شفا مگ

ماسک آناناس برای چروک دور چشم

چین و چروک در زیر چشم باعث ناراحتی و افسردگی در افراد می شود. اگر به این چین و چروک های دور چشم زود رسیدگی کنید، از بین خواهد رفت. این چین و چروک های دور چشم را می توان با کمک ماسک های خانگی از بین برد. یکی از بهترین این ماسک ها برای چروک زیر چشم ماسک آناناس است.در این مقاله به فواید و روش تهیه این ماسک می پردازیم.

ماسک آناناس برای چروک دور چشم
  1. فواید ماسک طبیعی آناناس
  2. روش استفاده از ماسک آناناس
  3. نکات مهم مصرف ماسک آناناس

فواید ماسک طبیعی آناناس

آناناس سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند با رادیکال های آزاد مقابله کند.مقدار بالای آب در آناناس ترشح چربی های پوست را تنظیم می کند و در رفع مشکلات خشکی پوست مانند اگزما موثر است.

آناناس میوه استوایی است که به خاطر فواید درمانی و گوارشی قرن ها است که مصرف می شود.به علاوه، تحقیقات اخیر نشان می دهد که آناناس تأثیر بسیار خوبی بر پوست دارد چرا که حاوی آنزیم فعالی به نام بروملین است که عملکرد ضدالتهابی دارد و مانند تنظیم کننده PH بدن عمل می کند.این ماده نوع طبیعی آلفاهیدروکسی اسید است که معمولاً در محصولات آرایشی ضد چروک استفاده می شود.

روش استفاده از ماسک آناناس

ماسک آناناس مناسب برای  چین و چروک زیر چشم است.در کنار آناناس می توانید از عسل نیز استفاده کنید که تاثیر آن بر روی چروک های دور چشم بیشتر شود و سلول های مرده را نیز از بین می برد.

برای تهیه این ماسک، یک حلقه بزرگ آناناس بدون پوست را تکه کرده و در دستگاه خرد کن بریزید تا کاملاً له شود.سپس دو قاشق عسل اضافه کنید و خوب هم بزنید.

قبل از خواب، مواد آرایشی را از روی صورت پاک کنید. کمی از ماسک آناناس را اطراف چشم ها به خصوص قسمت هایی که خطوط بیشتری دارد، بمالید.بگذارید 20 تا 30 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد بشویید. این روش را هر روز یا حداقل سه بار در هفته انجام دهید.

نکات مهم قبل از مصرف ماسک آناناس

بعضی از ترکیبات آناناس موجب حساسیت پوست نسبت به نور می شود و به همین خاطر استفاده از ماسک پیش از حضور در معرض نور خورشید توصیه نمی شود.حتماً شب ماسک را استفاده نمایید و روز بعد کرم ضدآفتاب روی پوست بزنید تا از قرمزی و سوختگی پوست پیشگیری شود.

اگر دچار حساسیت یا دیگر بیماری های پوستی هستید، ابتدا کمی از ماسک را روی پوست بزنید و در صورتی که مشکل تشدید نشد، آن را ادامه دهید.

خواص ضد چروک و رطوبت رسانی ماسک آناناس باعث شده تا برای حفظ جوانی پوست حساس گردن و سینه نیز مناسب باشد.در این حالت بهتر است مقدار عسل بیشتر باشد تا تأثیر بهتری دیده شود.تأثیر ماسک های طبیعی کمی طولانی تر از ماسک های صنعتی دیده می شود و باید دوره آن را کامل ادامه داد.البته می توانید درمان های همیشگی را نیز در این مدت ادامه دهید.

اما برای محافظت از پوست صورت به خصوص قسمت های حساس زیر چشم باید همیشه از کرم ضدآفتاب و عینک مناسب برای محافظت در برابر پرتوهای خورشید استفاده کرد.تغذیه متعادل و نوشیدین آب فراوان نیز در این باره بسیار تأثیر دارد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.