شفا مگ

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای مو

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای براقی مو، درمان خشکی مو، رشد سریع مو، تقویت مو، موخوره و جلوگیری از ریزش مو به شکل مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل یکی از روغن های بسیار چرب است که از نارگیل خام تهیه می شود و به طور طبیعی به شکل جامد و سفید است که برای شل شدن آن می بایست آن را گرم کنید. این روغن گیاهی برای پوست و مو و زیبایی بسیار موثر است و تحقیقات پزشکی زیادی بر روی فواید روغن نارگیل برای بدن، پوست و مو انجام شده است.

برخی از افراد از روغن نارگیل برای رشد مو، درمان موخوره و تقویت مو استفاده می کنند، زیرا معتقد هستند که روغن نارگیل می تواند باعث تقویت مو می شود. این ماده به عنوان مومیایی کننده مو، مرطوب کننده صورت و بدن مورد استفاده قرار میگیرد.

اما فواید روغن نارگیل در اینجا متوقف نمی شود، اضافه کردن این روغن طبیعی به برنامه های مراقبت از مو ، می تواند باعث سالم نگه داشتن مو و جلوگیری از خشک شدن مو شود. روغن نارگیل برای موهای فرفری و موهایی که دچار موخوره شده اند بسیار مفید است.

آیا می خواهید نحوه استفاده از روغن نارگیل برای مو و بدست آوردن موهای سالم بیشتر بدانید؟ در ادامه برخی نکات بسیار مهم در مورد افزودن روغن نارگیل به برنامه مراقبت از مو بخوانید.

خواص روغن نارگیل برای مو

برای بسیاری از افراد سوال پیش می آید که چرا باید از روغن نارگیل برای موهای خود استفاده کنیم؟ روغن نارگیل به عنوان یک درزگیر به پوست شما کمک می کند.

افرادی که موهای نازک و ظریف دارند، روغن نارگیل با نفوذ به عمق ساقه مو به جلوگیری از ریزش پروتئین کمک می کند، که به نوبه خود از شکستگی جلوگیری می کند. هنگامی که به پوست سر شما زده می شود، به طور همزمان باعث رطوبت و از بین بردن تجمع اطراف فولیکول های مو می شود تا رشد مو شروع شود.

روغن نارگیل می تواند باعث تغذیه و مرطوب سازی پوست خشک شود و به عنوان درمانی موثر برای شوره سر مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین استفاده از روغن نارگیل می تواند به شما کمک کند تا موها را آبرسانی کرده و رشد مو را تسریع دهد.

استفاده از روغن نارگیل در انتهای مو می تواند به جلوگیری از تقسیم شدن مو، افزودن براقیت و درخشش و حتی قابلیت کنترل موهای شما برای حالت دادن کمک کند.

مبارزه با عفونت های قارچی

زمانی مو سالم است که از ریشه سالم باشد و سلامتی پوست سر ممکن است به رشد و سلامت مو بسیار موثر باشد. در مطالعات انجام شده نشان می دهد که روغن نارگیل می تواند به برخی از عفونت های قارچی مبارزه کند.

همچنین روغن نارگیل می تواند باعث بهبود یا جلوگیری از شوره سر و یا سایر قارچ های پوستی سر شود. همچنان تحقیقات زیادی روی روغن نارگیل در حال انجام است تا مزایای سلامتی آن را برای پوست و پوست سر شناخته شود.

کاهش تحریک و خارش پوست سر

روغن نارگیل یک چربی اشباع طبیعی است و مقادیر بالای چربی موجود در آن می تواند به آرام شدن تحریک پوست سر، پوسته پوسته شدن و خارش کمک کند. چربی موجود در روغن نارگیل می تواند باعث مرطوب کردن مو می شود.

جلوگیری از آسیب رسانی گرما به مو

استفاده از مقدار کمی روغن نارگیل بر روی موهای مرطوب قبل از خشک شدن می تواند از مو در برابر آسیب های ناشی از سشوار یا گرمای شدید محافظت می کند.

خستگی ناحیه رطوبت هنگامی اتفاق می افتد که مو از آب زیاد متورم شود. تورم زیاد می تواند به مو آسیب برساند یا باعث شکستن آن شود. این امر می تواند موها را به مرور خشک و ضعیف کند.

نحوه استفاده از روغن نارگیل به عنوان ماسک مو

اگر می خواهید از قدرت رطوبت رسانی کامل روغن نارگیل استفاده کنید، بهتر است از روغن نارگیل تصفیه نشده استفاده کنید، زیرا به شما این تظمین را می دهد که تمام مواد مغذی مناسب برای موی شما به شکل طبیعی دریافت می کنید.

مدت زمان استفاده از روغن نارگیل به عنوان ماسک مو 2 تا 3 بار در هفته است، اما قبل از استفاده باید مطمئن شوید که روغن نارگیل برای موهای شما مناسب است و یا حساسیتی به این روغن ندارید. برای این منظور با یک پزشک متخصص پوست و مو مشورت نمایید.

برای استفاده از روغن نارگیل برای مو ابتدا یک قاشق از روغن نارگیل را در یک ظرف بریزید و آن را ذوب کنید. سپس با یک شانه دندان پهن موهای خود را از قسمت میانی مو جدا کنید، سپس مقداری از روغن نارگیل را روی دست خود بریزید و دو دست خود را به هم بمالید. دستان خود را روی موهای تقسیم شده بمالید تا روغن نارگیل به تمام موهای شما برسد.

