شفا مگ

رفع چین و چروک صورت با روغن نارگیل

این روزها چین و چروک صورت در افراد بخصوص در خانم ها بسیار مهم شده است و به دنبال راهی برای از بین بردن آن می گردند.روش هایی برای رفع چین و چروک صورت از قبیل جراحی ، تزریق ، و ماسک هایی برای چین و چروک صورت وجود دارد. روغن نارگیل بهترین روغن برای چروک صورت می باشد. از روغن نارگیل برای چروک دور چشم، چروک های دور لب ، پیشانی ، خط اخم استفاده می شود. در ادامه با نحوه استفاده از روغن نارگیل برای رفع چین و چروک و پاکسازی صورت آشنا شوید.

رفع چین و چروک صورت با روغن نارگیل
  1. دلیل چین و چروک پوست
  2. فواید روغن نارگیل برای چین و چروک
  3. روش استفاده

دلیل چین و چروک پوست

در طول سن پوست ما تغییرات بسیاری را تجربه میکند که چین و چروک شایع ترین آنهاست.در بسیاری از موارد بافت های چربی موجود در زیر لایه درونی پوست با گذر سن کاهش می یابد که باعث نازکتر شدن پوست می شود. علاوه بر این پوست ما ظرفیت بازسازی خود را از دست می دهد که باعث ترویج چین و چروک می شده و باعث می شود که ما مسن تر به نظر برسیم.

به غیر از روند طبیعی پیری، علل مختلف دیگری نیز پشت تشکیل چین و چروک و علائم پیری زودرس در چهره ما وجود دارد. برخی از آنها عبارتند اشعه آفتاب، انتقال موروثی، عادت سیگار کشیدن، روش نادرست خوابیدن، کمبود آب در بدن و غیره.

فواید روغن نارگیل برای چین و چروک پوست

روغن نارگیل ماده ای ارگانیک، سالم و مطمئن برای مبارزه با این چروکهاست. محصولات ضد پیری بی شماری در بازار وجود دارند که ادعای هدیه پوستی بدون چروک را به ما دارند. اما اگر شما می خواهید این کار را به صورت طبیعی انجام دهید هیچ چیز نمی تواند بهتر از یک ماساژ منظم با روغن نارگیل خالص باشد.

تقویت کننده کلاژن

روغن نارگیل به عنوان یک کلاژن تقویت کننده طبیعی عمل می کند.کلاژن چیزی جز یک نوع خاصی از پروتئین فیبری نیست که بافت های بدن ما را متصل نگه می دارد به نحوی که پوست ما جوان باقی مانده و برای مدت طولانی محکم تر به نظر می رسد. در طول سن سطح تولید کلاژن در بدنمان پایین رفته و در نتیجه باعث ایجاد چین و چروک در سراسر پوست می شود. روغن نارگیل می تواند بازسازی کلاژن در پوستمان را تسهیل بخشیده و باعث از بین رفتن چین و چروک شود. نتیجه آن داشتن پوستی روشن و صاف است.

آنتی اکسیدان قوی

روغن نارگیل یک منبع طبیعی شگفت انگیز آنتی اکسیدانهای قوی است. ای روغن در برابر رادیکال های آزاد مضر مبارزه کرده و از پوست ما در برابر آسیب های ناشی از آنها محفاظت می کند. رادیکال های آزاد به عنوان مسئول پیری زودرس شناخته شده اند که در باعث بوجود آمدن نشانه هایی مانند خطوط ریز، چین و چروک، لکه های سن و ... می شوند. استفاده از روغن نارگیل می تواند اثرات نامطلوب این مولکول اکسیداتیو را کاهش داده و باعث شود ما جوان و پر جنب و جوش به نظر برسیم.

مرطوب کننده طبیعی

روغن نارگیل به عنوان یکی از بهترین مواد مرطوب کننده طبیعی شناخته شده است که با داشتن این خاصیت از تشکیل چین و چروک جلوگیری می کند. مشخص شده است که ماساژ منظم این روغن روی پوست می تواند با تاثیر بر روی سلول های پوست باعث شود چین و چروک ها به تدریج نامرئی شوند. علاوه براین پوست را نرم و انعطاف پذیر نگه داشته و از گسترش چین و چروک جلوگیری می نماید.

روش استفاده از روغن نارگیل برای چین و چروک صورت

روغن نارگیل از مفیدترین و بی ضررترین روش برای رفع چین و چروک صورت می باشد. روغن نارگیل تان را از نوع اصل و دارای تاریخ مصرف تهیه کنید و آنها را طی مراحل زیر به صورت بزنید.

1- ابتدا صورت خود را به خوبی بشویید، مخصوصا قسمت هایی که چین و چروک دارد.این کار کمک می کند هم قشر آلودگی از آن قسمت برداشته شود و هم جذب رطوبت روغن در آن نقاط به اوج برسد.

2- پوست تان نباید هیچ آرایشی داشته باشد. اگر آرایش دارید حتما پاک کنید.

3- دستان تان را بشویید. سپس آنها را آغشته به روغن نارگیل کنید و به آرامی قسمت های چروک خورده را ماساژ دهید تا روغن را جذب کنند.

4- این کار را هر شب پیش از خوابیدن انجام دهید.

بعد از مدتی کوتاه متوجه می شوید که اوضاع پوست صورت تان تا چه اندازه بهتر شده است. روغن نارگیل با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و چین و چروک و خطوط ایجاد شده روی پوست را از بین می برد، پوست را خنک می کند و از بروز ناراحتی های اگزما و پسوریازیس جلوگیری می کند، پوست را تمیز و مرطوب می کند، و در پاک کردن آرایش موثر است.

همه اینها دلایل خوبی هستند که شما نظری به این روغن مفید بیندازید و برای مدتی پوست تان را با آن تغذیه کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.