شفا مگ

بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها

بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها به نوع مصرفی وابسته است.بعضی از ویتامین ها می بایست بعد از غذا مصرف شود چرا که بهترین نتیجه را خواهد داد.در بعضی از ویتامین ها بهتر است با معده خالی مصرف شود.برقرار کردن زمان مصرف ویتامین ها به طور همزمان در هر روز یک عادت مصرف سالم را تشکیل می هد. همچنین به شما کمک می کند بیشترین نتیجه را از ویتامین ها بگیرید.همه ویتامین ها به یک روش در بدن تجزیه نمی شود.پس بهتر است بدانید که کدام ویتامین را در طول روز مصرف کنید که بیشترین فایده را برای شما داشته باشد.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها
  1. زمان مصرف ویتامین در بارداری
  2.  ویتامین های محلول در چربی
  3. ویتامین های محلول در آب
  4. ویتامین های گروه B
  5. سایر مکمل ها
  6. نکات مهم مصرف

زمان مصرف ویتامین در دوران بارداری

از آنجا که ویتامین های قبل از تولد نوزاد مولتی ویتامین هستند، مصرف آنها قبل از ناهار یک زمانه بهینه برای جذب تمام مواد موجود در آن است.

ویتامین های مناسب قبل از زایمان شامل کلسیم ، آهن و اسید فولیک می باشد.اگر به تازگی لبنیات مصرف کرده اید، آهن مصرف نکنید زیرا به درستی جذب نمی شود. اگر آهن را با ویتامین C مانند آب پرتقال مصرف کنید آهن بهتر جذب می شود.

اضافه کردن ویتامین ها در دوران بارداری می تواند علائم مانند حالت تهوع و یبوست شود.پس قبل از مصرف هر ویتامین با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

برخی از ویتامین ها را نمی توان در بدن ذخیره کرد و باید روزانه از طریق مواد غذایی یا مکمل ها مصرف کنید. مصرف اسید فولیک در دوران بارداری به عنوان محافظت در برابر اسپینا بیفیدا و نقص لوله عصبی شناخته می شود.

بهترین زمان مصرف ویتامین های محلول در چربی

بهترین زمان برای مصرف ویتامین هایی که محلول در چربی هستند با وعده های غذایی عصرانه می باشد. این ویتامین های محلول در چربی با استفاده از چربی ها در بدن حل می شوند.آنها پس از حل شدن با چربی وارد خون شده و عملکرد خود را انجام می دهند.

برخی از نمونه ویتامین های محلول در چربی عبارتند از:

زمانی که بدن ما ویتامین های محلول در چربی را بیشتر از حد دریافت کند در کبد ذخیره می کند. این ویتامین ها در بهترین حالت مصرف با یک وعده غذایی است و کمک می کند تا آنها را راحت جذب کنید.

زمان مصرف ویتامین های محلول در آب

ویتامین های محلول در آب به بهترین شکل در معده خالی جذب می شوند. پس بهترین زمان مصرف آنها صبح می باشد. 30 دقیقه قبل از غذا یا دو ساعت بعد از غذا می بایست مصرف کرد.
ویتامین های محلول در آب با حل شدن در آب در بدن استفاده می شود. ویتامین C ، تمام ویتامین های گروه B و فولات ( اسید فولیک ) محلول در آب هستند. بدن شما مقدار ویتامین مورد نیاز خود را می گیرد و بقیه را از طریق ادرار دفع می کند. از آنجا که بدن شما این ویتامین ها را ذخیره نمی کند ، ایده خوبی است که آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید یا از مکمل ها استفاده کنید.

ویتامین C را می توان در هر ساعت از شبانه روز مصرف کرد.بنابراین افراد باید آن را به صورت روزانه و به طور ایده آل با دوزهای کم در طول روز مصرف کنند.

زمان مصرف ویتامین های گروه B

ویتامین های گروه B را برای داشتن یک روز خوب با معده خالی در اول صبح که از خواب بیدار می شوید مصرف کنید. این ویتامین ها از خانواده خاص ویتامین های محلول در آب هستند که انرژی زا می باشند و آرام بخش می باشند.برخی از محبوب ترین ویتامین های گروه B-2 ، B-6 و B-12 هستند. ویتامین های گروه B می توانند میزان استرس را کاهش داده و روحیه خود را بهبود بخشند.

سایر مکمل ها

بدن انسان برای عملکرد خوب به ویتامین و مواد معدنی نیاز دارد.برخی از نمونه های مواد معدنی عبارتند از:

  • آهن
  • کلسیم
  • منیزیم
  • زینک

قبل از مصرف مکمل های معدنی باید احتیاط کرد.قبل از مصرف هرگونه مکمل معدنی می بایست با پزشک مشورت کرد.مصرف بیش از حد مواد معدنی می تواند اثرات بدی را به همراه داشته باشد.

برای مصرف روزانه مواد معدنی در بهترین حالت با غذا می باشد. مصرف مکمل های معدنی بدون غذا ممکن است عوارض جانبی مانند ناراحتی معده را به همراه داشته باشد.

نکات مهم مصرف ویتامین ها

ویتامین می توان به سلامت بدن کمک کند. بعضی از ویتامین ها مصرف زیاد آن باعث عوارض جانبی می شود.

از تعامل های احتمالی بین ویتامین ها و داروهای تجویزی که مصرف می کنید آگاه باشید. به عنوان مثال ، نباید مکمل های ویتامین K را با وارفارین رقیق کننده خون مصرف کنید. همچنین بیش از مقدار توصیه شده نباید مصرف نکنید.

اگر باردار هستید ، هرگز ویتامین های دوران بارداری خود را دو برابر نکنید.

سعی کنید از غذاهایی که مصرف می کنید آگاهی داشته باشید،با این کار می توانید مطمئن باشید که هیچ ویتامینی را زیاد مصرف نمی کنید. این میتواند بدن شما را در تعادل نگه دارد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.