اگر میخواهید رشد مو را تقویت کنید می توانید مقداری از روغن نارگیل را روی نک انگشتان خود بریزید و قبل از استفاده از آن در قسمت وسط مو ابتدا آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید.

پس از زدن روغن نارگیل روی مو بگذارید 30 دقیقه روی موهای شما بماند. برای درمان سریع مو، روغن نارگیل خود را قبل از شامپو زدن و حالت دادن به موهای خود از روغن نارگیل استفاده کنید و بگذارید 30 دقیقه روی مو بماند و سپس موهای خود را به طور طبیعی بشویید.

نحوه استفاده از روغن نارگیل به عنوان روغن مو

از روغن نارگیل می توانید برای درمان موهای خشک مورد استفاده قرار دهید، اما نباید زیاد از آن استفاده کنید، زیرا باعث تجمع روغن روی مو می شود. برای جلوگیری از این کار، پس از دوش گرفتن، سعی کنید ابتدا از روغن نارگیل به عنوان روغن مو روی موهای مرطوب استفاده کنید.

برای استفاده از روغن نارگیل مقداری از روغن را روی اجاق گاز گرم کنید تا به شکل مایع در آید و مقداری کمی روغن را بین کف دست خود بمالید. بعد از دوش گرفتن روغن نارگیل را از انتهای موهای خود تا قسمت میانی مو بکشید.

نکته مهم را توجه داشته باشید که روغن نارگیل به پوست سر یا ریشه مو اصابت نکند تا از چربی اضافی روی پوست سر جلوگیری شود.پس از اینکه مو را به روغن نارگیل آغشته کردید، مو را مثل همیشه شانه کنید و خشک کنید. اگر از سشوار استفاده می کنید توصیه می شود از مواد محافظ حرارتی استفاده کنید تا موهای شما خشک نشود.

نحوه استفاده آسان از روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل یک روغن همه کاره برای محافظت و مراقبت از پوست است و می تواند به عنوان یک درمان کننده قبل از شامپو، و نرم کننده و یا ماسک مورد استفاده قرار گیرد. روش های مختلفی وجود داد تا بتوانید از خواص روغن نارگیل برای مو بهره مند شوید.

محافظ قبل از شستشو

هنگام استفاده از شامپو، روغن نارگیل می تواند موهای شما را بیش از حد خیس کند و از اسیب و خشکی آن جلوگیری کند. سعی کنید روغن نارگیل را حدود 30 دقیقه قبل از شستشو روی قسمت میانی مو بزنید.

نرم کننده مو

روغن نارگیل می تواند به تقویت مو کمک کرده و از شکستگی جلوگیری کند. می توانید از روغن نارگیل به عنوان جایگزین نرم کننده ها استفاده کنید. یا فقط چند قطره از روغن را به نرم کننده معمول خود اضافه کنید تا قدرت نرم کنندگی را افزایش دهد.

نکات مهم در مصرف روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل مانند سایر روغن های دیگر می تواند مو و پوست را چرب کند و همچنین می تواند منافذ پوست و پوست سر را مسدود کند که می تواند منجر به آکنه یا سایر تحریکات پوستی شود.

استفاده بیش از حد روغن نارگیل روی مو و پوست سر خودداری کنید و زمانی که به عنوان ماسک مو و نرم کننده عمیق استفاده می کنید، مطمئن شوید که روغن نارگیل کاملا شسته شده و از روی مو پاک شده است.

حتی اگر روغن نارگیل سبک باشد، روغن نارگیل می تواند موهای شما را سنگین کرده و یا در صورت استفاده بیش از حد می تواند باعث چرب شدن و مات شدن مو شود. برای جلوگیری از تجمع چربی مقدار کم از روغن نارگیل استفاده کنید. و از قسمت میانی مو شروع به ماساژ کنید.

برخی از افراد دریافتند که استفاده از روغن نارگیل به طور مستقیم روی پوست سر می تواند باعث تحریک و مسدود شدن منافذ پوست می شود. به همین خاطر از روغن نارگیل روی پوست سر استفاده نکنید یا با مقدار کمی از آن استفاده کنید.

دوبار شامپو بزنید: وقتی از روغن نارگیل به عنوان ماسک مو استفاده می کنید، برای پاک شدن کامل روغن نارگیل از روی مو بهتر است 2 بار شامپو بزنید تا مطمئن شوید که روغن نارگیل از موهای شما پاک شده است.

با روغن اساسی مخلوط کنید: برای دریافت نتیجه بهتر ، از چند قطره روغن های اساسی مانند اسطوخودوس به روغن نارگیل استفاده کنید. همچنین می توانید روغن نارگیل را با ماست، عسل، آووکادو یا اب لیمو مخلوط کنید.

اگر از روغن نارگیل به عنوان درمان خشکی و مو خوره استفاده می کنید فقط از مقدار کمی روی موهای خود استفاده کنید.

شما می توانید روغن نارگیل را با برخی مواد طبیعی و سالم ترکیب کنید که شامل:

  • ژل آلوئه ورا
  • تخم مرغ یا سفیده تخم مرغ
  • آووکادو
  • روغن آرگان
  • روغن زیتون
سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.