شفا مگ

خواص پوست کیوی برای یبوست و معده

پوست کیوی می تواند یبوست را درمان کند و همچنین فواید زیادی برای معده و دستگاه گوارش دارد، زیرا مصرف کیوی با پوست می تواند تا 50 درصد فیبر را افزایش دهد.

خواص پوست کیوی برای یبوست و معده

آیا تا به حال فکر کرده اید که آیا خوردن پوست کیوی خواص دارد یا آیا بی خطر است؟ کیوی به خودی خود خواص زیادی دارد و همچنین خوردن کیوی با پوست می تواند خواص اضافی را برای سلامتی به همراه داشته باشد.

در حالی که بسیاری از مردم کیوی را دوست دارند، اما اینکه پوست کیوی را می توان خورد یا نباید خورد بحث و جدال وجود دارد. از نظر علمی خوردن پوست کیوی خواص زیادی دارد، اما برخی از افراد به علت پرز دار بودن پوست کیوی از آن بیزارند.

پوست کیوی سرشار از آنتی اکسیدان و همچنین سرشار از فیبر نامحلول است که برای سلامت معده و رفع یبوست بسیار مفید است.کیوی یک میوه خوشمزه، عجیب و غریب و سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است، اما یکی از شگفتی های این میوه پوست آن است که حتی مقدار آنتی اکسیدان آن از خود میوه بیشتر است.

آنتی اکسیدان ها بدن را از رادیکال های آزاد پاک می کند و دو آنتی اکسیدان معروف ویتامین سی و ویتامین ای می باشد که پوست کیوی دارای بالاترین غلظت آنتی اکسیدانی می باشد.

پوست کیوی دارای ویتامین E است که بسیار برای پوست مفید است و اثرات ضد پیری دارد و به شما در حفظ درخشش سالم پوست کمک میکند.

پوست کیوی به دلیل بالا بودن فیبر موجود در آن برای یبوست و دستگاه گوارش بسیار مفید است، این ماده مغذی برای روده شما بسیار مفید است و سیستم گوارشی شما را بهبود می بخشد.

همچنین پوست کیوی سرشار از فولات است که برای رشد و تقسیم سلولی بسیار مفید است و می تواند از نقص لوله عصبی در دوران بارداری جلوگیری کند.

خوردن پوست یک کیوی می تواند فیبر را 50 درصد افزایش دهد و همچنین فولات را 32 درصد تقویت کند. از انجا که بسیاری از افراد به اندازه کافی از این مواد مغذی در رژیم غذایی خود استفاده نمی کنند، خوردن کیوی با پوست یکی از راه های آسان برای افزایش این مواد مغذی در بدن است.

از آنجا که پوست کیوی سرشار از آنتی اکسیدان های محلول در آب و محلول در چربی است ، از آنتی اکسیدان قوی برای کل بدن شما محافظت میکند.

البته پوست کیوی با اینکه سرشار از مواد مغذی است، اما خوردن آن برای برخی افراد ناخوشایند است و مردم اغلب به دلیل بافت مبهم و احساس عجیب دهان، پوست آن را دور می اندازند.

کیوی همچنین می تواند قسمت داخلی دهان برخی افراد را تحریک کند، این به دلیل وجود بلورهای اگزالات کلسیم می باشد که به طور طبیعی وجود دارد و به آنها رافید گفته می شود و می تواند پوست لطیف داخل دهان را خراش دهد. این خراش های میکروسکوپی همراه با اسید موجود در میوه می توانند احساس سوزش ناخوشایندی ایجاد کنند.پوست کندن میوه می تواند به کاهش این اثر کمک کند، زیرا غلظت زیادی اگزالات در پوست ان وجود دارد.

خواص کیوی برای بدن

کیوی و حتی پوست کیوی دارای خواص و فواید سلامتی زیادی برای بدن است و می تواند به سلامتی بدن شما کمک زیادی کند.کیوی سطح کلسترول را بهبود می بخشد و مصرف دو کیوی در روز به مدت هشت هفته باعث افزایش سطح کلسترول خوب و کاهش کلسترول های بد LDL در بدن می شود.

همچنین کیوی می تواند باعث کاهش فشار خون شود و مصرف روزی 3 عدد کیوی در روز فشار خون را به طور متوسط در 10 هفته کاهش می دهد.

یکی از مواردی که می توان به آن اشاره کرد جذب آهن بهتر با کیوی است، با خوردن کیوی بعد از غذاهای غنی از آهن می تواند باعث افزایش جذب آهن شود و کمبود آهن را بهبود بخشد.

چه کسانی نباید کیوی بخورند

کیوی دارای آنزیمی است که ممکن است برخی افراد به آن حساسیت داشته باشند و باعث واکنش های آلرژیک در این افراد شود. اگر به کیوی حساسیت دارید با یک پزشک مختصص مشورت کنید.

افرادی که آلرژی به کیوی، سندرم آلرژی دهانی، آلرژی غذایی یا سابقه سنگ کلیه دارند می بایست از خوردن کیوی و پوست کیوی خودداری کنند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.