شفا مگ

درمان خانگی عفونت واژن با سیر

سیر به علت داشتن ماده فعال به نام آلیسین،دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی قوی می باشد و می توان به عنوان درمان خانگی عفونت واژن از آن استفاده کرد.

درمان خانگی عفونت واژن با سیر

عفونت واژن یک مشکل شایع در بین خانم ها می باشد و به طور کلی حداقل بیش از نیمی از زنان حداقل یک بار به عفونت قارچی واژن دچار خواهند شد.

سیر دارای خواص بیولوژیکی بسیار خوبی برای سیستم ایمنی بدن، سرطان، سیستم قلبی و عروقی می باشد، همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده سیر می تواند باعث کاهش رشد قارچ کاندیدا شود.

زنانی که از عفومنت مکرر مخمر رنج می برند، این احساس را به خوبی می دانند که روز اول فقط احساس خارشی دارند که بسیار کم است و روز بعد یا گاهی اوقات سه روز بعد ترشحات واژن مانند تکه های ریز پنیری به نظر می رسد.در این زمان دچار عفونت کامل مخمری شده و لبه های واژن در این زمان اغلب قرمز و زخم می شوند.

بر اساس مطالعات مشخص شده است که سیر می تواند یک قاتل موثر برای کاندیداباشد. یکی از بهترین روش های استفاده از سیر در درمان عفونت ها، استفاده از آن در رژیم غذایی می باشد، البته برخی وب سایت ها توصیه می کنند سیر را در واژن قرار دهید که این روش ممکن است باعث سوختگی و درد قابل توجهی همراه باشد.

علائم عفونت واژن

عفونت واژن بیشتر علت قارچی از خانواده کاندیدا است، این سلول های مخمر به طور طبیعی در واژن وجود دارد، اما عدم تعادل باکتری های خوب دیگری می تواند باعث تکثیر مخمر شود.

علائم عفونت واژن شامل موارد زیر است:

  • خارش یا درد ناحیه واژن
  • احساس سوزش یا ناراحتی در اطراف واژن
  • رابطه جنسی دردناک
  • ترشحات غلیظ و سفید.

نحوه مصرف سیر برای درمان عفونت واژن

سیر به علت خواص آنتی بیوتیکی که دارد می تواند به عنوان یک داروی ضد قارچ و ضد باکتری خانگی استفاده شود. آلیسین از جمله ماده های بیولوژیکی فعال در سیر است که خواص ضد قارچی و باکتریایی دارد.

سیر را می توان به صورت خوراکی یا موضعی برای درمان عفونت واژن استفاده کرد، همچنین از قرص های گارلیک نیز می توانید استفاده کنید که در داروخانه ها موجود می باشد.سیر را می توانید به صورت خام یا در غذاهای خود استفاده کنید تا از ایجاد باکتری جلوگیری کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما شود.

برخی پماد ها و عصاره های سیر وجود دارد که می توان از آن در اطراف قسمت خارج واژن استفاده کنید، البته قبل از استفاده از سیر می بایست با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که آیا سیر برای عفونت مخمری شما خوب است یا خیر.

عوارض جانبی درمان عفونت واژن با سیر

برخی از زنان از سیر برای درمان عفونت مخمری واژن نتایج خوبی گرفته اند و بسیاری از آنها عوارض جانبی کمتر از حد مطلوب را تجربه کرده اند. برخی از عوارض جانبی استفاده از سیر عبارتند از:

  • بوی بد دهان
  • بوی بدن
  • ناراحتی معده
  • سوزش سر دل
  • تداخل دارویی

البته استفاده موضعی از سیر نیز می تواند عوارض جانبی خارش، ترشحات واژن، تهوع و استفراغ، سردرد را به همراه داشته باشد.

اگر سیر در واژن بماند چه میشود

اگر درمان خانگی عفونت واژن را در گوگل جستجو کنید احتمالا با ادعاهایی روبرو می شوید که قرار دادن یک حبه سیر در واژن به شما کمک می کند تا سریعتر عفونت واژن درمان شود. تئوری این درمان طبیعی این است که خواص سیر خواص ضد قارچی دارد و می تواند شرایط ناشی از رشد بیش از حد مخمر کاندیدا کاهش دهد.

اما به گفته برخی متخصصان زنان، سیر گزینه ای نیست که هر متخصص زنان بخواهد توصیه کند و جایگزینی برای درمان دارویی باشد. به گفته دکتر استریچر متخصص زنان، هر وقت چیزی را درون بدن قرار دهید که هرگز مورد مطالعه قرار نگرفته است می تواند مضر باشد.

استفاده از سیر در داخل واژن برای رفع عفونت مخمری کاملا بررسی نشده است و همچنین زنانی که فکر می کنند به عفونت مخمری مبتلا هستند در واقع ممکن است به بیماری دیگری مبتلا شده باشند. همچنین مطالعات کافی در این باره انجام نشده است که مشخص شود تاثیر و عوارض جانبی آنچه خواهد بود.

قرار دادن سیر در واژن ممکن است باعث التهاب واژن شود و یا باعث سوختگی کل واژن شود و همچنین هیچ کس دوز مصرفی این روش را نمی داند و ممکن است با دوز های زیاد باعث ایجاد عوارض جانبی در زنان شود.

به همین خاطر اگر از عفونت های مکرر مخمری رنج می برید، از سیر در واژن استفاده نکنید و بهتر است به پزشک زنان مراجعه کنید.

چگونه از عفونت های واژن جلوگیری کنیم

برای جلوگیری از عفونت های قارچی در آینده می توانید برخی نکات را رعایت کنید تا دچار این عفونت و خارش واژن نشوید.

  • از قند و غذاهای فراوری شده زیاد استفاده نکنید.
  • لباس زیر نخی و گشاد بپوشید
  • مدت زمان طولانی از لباس خیس یا لباس شنا استفاده نکنید.
  • فقط در صورت لزوم از آنتی بیوتیک استفاده کنید.
  • از اسپری های خوشبو کننده واژن و لوسیون های معطر واژن خودداری کنید.
سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.