شفا مگ

مواد غذایی از بین برنده جوش

جوش عارضه ای است که بعضی از خانم ها و آقایان در سنین 20 و 30 با آن مواجه هستند.علت جوش و آکنه علت های متفاوتی دارد.جوش ها ممکن است بر اثر استرس و یا نوسانات هورمونی در خانم ها ایجاد شود.چه بخوریم تا جوش هایمان از بین برود؟ چه چیزهایی بخوریم تا جوش نزنیم؟برای درمان جوش می توانید از داروهای موضعی و درمان های گیاهی که پزشک مربوطه تجویز می کند استفاده کنید. اما می توانید با بعضی از مواد غذایی به مقابله با جوش و شفاف سازی پوست بپردازید.افزودن بعضی مواد غذایی که در ادامه معرفی می کنیم به رژیم غذایی خود ، می توانید جوش ها را درمان کنید.

مواد غذایی از بین برنده جوش
  1. گیاه گزنه و درمان جوش
  2. رازیانه و درمان جوش صورت
  3. خواص نعناء برای درمان جوش
  4. درمان جوش با انواع توت
  5. مغزهای خام و درمان جوش
  6. خواص سیر برای درمان جوش
  7. درمان جوش با گوجه فرنگی
  8. درمان جوش با انگور قرمز
  9. درمان جوش صورت با کلم بروکلی
  10. سیب زمینی برای درمان جوش
  11. انواع حبوبات و درمان جوش
  12. درمان جوش با پنیر کوتاژ

گیاه گزنه و درمان جوش

گیاه گزنه خاصیت ضد التهابی دارد و خواص تسکین التهاب پوستی و بهبود بیماری های پوستی مانند اگزما و آکنه را دارد. شما می توانید از گزنه برای تهیه سوپ یا چای استفاده کنید.

ویژگی دیگر گیاه گزنه، قدرت سم زدایی آن است که از آنتی اکسیدان های سرشارش نشات می گیرد. این ترکیبات مهم از بدن در مقابل تولید بیش از حد رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند و مانع از آسیب دیدگی DNA در بدن می شوند.

درمان جوش صورت با رازیانه

رازیانه یک گیاه مفید برای هضم غذا می باشد.رازیانه می تواند تورم را در بدن کاهش دهد و باعث دفع مایعات اضافی و سموم از بدن می شود. تمام این ویژگی هایی که گفته شده برای سلامت پوست و مو مهم است.شما می توانید از رازیانه برای تهیه چای استفاده کنید.

خواص نعناء برای درمان جوش

نعنا خواصیت درمانگری و تسکین دهنده زیادی دارد. نعنا نه تنها به هضم بهتر غذا کمک می کند، بلکه کاهش دهنده استرس می باشد.استرس یکی از عوامل تشدید کننده جوش می باشد و به همین دلیل نعناء می تواند برای درمان جوش و موارد مختلف پوست بسیار مهم است.

درمان جوش با انواع توت

توت های تیره، حاوی میزان زیاد آنتی اکسیدان است که در این میوه ها وجود دارند.این آنتی اکسیدان های موجود در توت بسیار مهم است.آنتی اکسیدان های درون توت قابلیت پاکسازی و شفاف سازی پوست را دارند.علاوه بر این ها توت ها حاوی فیبر زیادی می باشد و می تواند مانع از گرسنگی کاذب شود.

مغزهای خام و درمان جوش

کمبود املاح مهمی مانند زینک و سلنیوم، با افزایش آکنه ها در بعضی از افراد مرتبط است. به همین دلیل هم مغزهای خام، خصوصا دانه های کدو و بادام برزیلی، برای مقابله با آکنه ها و جوش ها مهم هستند. ویژگی سلنیوم، این است که تعداد سلول های سفید خون را در بدن افزایش می دهد و درنتیجه قدرت دفاعی بدن را تقویت می کند. بعضی ترکیبات مانند ویتامین E ، مس، منیزیم، منگنز، پتاسیم، کلسیم و آهن نیز برای سلامت پوست و حفظ عملکردهای آن ضروری هستند. بنابراین، مغزهای حاوی این عناصر هم باید به رژیم غذایی اضافه شوند.


بیشتر بخوانید : انواع ماسک برای درمان جوش و آکنه


خواص سیر برای درمان جوش

سیر حاوی ماده طبیعی به نام آلیسین است که بعد از مصرف ، انفعالات خاصی را در خون انجام می دهد.این انفعالات باعث می شود ماده ای در بدن تولید شود که توانایی بالایی برای نابود کردن باکتری ها و ویروس های مضر را دارند.

