شفا مگ

درمان خانگی لکه های قهوه ای روی گردن

لکه های قهوه ای روی گردن می تواند نشانه بهداشت نادرست یا سایر عوامل دیگر باشد، اما می توان با درمان خانگی باعث رفع لکه های قهوه ای و تیرگی گردن شد.

درمان خانگی لکه های قهوه ای روی گردن

اکثر افراد بیشتر با آرایش و مراقبت های مختلف به صورت خود می رسند و توجه ای به مراقبت از گردن خود نمی کنند که این امر باعث ایجاد لکه های قهوه ای روی گردن می شود. عدم مراقبت از پوست گردن باعث می شود چهره ای درخشان و گردنی تیره و برنزه داشته باشید.

به طور کلی لکه های تیره روی گردن زمانی ایجاد می شوند که پوست شما ملانینی بیشتری تولید کند که باعث رنگدهی به پوست شما میشود.

هنگام پاکسازی صورت ، قطعا گردن خود را فراموش می کنید و با گذشت زمان، آلودگی ها و آلاینده ها باعث جمع شدن و آسیب رساندن به پوست اطراف گردن شما می شود و حتی اگر گردن خود را بشویید ممکن است رطوبت رسانی را به پوست گردن خود فراموش کنید.عدم رطوبت رسانی به پوست گردن باعث ایجاد لکه های تیره، چین و چروک و سایر لکه ها می شود.

مراقبت از پوست گردن مهم است و در این مقاله به درمان خانگی از بین بردن لکه های قهوه ای روی پوست به طور طبیعی می پردازیم تا بتوانید این لکه ها را درمان و به طور طبیعی از آن محافظت و مراقبت کنید.

لکه های قهوه ای روی گردن نشانه چیست

دلیل اصلی تیرگی و لکه های قهوه ای روی گردن بهداشت نادرست است و که البته عوامل دیگری نیز می تواند باعث ایجاد لکه های قهوه ای و تیرگی روی گردن می شود.

  • قرار گرفتن در معرض آفتاب برای مدت طولانی
  • آلاینده های محیط زیست
  • مواد شیمیایی موجود در مواد آرایشی یا محصولات مراقبت از پوست
  • چاقی یا دیابت
  • بیماری اختلال خود ایمنی لیکن پلان
  • عفونت های قارچی

اگزما یا عفونت های قارچی باعث تیرگی پوست می شود.البته یک بیماری هورمونی نیز می باشد که می تواند باعث تیرگی پوست اطراف گردن و سایر قسمت های بدن شود. این شرایط می بایست با توجه به تشخیص پزشک نوع درمان این لکه ها را مشخص کرد. اگر تشخیص پزشک تایید کند که رنگدانه های قهوه ای روی گردن به علت خود ایمنی، قارچ یا بیماری هورمونی نیست می توانید آن را با روش های خانگی به راحتی درمان کنید.

درمان های خانگی رفع تیرگی و لک های قهوه ای گردن

1- ژل الوئه ورا برای تیرگی گردن

آلوئزین یک فلاونوئید موجود در آلوئه ورا می باشد که با مهار فعالیت آنزیمی که باعث ایجاد رنگدانه سازی پوست می شود به روشن شدن پوست کمک زیادی می کند. آلوئه ورا همچنین پوست را مرطوب کرده و باعث تغذیه رسانی به پوست می شود، زیرا این ژل حاوی اسید های چرب ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی است.

برای استفاده از الوئه ورا برای رفع لکه های قهوه ای و تیرگی روی گردن می بایست یک برگ آلوئه ورا را تهیه کنید و آن را برش دهید تا ژل آن بیرون بیاید.

پس از بیرون آوردن ژل از آلوئه ورا گردن خود را برای چند دقیقه با این ژل مالش دهید و بگذارید 10 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب بشویید.

این کار را یک بار در روز برای مدت چند روز متوالی تکرار کنید.

2- رفع لکه های قهوه ای گردن با سرکه سیب

سرکه سیب با تعادل PH پوست باعث درخشش طبیعی آن می شود و همچنین سلول های مرده پوست را که روی پوست جمع شده اند را از بین می برد و باعث درخشش آن می شود.

برای استفاده و بهرمندی از خواص سرکه سیب برای رفع تیرگی روی گردنمی بایست 2 قاشق غذا خوری سرکه سیب را با 4 قاشق غذا خوری آب مخلوط کنید و با استفاده از یک توپ پنبه آن را روی گردن خود بمالید و بگذارید 10 دقیق هبماند و سپس با اب بشویید.این کار را هر روز تکرار کنید.

نکته مهم: توجه داشته باشید که سرکه سیب می تواند باعث کم آبی پوست شود، به همین خاطر فراموش نکنید که پس از استفاده از آن پوست خود را مرطوب کنید.

3- روغن بادام برای رفع تیرگی و لکه های قهوه ای گردن

همانطور که می دانید روغن بادام سرشار از ویتامین E است که پوست را صاف و جوان می کند. این ماده همچنین یک ماده سفید کننده ملایم است که دارای خواص اسکلروسانتی است و به بهبود رنگ و پوست کمک میکند.

برای رفع تیرگی و لکه های قهوه ای روی گردن ابتدا گردن خود را با آب و صابون تمیز بشویید و خشک کنید، سپس چند قطره روغن بادام یا روغن نارگیل را روی آن بمالید و ماساژ دهید. این کار را به مدت 10 الی 15 دقیقه با حرکات دورانی ادامه دهید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. این کار یک بار در روز انجام دهید.

