شفا مگ

چگونه کبد خود را سم زدایی کنیم

کبد عضوی در بدن است که کار سوخت و ساز چربی ، سم زدایی بدن و ذخیره ویتامین را بر عهده دارد.این عضو مهم مواد زائد و سموم بدن را دفع می کند و به همین علت می تواند در صورت عدم محافظت از این عضو به راحتی دچار بیماری بشود.برای داشتن یک کبد سالم می بایست سبک زندگی خود را درست انتخاب کنیم و همچنین رژیم غذایی مناسب و مواد غذایی سالمی را انتخاب کنید.سلامت کبد در اثر غذاهای ناسالم به خطر می افتد در چنین مواقعی می توانید با مصرف غذاهای مفید و طبیعی سلامت خود را بهبود بخشید.

سم زدایی کبد
  1. سم زدایی کبد با آب جعفری
  2. سم زدایی کبد با گریپ فروت
  3. سم زدایی کبد با سیر و پیاز
  4. سم زدایی کبد با چغندر
  5. سم زدایی کبد با کلروفیل
  6. سم زدایی کبد با لیمو
  7. سم زدایی کبد با کشمش

سم زدایی کبد با آب جعفری

آب جعفری یکی از نوشیدنی های مناسب برای سم زدایی بدن و سلامت کبد بسیار مفید است و همچنین سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد.از فواید آب جعفری باعث رفع عفونت گوارشی و کاهش میزان کلسترول می شود. اگر کبد سالمی داشته باشید قطعا پوستی سالم نیز خواهید داشت.

مواد لازم برای تهیه نوشیدنی جعفری

  • 2 عدد لیمو
  • 200 میلی لیتر آب
  • یک عدد خیار
  • مقداری جعفری

طرز تهیه نوشیدنی جعفری

همه این مواد را خوب ترکیب کنید تا یکدست شودو اماده نوشیدن شود.این نوشیدنی را یک یا دو بار در روز به مدت یک ماه بنوشید.دو ماه مصرف نوشیدنی را متوقف و دوباره شروع به مصرف کنید

سم زدایی کبد با گریپ فروت

گریپ فروت یکی دیگر از منابع گلوتاتیون است.گریپ فروت سرشار از ویتامین ث و انواع آنتی اکسیدان است که می توان به عنوان یک تمیز کننده و سم زدایی کبد شناخته می شود.گریپ فروت شامل ترکیباتی است که در ساخت آنزیم های موثر در سم زدایی کبد کمک کننده هستند.

سم زدایی کبد با سیر و پیاز

سیر و پیاز هرچه تندتر و تیزتر باشد، خاصیت آن بیشتر است. سیر و پیاز تمام باکتری های مضر را می کشد و همچنین انگل های روده، ویروس ها، قارچ های داخلی بدن و... از بین می برد. یک کارایی مهم دیگر سم زدایی کبد است. سیر برای پایین آوردن فشار و تنظیم قند خون بهترین دارو است و خاصیت ضد سرطانی نیز دارد.

سم زدایی کبد با چغندر

چغندر گیاهی سرشار از مواد معدنی فراوانی است که می تواند خون و کبد را به راحتی پاکسازی کند.چغندر برای ورزشکاران بسیار مفید است و می تواند بدن آنها و کبدشان را پاکسازی کند.

سم زدایی کبد با کلروفیل

کلروفیل را می توان از عطاری ها تهیه کنید. این ماده ی طبیعی برای مراقبت از کبد و سم زدایی و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

سم زدایی کبد با لیمو

لیمو میوه ای است که بهترین مورد برای پاکسازی کبد است.لیمو سرشار از ویتامین C  و آنتی اکسیدان طبیعی است که به بدن کمک می کند و باعث می شود که سموم به سموم محلول در آب تبدیل شود و دفع گردند.لیمو سرشار از فسفر، فیبر، منیزیم، آهن، مس، فلاونوئید و بسیاری مواد مغذی دیگر است که تمام آن ها برای بدن مفید هستند.

 

سم زدایی کبد با کشمش

یکی از راه هایی برای پاکسازی و سم زدایی کبد مصرف کشمش است.کشمش را چند ساعت در آب خیس کنید و بعد مصرف کنید تا به سرعت کبد را متعادل شود و به کبد در سلامت آن کمک می کند.

۲/۱ فنجان کشمش را ۱۵ دقیقه در آب خیس کنید. سپس آن را با آب گرم بشویید. بعد، کشمش ها را داخل یک فنجان بریزید و روی شان را با آب جوشیده پر کنید. روی فنجان را حداقل به مدت ۸ ساعت بپوشانید. آب کشمش را با معده ای خالی سر بکشید و سپس کشمش ها را بخورید. به مدت حداقل یک ساعت دراز بکشید و یک بطری آب گرم یا کمپرس آب گرم روی سمت راست شکم تان بگذارید تا عضلات شکم شل شوند. هفته ای یک بار به مدت چهار ماه و بعد هر شش ماه یک بار این روش را تکرار کنید

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.