شفا مگ

سریع ترین روش باز شدن قاعدگی

برای باز شدن قاعدگی و زود پریود شدن روش های طب سنتی، داروی گیاهی و درمان خانگی می توانند به باز کردن سریع قاعدگی، تنظیم قاعدگی و زود پریود شدن کمک کنند.

باز کننده سریع قاعدگی با روش های طبیعی

چکار کنم زود پریود بشم از وقتم گذشته؟ برای باز شدن سریع قاعدگی چه بخورم؟ سریع ترین روش باز شدن قاعدگی چیست؟ درمان خانگی باز شدن پریود چیست؟ این سوالاتی است که برخی از زنان بنا به دلایلی به دنبال آن هستند. برخی از زنان دچار بی نظمی در چرخه قاعدگی هستند و به دنبال باز کننده سریع قاعدگی هستند. همچنین دلایل دیگری از جمله تعطیلات، مسافرت یا برنامه ریزی برای بارداری از جمله مواردی هستند که زنان به دنبال راهی برای باز شدن سریع قاعدگی خود هستند. البته در برخی موارد ممکن است دلایلی وجود داشته باشد که پریود به تاخیر بیفتد و باعث شود احساس استرس یا نگرانی در آنها ایجاد کند.برای باز شدن قاعدگی و زود پریود شدن روش های زیادی از جمله روش های طبیعی، دمنوش های گیاهی، داروی گیاهی و انجام درمان های خانگی وجود دارد.

طب سنتی برای باز شدن قاعدگی از جمله روش هایی است که می توانید برای زود پریود شدن از آن استفاده کنید.درمان زود پریود شدن در طب سنتی با استفاده از داروهای گیاهی و طبیعی مانند زنجبیل، دارچین و برخی داروهای گیاهی مانند پونه، کاسنی، جعفری می باشد.

چیکار کنم پریود بشم از وقتم گذشته

ممکن است برخی زنان دچار بی نظمی در قاعدگی شده و اغلب باعث استرس و نگرانی آنها میشود. زمان قاعدگی زنان به طور نرمال 28 روزه است که البته این وضعیت ممکن است در 23 تا 35 روز متغییر باشد. قطعا چرخه قاعدگی همیشه دقیق نمی باشد و با توجه به علت شرایط های زندگی، استرس و اضطراب، رژیم های غذایی، قرص های ضد بارداری، تغییر آب و هوا ممکن است تغییراتی در چرخه قاعدگی ایجاد شود.

برای تشخیص زمان قاعدگی علامت زدن تاریخ پریودی است که باید به مدت سه ماه آن را انجام دهید.اگر دچار نامنظمی در چرخه قاعدگی خود هستید قبل از هر چیز بهتر است با پزشک زنان مشورت کنید. تاخیر در چرخه قاعدگی علت های زیادی دارد که می توان به بارداری، استرس و اضطراب، رژیم غذایی، کاهش وزن و تغییرات آب و هوایی اشاره کرد.

افرادی که دچار فشار خون بالا هستند و برای کنترل فشار خون دارو مصرف می کنند ممکن است دچار تغییراتی در چرخه قاعدگی آنها شود. همچنین زنانی که رژیم غذایی برای کاهش وزن یا افزایش وزن بدن خود گرفته اند ممکن است تغییراتی در زمان پریودی آنها ایجاد شود.

بیماری هایی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک، بیماری های مزمن مانند دیابت یا سلیاک، مشکلات تیروئیدی می تواند باعث شود که چرخه قاعدگی در زنان تغییر کند.اگر تاخیر در پریودی به علت بیماری باشد حتما باید توسط پزشک بررسی و معالجه گردد.ممکن است زنان برای پیشگیری از بارداری از قرص های ضد بارداری هورمونی استفاده کنند که این خود باعث تغییرات در زمان پریودی آنها می شود.

داروی خانگی برای باز شدن سریع قاعدگی

روش های زیادی برای باز کردن سریع قاعدگی و زود پریود شدن وجود دارد، برخی از روش ها و داروهای خانگی طبیعی می باشند و می توانند به القای قاعدگی کمک زیادی کنند.

ویتامین سی

طبق باور های برخی افراد ویتامین سی می تواند قاعدگی را سریعتر کند که البته هیچ مدرک علمی قابل اتکایی برای این مورد وجود ندارد و بیشتر بر اساس گفته های برخی از زنان که از ویتامین سی برای القای قاعدگی استفاده کردن می باشد.

ویتامین C می تواند سطح استروژن را افزایش و سطح پروژسترون را کاهش دهد که این کار باعث انقباض رحم و از بین رفت لایه داخلی رحم می شود که باعث شروع دوره قاعدگی می شود.

استفاده از منابع طبیعی مانند پرتقال، لیمو، توت، کلم بروکلی، اسفناج، فلفل قرمز، فلفل سبز که سرشار از ویتامین سی هستند ممکن است به القای قاعدگی کمک کند. همچنین می توانید از برخی مکمل های ویتامین سی مانند قرص جوشان ویتامین سی استفاده کنید. مصرف مکمل های ویتامین سی بهتر است با پزشک یا داروساز مشورت شود تا مقدار مصرف آن مشخص شود، زیرا مصرف بیش از حد مجاز می تواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد.