4- جوش شیرین برای رفع تیرگی گردن

جوش شیرین باعث می شود تا لایه های کدر و مرده پوست از گردن به راحتی پاک شود و همچنین باعث افزایش گردن خون می شود و تغذیه رسانی به پوست را تسریع می بخشد.

برای این منظور 2 الی 3 قاشق غذا خوری جوش شیرین را به مقداری آب ضافه کنید تا خمیری یکدست ایجاد شود و سپس خمیر را روی گردن خود بمالید و بگذارید خشک شود.سپس محل را با آب تمیز بشویید و آن را خشک کنید. سپس با استفاده از مرطوب کننده ها سطح پوست را مرطوب کنید. این کار را به مدت یک هفته یا هر روز تکرار کنید تا شاهد نتایج بسیار خوبی باشید.

5-روغن زیتون و آب لیمو برای تیرگی و لک قهوه ای گردن

لیمو خاصیت سفید کنندگی طبیعی دارد و چهره را روشن می کند و همچنین منافظ پوست را می بند و همچنین روغن زیتون پوست را آبرسانی کرده و آن را نرم می کند.

به مقدار مساوی آب لیمو و روغن زیتون را به یکدیگر مخلوط کنید و این ماسک را قبل از خواب روی گردن خود بمالید. این کار را به مدت یک ماه انجام دهید تا نتایج روشن شدن پوست خود را مشاهده کنید.

6-آب سیب زمینی برای تیرگی گردن

خاصیت سفید کنندگی آب سیب زمینی می تواند پوست شما را روشن کند و لکه ها و طیرگی های گردن را درمان کند و باعث کم رنگ شدن آنها شود.

یک عدد سیب زمینی کوچک را رنده کرده و خوب آن را فشار دهید تا آب آن گرفته شود و آب بدست آمده را روی گردن خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی پوست شما خشک شود و سپس گردن خود را با آب ولرم بشویید. این کار را هر روز یک یا دو بار انجام دهید.

7-اسکراب بلغور جو دو سر

جوی دو سر باعث پاکسازی سلول های مرده روی پوست می شود و همزمان پوست را تمیز و مرطوب می کند و به شما کمک می کند تا از خشکی ناشی از تیرگی پوست گردن نیز خلاص شوید.

مقدار یک چهارم فنجان جو دو سر را آسیاب کرده تا پودر درشت بدست آید و سپس 1 قاشق غذا خوری آب گوجه فرنگی و مقداری گلاب به آن اضافه کنید تا خمیر غلیظی بدست آید.این مخلوط را به طور یکنواخت روی گردن خود بمالید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه روی پوست بماند. سپس نوک انگشتان خود را خیس کرده و به آرامی گردن خود را ماساژ دهید و سپس با آب سرد آن را بشویید و خشک کنید.

پیشنهاد می شود این فرایند را هفته ای دو یا سه بار انجام دهید تا به نتایج خوبی برسید.

نکته مهم را حتما توجه فرماید که جو دو سر را به صورت پودر ریز خرد نکنید زیرا ممکن است خاصیت لایه برداری از بین برود.

8- روغن ویتامین E برای رفع تیرگی و رفع لک گردن

ویتامین ای باعث مهار انزیم تیروزیناز می شود که باعث کاهش تیرگی گردن می شود و همچنین پوست را مروطب نگه می دارد.

مقدار 3 الی 4 عدد کپسول ویتامین E را سوراخ کرده و روغن موجود در داخل آن را در یک کاسه بریزید و این روغن را روی گردن خود بمالید و چند دقیقه کاملا ماساژ دهید و بگذارید یک شب روی پوست شما بماند. این کار را هر شب قبل از خواب تکرار کنید.

9- ماست برای رفع تیرگی گردن

ماست حاوی آنزیم های طبیعی می باشد که به همراه اسید های موجود در آب لیمو برای روشن شدن پوست تیره گردن به خوبی عمل می کند. همچنین حاوی چربی های سالم است که پوست را تغذیه می کند و باعث صاف شدن پوست نیز می شود.

مقدار یک قاشق آب لیمو را با 1 الی 2 قاشق غذا خوری ماست مخلوط کرده و آن را روی گردن خود بمالید و بگذارید به مدت 20 دقیق هروی پوست بماند و سپس با آب بشویید. این کار را هر روز یک بار تکرار کنید.

10- جعفری

نصف فنجان جعفری خورد شده را با یک قاشق غذا خوری ماست مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی گردن خود بمالید و سپس گردن را با آب ولرم بشویید و با سرم و مرطوب کننده پوست گردن خود را مرطوب کنید. این کار را هفته ای دو بار تکرار کنید.

نکات مهم برای درمان خانگی تیرگی گردن

  • حتما هر بار که از این ماسک ها و داروی خانگی استفاده می کنید پوست گردن خود را بشویید.
  • بعد از هر بار استفاده از هر یک از ماسک ها صورت خود را مرطوب نگه دارید و از نور آفتاب محافظت کنید.
  • از روغن بادام هر ماه یک بار استفاده کنید و گردن خود را با آن ماساژ دهید تا گردش خون بهتر و درخشش آن بیشتر شود.
سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.