شفا مگ

ماسک زردچوبه و خواص آن برای پوست

زردچوبه دارای فواید زیادی است به حدی که از هزاران سال پیش به شکل های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.زردچوبه خواص زیادی برای پوست دارد و همچنین یک لایه بردار و تقویت کننده پوست نیز می باشد.زردچوبه یک ماده ای در خود دارد به نام کورکومین که باعث میشود پوست روشن شود.به همین دلیل استفاده از ماسک زردچوبه می تواند برای پوست بسیار مفید باشد.

ماسک زردچوبه
  1. خواص زردچوبه برای پوست
  2. ماسک زردچوبه برای درمان آکنه
  3. ماسک زردچوبه برای سفیدی صورت
  4. ماسک زردچوبه برای روشن شدن پوست
  5. ماسک زردچوبه برای نرم کردن پوست
  6. ماسک زردچوبه برای آبرسانی صورت
  7. ماسک زردچوبه برای جوان سازی
  8. هشدارهای مهم قبل از استفاده

خواص زردچوبه برای پوست

زردچوبه به دلیل دارا بودن ماده ای بنام کورکومین دارای خواص ضد عفونی ، ضد باکتری و ضد التهاب می باشد. این خواص باعث می شود در کاهش عارضه های پوستی نظیر آکنه، جوش ، کک و مک ولک بسیار موثر باشد.زردچوبه همچنین در کند شدن روند پیری پوست به صورت طبیعی و بازگرداندن جوانی تاثیر دارد. بعلاوه، استفاده مداوم از آن، ایجاد چین و چروک را کاهش می دهد.

ماسک زردچوبه برای درمان آکنه

روش اول :زردچوبه، نشاسته، شیر، روغن زیتون یا نارگیل

برای تهیه ماسک، ۲قاشق غذاخوری نشاسته را به یک قاشق غذاخوری شیر طبیعی ولرم اضافه کنید. سپس ۲قطره روغن زیتون یا نارگیل و کمی زردچوبه (اندازه نوک قاشق مرباخوری) به آن بیفزایید و لایه نازکی روی صورت بمالید و پس از ۲۰دقیقه بشویید.

روش دوم : زردچوبه، پودر صندل

مقداری زردچوبه را با پودر چوب صندل مخلوط کرده و روی صورتتان بزنید. ۱۰ دقیقه آن را به حال خود رها کنید و سپس با آب سرد صورتتان را تمیز کنید. این ماسک را سه بار در هفته استفاده کنید

ماسک زردچوبه برای سفیدی صورت

روش اول: زردچوبه، آب خیار، آبلیمو

اگر مایل هستید تیرگی پوست خود را برطرف کنید، مقدار کمی پودر زردچوبه را با آب خیار و آب لیمو مخلوط کرده و این مخلوط را روی پوست خود بمالید. پس از ۱۵ دقیقه پوستتان را با آب بشویید. اگر می خواهید از این روش نتیجه مطلوب را بگیرید، هر روز آن را تکرار کنید تا شاهد تغییرات چشمگیری باشید.

روش دوم: آرد نخود، شیر ، آبلیمو،زردچوبه

مقداری آرد نخود را با کمی زردچوبه، مقداری شیر و مقداری آبلیمو مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا به ماده ای چسبناک تبدیل شود. بعد آن را روی پوست خود بمالید و منتظر شوید تا خشک شود. سپس آن را بشویید.

ماسک زردچوبه برای روشن شدن پوست

روش اول :آرد نخود، زردچوبه، روغن زیتون، شیر ، آبلیمو

برای رفع کدری پوست یک قاشق مرباخوری آرد نخود، یک چهارم قاشق مرباخوری پودر زردچوبه، نصف قاشق مرباخوری روغن زیتون، نصف قاشق مرباخوری شیر و ۴ تا ۵ قطره آب لیمو را مخلوط کنید و روی صورت خود قرار دهید و پس از نیم ساعت با آب خنک بشویید.

روش دوم: زردچوبه + آبلیمو

یک قاشق چایخوری زردچوبه را با یک قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. مخلوط این دو پوست شما را شفاف می سازد. این روش درمانی را حداقل ۲ بار در هفته انجام دهید

ماسک زردچوبه برای نرم کردن پوست

روش اول: زردچوبه، خامه

مالیدن مخلوطی از زردچوبه و مقدار کمی خامه بر روی پوست این بافت را نرم و انعطاف پذیر می کند.

ماسک زردچوبه برای آبرسانی صورت

روش اول : پودر زردچوبه، عرق نعنا

این دو مواد را با هم مخلوط  کنید.صورت خود را تمیز بشویید، خشک کنید و خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید.بعد از ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماسک زردچوبه برای جوان سازی

یک سوم قاشق چای خوری پودر زردچوبه،  یک عدد سفیده تخم مرغ،یک قاشق غذا خوری جو دو سر

تمام مواد را درون ظرفی بریزید و با هم مخلوط کنید.صورت خود را تمیز بشویید، خشک کنید. خمیر را با نوک انگشتان بصورت دورانی روی صورت و گردن خود بمالید.بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب سرد  بشویید.

هشدارهای مهم قبل از استفاده از ماسک زردچوبه

مصرف خودسرانه هرکدام از این ماسک ها ممکن است برای شما با توجه به ویژگی های خاص پوستتان دردسرساز باشد؛ بنابراین قبل از استفاده از هرکدام از این ماسک ها حتما با پزشک خود مشورت کنید.

زردچوبه نوعی رنگدانه طلایی قوی دارد که می تواند روی هرچیزی، لکه هایی دایمی از خود به جای بگذارد. هنگام استفاده از ماسک، مراقب لباس و دیگر وسایل مانند مبلمان باشید.بهتر است در اینگونه مواقع از یک تی شرت قدیمی که دیگر آن را نمی پوشید استفاده کنید.

مراقب حوله صورت تان نیز باشید.لکه زردچوبه ممکن است روی پوست تان نیز بماند. بنابراین پس از استفاده، با ملایمت صورت تان را بشویید و اگر لکه همچنان باقی ماند، بهتر است از یک لایه بردار ملایم استفاده کنید.اما نگران نباشید، لکه زردچوبه به سرعت از روی پوست تان پاک می شود. 

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.