شفا مگ

تالنتال: موارد مصرف، نحوه مصرف و عوارض

قرص تالنتال 480 برای کمردرد، درد اسکلتی، عضلات، آرتروز، روماتسم، تب و سردرد میگرنی مورد استفاده قرار می گیرد که از عصاره گیاه پنجه شیطان تهیه می شود.

قرص تالنتال

قرص تانتال یک داروی گیاهی است که خواص تسکین دهنده درد را دارد و برای درمان کمردرد، درد های عضلانی، التهاب تاندون، ورم مفاصل، سردرد میگرنی و درمان تب استفاده می شود. این دارو خاصیت ضد درد قوی دارد که می تواند دردهای زیادی را تسکین دهد.

قرص تنتال با نام قرص پنجه شیطان نیز معروف است، زیرا از عصاره ریشه خشک گیاه پنجه شیطان ساخته شده است و می تواند باعث کاهش التهاب و درد شود. این دارو برای کاهش تب نیز مفید است و می تواند تب را کاهش دهد.

تالنتال از عصاره خشک ریشه گیاه پنجه شیطان تهیه شده است و در شکل دارویی 480 میلی گرم در داروخانه ها در دسترس می باشد.

ریشه گیاه پنجه شیطان با داشتن ترکیب گلیکوزید های ایریدوئیدی در این گیاه دارای اثر ضد التهابی و ضد درد می باشد و می تواند باعث بهبود التهاب مفاصل زانو و ران شود.

گیاه پنجه شیطان دارای ترکیب هاپاگوساید می باشد که اثرات درمانی آن را به عهده دارد، اثر ضد التهاب اینگیاه از طریق مهار نکروز تومور آلفا ناشی از لیپوپلی ساکارید به وسیله مونوسیت ها است. بنابراین ترکیب هارپاگوساید با مهار متابولیسم اسید آرشیدونیک اثر ضد التهابی خود را انجام می دهد.

محصولات دارویی گیاه پنجه شیطان بیشتر از ریشه خشک این گیاه یا تازه آن به شکل کپسول، قرص ، عصاره و پماد تهیه می شوند.

موارد مصرف قرص تانتال

تانتال می تواند باعث کاهش درد و التهاب شود و با اثر بخشی قوی که دارد این علائم را کاهش دهد. از این دارو برای درمان و کاهش علائم موارد زیر تجویز می شود.

  • دردهایسیستم اسکلتی و عضلانی
  • کمر درد
  • درد آرتروز و رماتیسم
  • سردرد و سردردهای میگرنی
  • کاهش تب

هشدارهای مهم قبل از مصرف

اگر سابقه سنگ صفراوی، زخم معده یا دوازده و اختلال قلبی عروقی دارید می بایست قبل از تجویز با پزشک خود مشورت کنید، زیرا این دارو برای افراد با سابقه ذکر شده منع مصرف دارد.

قرص تالنتال ممکن است باعث کاهش سطح قند خون شود و در افراد مبتلا به دیابت می بایست با احتیاط تجویز شود و برای تنظیم قند افراد دیابتی در زمان مصرف این دارو می بایست دوز های داروهای کاهش قند خون را تنظیم کرد.

این دارو به دلیل اینکه از گیاه تهیه شده است ممکن است در برخی از افراد ایجاد حساسیت کند، به همین دلیل در صورت وجود هر گوه حساسیت به این دارو با پزشک خود مشورت نمایید.

مصرف تالنتال در دوران بارداری منع مصرف دارد و نباید مصرف شود، زیرا ممکن است به نوزاد متولد نشده اسیب برساند.

قرص تالنتال به شیر مادر انتقال پیدا می کند و منع مصرف دارد زیرا می تواند به نوزاد آسیب جدی برساند، به همین خاطر در صورت شیردهی با پزشک خود مشورت کنید، شاید لازم باشد شیردهی را تا پایان درمان قطع کنید یا داروی دیگری را تجویز کند.

هرگز این قرص را خرد نکنید و آن را نجوید، همچنین در حالت درازکش این قرص را مصرف نکنید.

مصرف قرص تالنتال برای کودکان کمتر از 12 سال منع مصرف دارد و نباید تجویز شود.

نحوه مصرف قرص تالنتال

قرص تالنتال برای بزرگسالان و افراد بالای 12 سال مقدار یک عدد قرص صبح و یک عدد قرص عصر به همراه غذا می باشد و در زمان مصرف می بایست با یک لیوان آب میل نمایید.

عوارض قرص تالنتال چیست

قرص تالنتال یک داروی گیاهی می باشد و تهیه شده از عصاره ریشه خشک گیاه پنجه شیطان است و می تواند برای افرادی که مشکلات زخم معده و دوازده داشته باشند عوارض جانبی شدیدی به همراه داشته باشد. به همین خاطر این دارو برای بیماران زخم گوارشی باید با احتیاط مصرف شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.