شفا مگ

سبزیجات برای لاغری شکم

برخی سبزیجات برای لاغری شکم بسیار موثرند و همچنین چربی سوز هستند، زیرا ویتامین، مواد معدنی و فیبر زیادی دارند، اما کالری کم و فاقد کربوهیدرات هستند.

سبزیجات مناسب برای لاغری

سبزیجات مناسب برای لاغری می توانند به شما در لاغر کردن و چربی سوزی کمک زیادی کنند، زیرا سبزیجات حاوی کالری بسیار کم، فیبر، آب و کربوهیدرات صفر هستند.

چربی شکم فقط اندام را نافرم نمی کند، بلکه می تواند بر روی اعتماد به نفس هر فرد نیز تاثیر زیادی بگذارد و همچنین برای سلامتی بسیار مضر است. برخی مطالعات و تحقیقات علمی نشان داده است که چربی شکم نشانه افزایش خطر دیابت، بیماری های قلبی و سایر عوارض بر روی بدن است.

برای از بین بردن چربی های اضافی شکم می توانید با کمی تحرک و تغییر سبک زندگی این کار را محقق سازید.همچنین برخی غذاهای سسالم وجود دارند که توانایی طبیعی در چربی سوزی شکم را دارند و مصرف این مواد غذایی می تواند به شما کمک کند تا چربی های شکم را از بین ببرید.

سبزیجات مناسب برای لاغری و کاهش وزن ، همچنین میوه ها فیبر زیادی دارند و سرشار از مواد مغذی مانند مواد معدنی ضروری و ویتامین هایی هستند که ممکن است به بدن شما در بهبود متابولیسم و در نتیجه سوزاندن چربی های شکم کمک کنند. گنجاندن این مواد در رژیم غذایی ممکن است نه تنها در مسیر کاهش وزن قرار بگیرید، بلکه می تواند به یک زندگی طولانی و سلام نیز کمک کند.

آیا سبزی خوردن باعث لاغری میشود: سبزیجات از جمله سبزی خوردن کالری نسبتا کمی دارند و همچنین دارای مقدار زیادی آب، فیبر و آنتی اکسیدان، ویتامین ها و مواد معدنی زیادی هستند. سبزی خوردن نه تنها به مدیریت وزن و لاغری شما کمک می کند بلکه برای سلامتی و بدن بسیار عالی هستند.

سبزیجات لاغر کننده و چربی سوز: برخی سبزیجات برای لاغری و چربی سوزی مناسب هستند و به عنوان سبزیجات غیر نشاسته ای شناخته می شوند که حاوی کالری کمی هستند و می توان از آنها در رژیم غذایی استفاده کرد. برخی از این سبزیجات شامل کنگر فرنگی، مارچوبه، ذرت شیرین، جوانه لوبیا، هویج، گل کلم، کرفس، خیار، کلم پیچ، تره فرنگی، تربچه، قارچ، بامیه، پیاز، رازیانه، بادمجان، پیازچه، کدو سبز، فلفل دلمه می باشند.

سبزیجات چربی سوز در رژیم غذایی به شما کمک می کند تا سریعتر به اهداف خود برسید، زیرا سبزیجات سرشار از فیبر هستند که به شما در سیر شدن کمک می کنند. از آنجا که هضم فیبر مدتی طول می کشد، به همین خاطر جلوی شما را برای پرخوری می گیرد.

سبزیجات لاغر کننده شکم

سبزیجات از جمله مواد غذایی هستند که می توان آنها را به طور نامحدود در رژیم غذایی خود قرار داد، البته اگر سبزیجات غیر نشاسته ای باشند و به صخورت خام یا بخارپز آنها را مصرف کرد و هیچ روغنی نداشته باشند.سبزیجات منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین هایی هستند که برای داشتن یک سبک زندگی سالم ضروری هستند.

1- اسفناج و سایر سبز برگ ها

اسفناج و سایر سبزیجات با برگ سبز مانند کلم پیچ، کاهو برای سوزاندن چربی های شکم عالی هستند و همچنین بسیار مغذی می باشند. برخی مطالعات در مورد چربی سوزی اسفناج انجام شده است و این گیاه را در گروه سبزیجات چربی سوز طبقه بندی کرده اند. سعی کنید در صبحانه یا نهار خود کمی اسفناج پخته اضافه کنید تا بدن شما برای برخی از چربی سوزی های مهم آماده شود.

