بسیار مفید است. از این ادویه به مقدار بسیار کم باید استفاده نمود زیرا آلرژی زا می باشد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.