شفا مگ

پماد واژینال لکورکس برای چیست

کرم یا پماد واژینال لکورکس داروی گیاهی است که از اسانس آویشن شیرازی تهیه می شود و برای درمان عفونت باکتریایی واژن، رحم و عفونت کاندیدایی تجویز می شود.

پماد واژینال لکورکس برای چیست

پماد واژینال لکورکس یک داروی گیاهی است که از اسانس آویشن شیرازی تهیه شده است و از آن برای درمان عفونت های باکتریایی واژن، رحم، تریکوونایی و عفونت های کاندیدائی استفاده می شود.

کرم واژینال لکورکس ساخت شرکت داروسازی باریج می باشد و داروی گیاهی برای درمان عفونت های واژن می باشد.کسانی که به داروهای شیمیایی از جمله کلوتریمازول و مترونیدازول حساسیت دارند و دچار عوارض می شوند می توانند از این دارو برای درمان عفونت های واژن استفاده کنند.

پماد لکورکس تشکیل شده از عصاره گیاه آویشن شیرازی می باشد و این گیاه با اجزاء موثره تیمول و کارواکرول دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ می باشد.

اکثر خانم ها واژینوز باکتریال را حداقل یک یا چند بار تجربه کرده اند و این عفونت معمولا باعث سوزش واژن، بوی بد واژن و ترشحات زنانه می شود.این عفونت ها در بیشتر موارد با استفاده از آنتی بیوتیک های قوی از جمله مترونیدازول و کلوتریمازول درمان می شوند.

به دلیل عوارض های جانبی که می توانند داروهای آنتی بیوتیک یا شیمیایی داشته باشند، بیشتر زنان به دنبال درمان با داروهای گیاهی هستند. پماد لکورکس به دلیل اینکه از اسانس آویشن شیرازی تهیه شده است و به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان عفونت های باکتریایی واژن می تواند جایگزین مناسبی برای درمان با داروهای شیمیایی باشد.

قیمت پماد لکورکس بسیار مناسب می باشد و به عنوان یک داروی گیاهی، عوارض جانبی داروهای شیمیایی را به همراه ندارد و همچنین می تواند حتی تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

پماد لکورکس بهتره یا کلوتریمازول: بر اساس تحقیقات بالینی که بر روی 62 بیمار مبتلا به واژینیت کاندیدایی به مدت یک هفته به این نتیجه رسیده اند که این پماد تاثیر بیشتری نسبت به کرم واژینال کلوتریمازول داشته است. نتایجی که از این تحقیقات حاصل شد، نشان داده است که تاثیر پماد واژینال لکورکس روی علائم بهتر از کرم واژینال کلوتریمازول بوده است.

استفاده از کرم واژینال لکورکس در دوران قاعدگی: بهتر است به علت رعایت نکات بهداشتی که در دوران قاعدگی وجود دارد، پزشکات توصیه می کنند که در این دوران از پمادهای واژینال استفاده نشود و پس از اتمام خونریزی مجدد از پماد استفاده شود.

نکات مهم پماد واژینال لکورکس

  • اگر در دوران یائسگی هستید، می بایست برای استفاده از این پماد حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.
  • پس از استفاده از این پماد می بایست سریعا درب تیوب را ببندید.
  • پماد واژینال لکورکس در دوران بارداری منع مصرف دارد و نباید در این دوران مصرف شود.

نحوه مصرف پماد واژینال لکورکس

نحوه مصرف این پماد با توجه به شرایط بیمار و شدت بیماری بستگی دارد و پزشک طبق شرایط مقدار را تجویز می کند و می بایست دوره درمان را کامل استفاده کرد.

مقدار معمول استفاده از پماد واژینال لکورکس یک اپلیکاتور داخل واژن برای مدت 7 الی 10 شب متوالی می باشد.

عوارض جانبی پماد واژینال لکورکس

پماد واژینال لکورکس عوارض جانبی زیادی ندارد و در برخی موارد تعداد بسیار کمی از افراد، سوزش واژن را در زمان استفاده از کرم لکورکس گزارش کرده اند. این سوزش به دلیل وجود زخم واژن در حالات طول کشیده بیماری می باشد که باعث سوزش می شود که پس از بهبودی از بین می رود. اما در صورت تداوم سوزش، خارش و تحریک بیش از حد ناحیه با پزشک خود تماس بگیرید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.