شفا مگ

انواع ماسک شکلات برای پوست و مو

شکلات از جمله خوراکی هایی است که علاوه بر خوردن می تواند برای پوست و مو بسیار مفید باشد.شکلات می تواند به راحتی باعث شادابی و جوانی پوست شود. ماسک هایی می توان با استفاده از شکلات تلخ ساخت که برای پوست صورت را شاداب و جوان می کند.در ادامه با انواع ماسک های شکلات آشنا خواهید شد.

انواع ماسک شکلات برای پوست و مو
  1. ماسک شکلات برای تقویت پوست
  2. ماسک شکلات برای روشن کردن پوست
  3. ماسک شکلات برای درخشان کردن پوست
  4. ماسک شکلات برای نرمی پوست
  5. ماسک شکلات برای جوانی پوست
  6. ماسک شکلات و موز برای مو
  7. ماسک شکلات برای حجم دادن به مو

ماسک صورت شکلات و میوه برای تقویت پوست

ماسک شکلات و میوه برای پوست بسیار مفید می باشد.استفاده از این ماسک در فصل تابستان لازم است و باعث تقویت پوست می شود.

طرز تهیه ماسک شکلات و میوه

برای ساخت این ماسک مقدار 50 گرم شکلات ذوب شده، یک موز متوسط، یک سیب، یک فنجان توت فرنگی و یک فنجان هندوانه، محتویات این ماسک هستند. همه میوه ها را با مخلوط کن، مخلوط کنید سپس شکلات را داخل مخلوط کن بریزید. حالا، کافی است در برابر خوردن آن مقاومت کنید و مخلوط به دست آمده را روی پوست صورت و گردن تان بمالید. اجازه بدهید که 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم آن را بشویید. اگر خواستید می توانید کمی میوه بیشتر داخل مخلوط کن بریزید تا مقداری از آن را هم میل کنید.

ماسک صورت شکلات و آرد نخودچی روشن کننده پوست

ماسک صورت شکلات و آرد نخودچی یک ماسک بسیار عالی برای روشن کردن پوست می باشداین ماسک شامل شکلات و آرد نخودچی و کشک می باشد.

طرز تهیه ماسک شکلات و آرد نخودچی

یک قطعه شکلات تلخ بردارید و آن را ذوب کنید. یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی و یک قاشق چای خوری کشک به آن اضافه کنید. سپس نصف لیمو را در آن آب بگیرید. اگر پوست تان خشک است، به جای آرد نخودچی، به این ترکیب خامه اضافه کنید. تمام مواد را با هم مخلوط کنید، خمیر به دست آمده را روی پوست تان بمالید. بگذارید حدود یک ساعت این ماسک روی پوست تان بماند سپس با آب ولرم بشویید. برای این که بهترین نتیجه را بگیرید، دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

ماسک صورت شکلات و اسکراب بلغور جو دو سر درخشان کننده پوست

رفع چروک و از بین بردن سلول های مرده و درخشان کردن پوست متوانید از ماسک صورت شکلات و اسکراب بلغور جو دو سر استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک شکلات و اسکراب بلغور

نصف فنجان پودر کاکائو، سه قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری خامه بردارید. همه آنها را به خوبی با هم مخلوط کنید و اسکراب به دست آمده را روی نواحی صورت و گردن بمالید. حالا پوست تان را با ضربات حرکت آرام انگشت به شکل دایره، ماساژ دهید. پس از یک بار ماساژ دادن اجازه دهید مخلوط 10 تا 15 دقیقه روی پوست تان بماند. حالا، مخلوط را با آب گرم از روی پوست تان بشویید. این کار نه تنها باعث درخشش پوست تان می شود بلکه تأثیر آرامش بخشی نیز دارد.

ماسک صورت شکلات برای نرمی پوست

ماسک صورت شکلات، روغن زیتون و تخم مرغ برای نرم شدن پوست استفاده می شود.این ماسک مرطوب کننده پوست شما را تقویت و لطیف می کند.

طرز تهیه ماسک شکلات ، روغن زیتون و تخم مرغ

این ماسک را با استفاده از 50 گرم شکلات (ذوب شده یا پودر)، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، و یک تخم مرغ آماده کنید. همه این مواد را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر یک دست حاصل شود. ماسک را روی صورت و گردن تان بمالید. اجازه بدهید مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست تان بماند سپس با آب ولرم بشویید. برای اینکه این ماسک نتیجه بهتری داشته باشد، دو بار در هفته از آن استفاده کنید.

ماسک صورت شکلات و چای سبز برای جوانی پوست تان

با استفاده از این ماسک ضد پیری شکلات، پوست تان درخشان تر و جوان تر می ماند.این ماسک از ترکیب روغن زیتون ، شکلات و چای سبز ،ماست می باشد.

طرز تهیه ماسک شکلات و چای سبز

یک قطعه شکلات تلخ را ذوب کنید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید. حالا محتویات دو چای سبز کیسه ای را به این مخلوط اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را روی صورت و گردن تان بمالید. بگذارید خشک شود سپس با آب ولرم بشویید. آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز نشانه های پیری را کاهش می دهد و پوست را جوان تر می کند. در همین زمان، عسل و ماست لکه های ناشی از افزایش سن را از روی پوست محو می کند:

ماسک شکلات و موز برای مو

این ماسک را برای درخشان و صاف شدن موهای تان استفاده کنید. یک موز رسیده بردارید و خوب آن را له کنید. سه قطعه شکلات تلخ را آب کنید و به موز له شده اضافه نمایید. اجازه بدهید شکلات خنک شود و نصف قاشق چای خوری عسل به این مخلوط اضافه کنید. حالا ترکیب آماده شده را به موهای تان بمالید مراقب باشید به ریشه موهای تان برخورد نکند. اجازه بدهید 45 دقیقه روی موهای تان بماند. برای پاک کردن این ماسک از شامپوی ملایم و آب نیم گرم استفاده کنید. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، دو بار در ماه این فرآیند را تکرار کنید.

ماسک شکلات و ماست برای حجم دادن به مو

موهای خشک تان را با این ماسک موی عالی، تغذیه کنید. ابتدا، شکلات تلخ (3 تا 4 تکه) را ذوب کنید. حالا نصف فنجان ماست و نصف قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را روی موهای تان بمالید، فقط مراقب باشید با پوست سرتان تماس پیدا نکند. اجازه بدهید که این ماسک به مدت 30 دقیقه روی موهای تان باقی بماند، سپس موها را با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید. این مخلوط موهای شما را تقویت می کند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.