در این حالت، بسیاری از ترکیبات مضری که باعث شکل گیری جوش ها و بیماری های پوستی می شوند، از بین می روند. اگر میزان استفاده از گیاهان و میوه های سرشار از آنتی اکسیدان را همراه با مصرف سیر افزایش بدهید، ترکیب دارویی بی نظیری به بدن می رسانید. البته برای این که از بیشترین فواید سیر برخوردار شوید، باید آن را خام بخورید.

درمان جوش با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی ویتامین سی زیادی است و می تواند باعث تولید کلاژن زیاد می شود.به همین دلیل گوجه فرنگی باعث استحکام و کیفیت پوست می شود.علاوه بر این، لیکوپن موجود در گوجه فرنگی هم فقط رنگ قرمز را در این سبزی ایجاد نمی کند، بلکه گردش خون در پوست را بهبود می بخشد.

درمان جوش با انگور قرمز

محققان می گویند که انگور قرمز و دانه های آن، حاوی ترکیبات شیمیایی طبیعی و آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که بیماری های پوستی التهابی مانند پسوریازیس و اگزما را درمان می کنند. آنتی هیستامین های طبیعی موجود در انگور قرمز هم می توانند به کنترل عوارض جانبی ناشی از واکنش های آلرژیک کمک کنند. بنابراین، سعی کنید که از روزانه از انگور قرمز تازه و کامل به عنوان بخشی از سالاد یا به عنوان میان وعده استفاده کنید.

درمان جوش صورت با کلم بروکلی

کلم بروکلی، یکی از سبزی های بی نظیر برای مقابله با جوش ها و افزایش شفافیت پوست است. آنتی اکسیدان های مهمی مانند ویتامین های A، B، C، E و K در کلم بروکلی وجود دارند که همگی درخشش و شفافیت پوست را تقویت می کنند و نقش مهمی در احیای بافت های آسیب دیده بر عهده می گیرند. در ضمن، اسیدهای چرب امگا-۳، کلسیم و فولات موجود در کلم بروکلی هم فرآیند بهبودی مشکلات پوستی را بهتر می کنند و برای عملکرد هرچه بهتر سلول های پوستی مفید هستند. شما می توانید کلم بروکلی را به صورت خام به سالاد اضافه کنید یا آن را به صورت بخارپز بخورید.

سیب زمینی برای درمان جوش

کورتیزول هورمونی است که در واکنش به استرس به وجود می آیند. یکی از عامل های جوش پوستی هورمون کورتیزول در بدن است.این درحالی است که تنظیم نوسانات در سطح قند خون می تواند خلق وخوی ما را در وضعیت بهتری قرار بدهد و از این طریق به مقابله با استرس کمک کند. بنابراین، اضافه کردن مواد غذایی حاوی کربوهیدرات های پیچیده و ویتامین های مهم به رژیم غذایی مانند سیب زمینی شیرین، به تنظیم نوسانات قند خون کمک می کند. این سبزی ریشه دار، بتاکاروتن هم دارد که بعد از هضم شدن به ویتامین A تبدیل می شود و می تواند به بهبودی جریان اکسیژن در پوست کمک کند.

انواع حبوبات و درمان جوش

هر فرآیند بهبودی و التیامی به پروتئین و انرژی نیاز دارد و انواع حبوبات مانند نخود فرنگی، لوبیا و عدس، مقدار زیادی از پروتئین و انرژی را برای بدن فراهم می کنند. این حبوبات حاوی مجموعه ای از ویتامین ها و املاح مهم نیز هستند و میزان زیادی هم فیبر غذایی دارند. این عناصر مفید در کنار یکدیگر، هم به فرآیند هضم طبیعی کمک می کنند و هم نقش مهمی در تقویت سم زدایی بر عهده می گیرند. خوش بختانه همه این ویژگی ها به شفاف سازی پوست کمک می کنند.

درمان جوش با پنیر کوتاژ

یکی از خوراکی هایی که باید به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید، پنیر کوتاژ است. این پنیر، چند ویژگی مهم دارد: سرشار از پروتئین، سرشار از سلنیوم و تقویت کننده شفافیت پوست. شما می توانید پنیر کوتاژ را با سیب زمینی شیرین، کلم بروکلی و اسفناج مخلوط کنید و یک وعده غذایی کاملا مغذی برای پوست خودتان تهیه کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.