شفا مگ

قرص لوراتادین برای آبریزش بینی

قرص لوراتدین یک آنتی هیستامین است که برای درمان آبریزش بینی، سرماخوردگی و علائمی چون خارش چشم، بینی و گلو ناشی از آلرژی مورد استفاده قرار می گیرد.

قرص لوراتادین برای آبریزش بینی

 لوراتادین یک آنتی هیستامین است که اثرات هیستامینی که در بدن بوجود می آید را کاهش می دهد و می تواند باعث کاهش و درمان علائمی چون آبریزش بینی، خارش، عطسه که ناشی از آلرژی شود.

البته قرص لوراتادین برای افرادی که به این دارو حساسیت دارند منع مصرف دارد و همچنین برخی افراد که دچار بیماری های آسم، بیماری کلیوی و یا کبدی هستند نباید تجویز شود.

مقدار مصرف لوراتادین مطابق دستور پزشک می بایست مصرف شود اما به طور معمول برای آبریزش بینی معمولا یک بار در روز است،که برای درمان کوتاه مدت و تا زمانی که علائم برطرف شود تجویز می شود. همچنین فراموش نکنید که هرگز مقدار دوز مصرفی را کاهش یا افزایش ندهید.

برخی از عوارض شایع لوراتادین برای آبریزش بینی شامل سردرد، احساس خواب آلودگی، درد معده، خشکی دهان و احساس عصبانیت می باشد.

برای درمان خشکی دهان در زمان مصرف لوراتادین می توانید از آب نبات های بدون قند یا آدامس بدون قند استفاده کنید و یا آب زیاد بنوشید.

اگر دوز مصرفی دارو را فراموش کردید به محض یادآوری آن را مصرف کنید، اما اگر تقریبا نزدیک به زمان دوز بعدی بود، دوز فراموش شده را مصرف نکنید. هرگز برای جبران دوز فراموش شده داروی اضافی مصرف نکنید.

لوارتادین چه عوارض جانبی دارد؟

برخی افراد ممکن است به داروی لوراتادین حساسیت داشته باشند و علائمی چون کهیر، تنفس دشوار، تورم صورت، لب ، زبان یا گلو را تجربه کنند. در این صورت می بایست مصرف دارو را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.

برخی از عوارض شایع لوراتادین برای آبریزش بینی شامل سردرد، احساس خواب آلودگی، درد معده، خشکی دهان و احساس عصبانیت می باشد که این عوارض معمولا پس از چند ساعت تا چند روز از بین می رود. اما اگر این علائم از بین نرفت با پزشک خود مشورت کنید.

اگر در زمان مصرف قرص لوراتادین دچار عوارض زیر شدید بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید:

  • ضربان قلب تند
  • سردرد شدید
  • احساس سبکی

این لیست کاملی از عوارض جانبی لوراتادین نمی باشد، زیرا واکنش های هر فرد به داروها متفاوت است و به همین خاطر اگر علائم مشکوکی در زمان مصرف این دارو مشاهده کردید حتما به پزشک خود گزارش دهید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.