شفا مگ

دانه فارو چیست و چه خواصی دارد

فارو یک دانه قدیمی است که جدیدا بین افراد محبوب شده است، این دانه می تواند جایگزین برنج شود و بسیار خوش طعم است و برای سلامتی بسیار مفید است. دانه فارو حاوی فیبر زیاد، پروتئین ، ویتامین ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است.در این مقاله فواید دانه فارو روی سلامت می پردازیم.

دانه فارو
  1. دانه فارو چیست
  2. ارزش غذایی دانه فارو
  3. فواید سلامتی دانه فارو
  4. منع مصرف دانه فارو
  5. نحوه افزودن فارو به رژیم غذایی

دانه فارو چیست

فارو یک دانه گندم سنتی است که در بین النهرین بیشتر کشت شده است.در ایتالیا این دانه را دانه گندم سنتی می نامند. فارو از نظر علمی به نام های آینکورن، فارو مدیو ، اسپلت شناخته می شود. فارو بسیار خوش عطر و طعم است و بافت مناسبی برای جویدن دارد.

فارو را می توان جایگزین عالی بسیاری از غلات محبوب مانند برنج ، کینولا، گندم سیاه و جو قرار گیرد.نوعی که بیشتر در ایالات متحده و اروپا یافت می شود گندم زعفران است. با پختن آن در آب خشک و آماده می شود تا نرم و جویدنی شود.

ارزش غذایی فارو

ارزش غذایی فارو خشک در 1/4 فنجان شامل موارد زیر می باشد.

  • 200 کالری
  • 1.5 گرم چربی کل
  • 0 گرم چربی اشباع شده
  • 0mg کلسترول
  • 0 میلی گرم سدیم
  • کربوهیدرات 37 گرم
  • فیبر 7 گرم
  • 0 گرم شکر
  • 7 گرم پروتئین

فواید سلامتی دانه فارو

فارو یک دانه بسیار مغذی است که با فیبر ، پروتئین و برخی از مواد معدنی و ویتامین های اساسی پر شده است.در ادامه با فواید سلامتی دانه فارو آشنا خواهید شد.

بسیار مغذی است

فارو منبع عالی پروتئین ، فیبر و مواد مغذی مانند منیزیم ، روی و برخی ویتامین های گروه B را دارد.فارو می تواند جایگزین مناسب برنج سفید و سایر دانه های غلات شود.

افزودن مقداری فارو به رژیم غذایی، یک دوز سالم از روی ، منیزیم و ویتامین B3 (نیاسین) به شما می دهد ، که همگی نقش های مهمی در بدن شما دارند.

حاوی فیبر زیاد

رژیم های جدید اکثرا دارای فیبر کمی هستند. به طور معمول یک فنجان غلات کامل می تواند حدود 20% از مصرف فیبر روزانه را برای بدن تامین کنند.فواید سلامتی یک رژیم غذایی پر فیبر نباید از بین برود. علاوه بر این ، فیبر از جهات مختلفی می تواند به بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک کند.

فارو حاوی آنتی اکسیدان

غلات کامل با بهبود سلامتی همراه هستند زیرا حاوی طیف گسترده ای از ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند پلی فنول ها ، کاروتنوئیدها ، فیتواسترول ها و سلنیوم است.علاوه بر این، غلات سبوس دار، همراه با میوه ها و سبزیجات، یکی از منابع آنتی اکسیدان مهم در رژیم غذایی می باشد.

مطالعات نشان می دهد که مصرف طولانی مدت رژیم های غذایی سرشار از پلی فنول های گیاهی می تواند در برابر بیماری ها از جمله برخی از سرطان ها ، بیماری های قلبی ، دیابت ، پوکی استخوان و بیماری های عصبی محافظت کند

فارو حاوی پروتئین زیاد

فارو حاوی پروتئین زیادی است. پروتئین فارو حتی بالاتر از برنج قهوه ای و گندم است. فارو زمانی که با سایر غذاهای گیاهی مانند حبوبات ترکیب می شود، یک منبع پروتئین کامل را ارائه می دهد.
این خبر خوب برای گیاهخواران و همچنین کسانی که به دنبال منابع غذایی با پروتئین بالا با گیاهان هستند می باشد.

غذای مناسب برای کاهش وزن

تعدادی از خواص فارو می تواند باعث کاهش وزن شود. یکی از این موارد کالری فارو می باشد. 47 گرم فارو فقط 170 کالری دارد.علاوه بر این حاوی پروتئین و فیبر بالا است و می تواند به کاهش اشتها کمک کند و برای مدت طولانی شما را پر نگه دارد.
فارو دارای شاخص گلیسمی پایین است و به آهستگی هضم می شود و رها شدن انرژی در طول روز کندتر صورت می گیرد و به افت شدید قند خون در طول روز کمک زیادی می کند.

چه کسانی نباید فارو بخورند

فارو حاوی مقادیر کمتری گلوتن به نسبت گندم است و مردم فکر می کنند که دانه های باستانی برای افراد که دارای شرایط گلوتن هستند ایمن تر است. به طور معمول برای افراد مبتلا به سلیاک مناسب نیست.

نحوه افزودن فارو به رژیم غذایی

فارو را می توان به آسانی به رژیم غذایی اضافه کنید.فارو را می توان مانند برنج، جو ، جو دوسر در سالاد ها، سوپ ها ، خورش ها یا پلو اضافه کرد.برخی از افراد فارو را با ماست ، شیر یا خامه ، میوه تازه مخلوط کرده و به عنوان یک وعده صبحانه میل می کنند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.