شفا مگ

پماد بتامتازون برای خارش واژن

خارش واژن علت های زیادی دارد و اگر خارش واژن به علت عفونت باشد، پمادها و لوسیون های حاوی کورتون قوی مانند پماد بتامتازون می توانند عفونت را بدتر کنند.

پماد بتامتازون برای خارش واژن

خارش واژن از جمله عارضه های دردناک و ناراحت کننده در زنان است که در بیشتر موارد به علت عفونت و یا مواد تحریک کننده ایجاد می شود. مواد تحریک کننده مانند خوشبو کننده ها و یا صابون های معطر می توانند باعث ایجاد خارش واژن شوند.

خارش واژن علت های مختلفی دارد که می بایست توسط پزشک یا متخصص زنان آن را بررسی کرد تا مشخص شود که این خارش به علت عفونت است یا حساسیت. البته در برخی موارد علت های پوستی مانند اگزما و یا پسوریازیس می تواند باعث قرمزی و یا خارش در ناحیه واژن شود.

آیا می توان از پماد بتامتازون برای خارش واژن استفاده کرد؟

در بیشتر موارد خارش واژن به علت عفونت های قارچی و مخمری ایجاد می شود و استفاده از پمادهایی که حاوی کورتیکواستروئیدی هستند می توانند باعث عوارض شدیدتری شوند.

پماد بتامتازون یک کورتیکواستروئید موضعی است که می تواند قدرت دفاعی پوست را ضعیف کند و باعث شود که عفونت های مخمری به عمق پوست نفوذ کند. حتی اگر به نظر برسد که عفونت قارچی در حال بهبود است، اما علائمی مانند خارش و قرمزی مانده است، به محض استفاده از کرم و پماد های کورتیکو استروئید قارچ ها به سرعت تکثیر پیدا می کنند و گسترش می یابند و بیشتر پوست را آلوده می کنند.


مطالب بیشتر: برای خارش قسمت بیرون واژن چه پمادی بزنیم


استفاده از کرم یا لوسیون پوستی که فقط حاوی بتامتازون است هرگز نباید برای عفونت قارچی و خارش واژن استفاده شود، زیرا علاوه بر اینکه عفونت های قارچی را از بین نمی برد، بلکه باعث بدتر شدن عفونت نیز می شود. همچنین باعث گسترش پیدا کردن عفونت به قسمت های دیگر پوست نیز می شود.

پماد بتامتازون یک پماد کورتون دار قوی است که میتواند علائم شما را بدتر کند. البته پماد های مختلفی برای رفع خارش بیرونی واژن وجود دارد که بعد از تشخیص علت خارش توسط پزشک آن را تجویز می کند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.