2- قارچ

قارچ ها بسیار خوشمزه و یکی از مواد غذایی مورد علاقه گیاهخواران و غیر گیاهخواران است و دارای ارزش غذایی بسیار بالایی می باشد. قارچ ها با تنظیم سطح گلوکز در خون باعث کاهش وزن و چربی سوزی می شود. قارچ سرشار از پروتئین است و می تواند به شما در افزایش متابولیسم و در نتیجه کاهش چربی کمک کند.

3- گل کلم و کلم بروکلی

کلم بروکلی جدا از فیبر های با کیفیت و بسیاری از مواد معدنی و ویتامین های تقویت کننده سلامتی، حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که به افزایش چربی سوزی در بدن کمک می کند.

گل کلم همچنین علاوه بر خواص سیر کنندگی بالایی که دارد می تواند به مبارزه با نفخ شکم کمک کند و حاوی فیتو مغذی سولفورافان و همچنین مقدایر زیادی فولات و ویتامین C است.


بیشتر بخوانید: غذاهایی که باعث لاغری شکم میشود


4- کدو تنبل

کدو تنبل کم کالری و سرشار از فیبر است و یکی از بهترین سبزیجاتی است که می توانید در رژیم لاغری قرار دهید . از این گیاه می توانید به شکل خرد شده در سالاد، اسموتی و نوشیدنی از آن بهره ببرید. کدو تنبل می تواند به شما کمک کند سریعتر به اهداف خود برسید.

5- هویج

هویج یکی از بهترین سبزیجات کم کالری است که در رژیم لاغری شما شامل می شود. هویج هم از نظر فیبر محلول غنی است و می تواند به کاهش وزن سالم کمک زیادی کند. بهتر است هویج را با میوه ها یا سبزیجات دیگر مخلوط کنید تا یک چربی سوز سالم و غنی از مواد مغذی ایجاد شود یا آن را با غذاهای گوشتی مصرف نمایید.

6- لوبیا

لوبیا یکی از سالم ترین غذاهایی است که می توایند مصرف کنید، اما به طور خاص می تواند به شما در کاهش چربی شکم کمک زیادی کند، زیرا غنی از فیبر محلول است و با التهاباتی باعث تجمع چربی شکم می شود مبارزه می کند. مصرف لوبیا می تواند به کاهش خطر چاقی کمک زیادی کند.

7- مارچوبه

مارچوبه به اندازه سایر موارد موجود در این لیست جزو گیاهان محبوب نیست، اما وقتی صحبت از چربی سوزی و لاغری می شود یک ماده غذایی شگفت انگیزی است. مارچوبه حاوی آلکالوئید است که به طور مستقیم بر روی سلول ها عمل می کند و باعث تجزیه چربی می شود. می توانید مارچوبه را تفت دهید و یا خام آن را مصرف کنید.

8- خیار

خیار برای سم زدایی از سیستم بدنی شما بسیار مفید است و به دلیل وجود آب و فیبر باعث احساس سیری می شود و نیاز شما را از خوردن غذای بیشتر منع می کند. خیار می تواند به چربی سوزی کمک زیادی کند زیرا یک گیاه کم کالری است و از این رو می توانید به عنوان یک میان وعده سالم از آن استفاده کنید.

9- نخود سبز

نخود سبز منبع عالی از فیبر است و تقریبا 9 گرم در هر فنجان وجود دارد و دارای مواد مغذی زیادی است. از این مواد غذایی می توانید در سوپ، گوشت یا ماکارونی استفاده کنید.

10- تربچه

کالری های موجود در یک عدد تربچه فقط 1 کالری دارد و هیچ چربی و کربوهیدراتی ندارد. علاوه بر اینها تربچه سرشار از ویتامین C می باشد و یکی از موثرترین ویتامین ها برای چربی سوزی می باشد. برای اطلاعات بیشتر خواص تربچه برای لاغری را مطالعه کنید

تربچه سرشار از فیبر غذایی است و به علت بالا بودن فیبر آن به سرعت معده را پر می کند و احساس سیری می دهد و بدون اینکه کالری به بدن بدهد باعث سیری می شود.این سبزی برای افرادی که می خواهند کاهش وزن بدهند بسیار مفید است.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.