شفا مگ

نکاتی درباره مصرف تخم مرغ

تخم مرغ دارای ارزش غذایی مشابه گوشت است. بهترین تخم مرغ از لحاظ ارزش غذایی تخم مرغ بزرگ می باشد و در همان روز تخم گذاری مصرف شود. در ادامه با نکات مهم در مصرف تخم مرغ آشنا می شوید. با ما همراه باشید.

نکاتی درباره مصرف تخم مرغ

تخم مرغ دارای ارزش غذایی مشابه گوشت است. بهترین تخم مرغ از لحاظ ارزش غذایی تخم مرغ بزرگ می باشد و در همان روز تخم گذاری مصرف شود.

تخم مرغ می بایست در جای سرد نگهداری شود زیرا گرمای هوا باعث فاسد شدن سریع تخم مرغ می شود. البته می توانید برای جلوگیری از فاسد شدن تخم مرغ آن را در نمک قرار دهید.

طبع و طبیعت تخم مرغ : طبیعت زرده آن مرکب القوی و مایل به گرمی, سفیده آن سرد و تر و پوست بیرون آن سرد و خشک است.

زرده تخم مرغ، مقوی قلب و مغز است همچنین سبب تقویت نیروی جنسی می شود

زرده تخم مرغ در شخصی که خون زیاد از او دفع شده بسیار مفید است.

تخم اردک و مرغابی و تخم های مشابه آن ها غلیظ و دیرهضم هستند، بوی بدی دارند و خلط فاسد تولید می کنند, مناسب ترین و زود هضم ترین و خون سازترین شکل پخت تخم مرغ به صورت عسلی یا نیم برشت است.

برای تهیه تخم مرغ عسلی یا نیم برشت باید ابتدا آب را جوشانده سپس تخم مرغ را به مدت 3 تا 5 دقیقه در آن بجوشانند.

تخم مرغی که زیاد جوشانده شود, دیر هضم می شود و اصلاح آن با آویشن و فلفل و نمک است.

تخم مرغ برای مزاج های سرد و معده های ضعیف مضر است ، در صورت ضرورت بهتر است با نمک و فلفل و سرکه بخورند که سبب لطیف شدن آن می شود, تمامی تخم ها موجب تقویت نیروی جنسی می شوند مخصوصاً تخم گنجشک اما مداومت بر مصرف آن زیان آور است.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.