میوه آناناس

میوه آناناس دارای یک ماده ای به نام بروملین است که می تواند بر روی استروژن و سایر هورمون ها تاثیر بگذارد و همچنین به کاهش التهاب کمک زیادی کند. این میوه بسیار خوشمزه به دلیل کاهش دهنده التهاب می تواند به قاعدگی های نامنظم که مرتبط با التهاب هستند کمک زیادی کند.

این نکته را یاداور شویم که هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد مکمل های آناناس یا بروملین باعث ایجاد دوره قاعدگی می شوند.

زنجبیل

زنجبیل یک گیاه درمانی است که از قدیم و در طب سنتی جهت باز شدن قاعدگی و القای پریود مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از زنجبیل در طب سنتی با توجه به این که زنجبیل باعث انقباضات رحمی می شود استفاده می شود.

مصرف زنجبیل به صورت خام کمی سخت است و بهتر است برای بهرمندی از خواص زنجبیل آن را به صورت دمنوش زنجبیل مصرف کنید.

برای تهیه چای زنجبیل برای باز شدن قاعدگی می توانید یک تکه تازه زنجبیل را پوست گرفته و به قطعات کوچک تقسیم کنید و آن را در قوری بریزید . سپس مقداری آب به آن اضافه کرده و به مدت پنج تا هفت دقیقه بگذارید تا بجوشد. سپس چای را از صافی رد کرده و میل کنید. برای مزه دار کردن این دمنوش می توانید از عسل کمک بگیرید.

دارچین

دارچین می تواند به تنظیم قاعدگی و پریودی شما کمک زیادی کند. بر اساس مطالعه در سال 2014، نشان داده شده است که دارچین می تواند به طور قابل توجهی به تنظیم دوره های قاعدگی و کاهش خونریزی و درد قاعدگی کمک زیادی کند.

آلوئورا

آلوئه ورا یک داروی عالی برای تنظیم قاعدگی و کاهش وزن اضافی است. این ماده متابولیسم شما را افزایش داده و سیستم روده شما را سالم نگه می دارد.آلوئه ورا به اصلاح عدم تعادل هورمونی و بی نظمی قاعدگی کمک می کند. اما هرگز در دوره های خود از آلوئه ورا استفاده نکنید زیرا ممکن است انقباضات رحمی را افزایش دهد.

چغندر

مصرف چغندر ممکن است به مقابله با مشکلات قاعدگی نامنظم و علائم آنها کمک کند. چغندر حاوی مقدار زیادی اسید فولیک و آهن است که به افزایش سطح هموگلوبین در خون کمک می کند

گیاهان دارویی برای باز شدن قاعدگی

داروی گیاهی برای پریود شدن سریع روشی برای کمک به تنظیم چرخه قاعدگی و پریود شدن است.گیاه بابونه، جعفری، دارچین، رزماری، مریم گلی، کرفس، شنبلیله، کاسنی و پونه کوهی می توانند به پریود شدن کمک کنند و باعث تنظیم چرخه قاعدگی شوند.

البته توصیه می شود قبل از استفاده از داروهای گیاهی برای درمان تاخیر در قاعدگی با پزشک و متخصص زنان مشورت کنید. شاید دلیل تاخیر در قاعدگی مرتبط با بیماری های دیگری باشد که مصرف داروی گیاهی باعث بدتر شدن بیماری شود.

دمنوش جعفری

جعفری گیاهی است سرشار از ویتامین سی و همچنین آپیل که می تواند به تحریک انقباضات رحمی کمک زیادی کند. البته آپیل در مقادیر خاصی بسیار سمی است و به خصوص برای زنان باردار خطرناک است. اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی به نوزاد قرار داید نباید از دمنوش جعفری استفاده کنید.

برای تهیه دمنوش جعفری ، یک فنجان آب جوش را روی چند قاشق غذاخوری جعفری تازه بریزید و حدود 10 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سپس آن را میل کنید.

زردچوبه

زردچوبه یکی دیگر از داروهای گیاهی است که در طب سنتی از آن برای درمان تاخیر قاعدگی استفاده می شود و باعث تاثیر در میزان استروژن و پروژسترون می شود.مصرف آن در مواد غذایی به عنوان ادویه یا استفاده از آن به شکل شیر زردچوبه و یا دمنوش زردچوبه می تواند از روش هایی برای بهره گیری از خواص زردچوبه برای باز کردن قاعدگی باشد.

زیره

زیره به علت داشتن مقادیر زیادی هورمون، استفاده از آن می تواند در باز کردن جریان خون قاعدگی و تنظیم عادت ماهانه بسیار موثر باشد. همچنین در دوران بارداری نیز می تواند باعث کاهش خونریزی های شدید شود.

شنبلیله

شنبلیله دارای ماده شیمیایی است که مشابه هورمون های زنان می باشد و می تواند یک گیاه بسیار موثر برای باز کردن قاعدگی و تنظیم قاعدگی می باشد و همچنین باعث از بین بردن لکه بینی و دردهای قاعدگی نیز می شود.

دارچین

دارچین می تواند به تنظیم سطح اسنولین در بدن کمک کند که ممکن است بر روی سایر هورمون ها و چرخه قاعدگی نیز تاثیر بگذارد. اغلب کسانی که سطح انسولین آنها بالا است دچار قاعدگی نامنظم می شوند که دارچین می تواند باعث تنظیم قاعدگی در آنها شود.

دمنوش دارچین می تواند در زنانی که دوره قاعدگی دردناک را تجربه می کند باعث کاهش درد در آنها شود. دارچین را می توانید به شکل دمنوش، ادویه در غذا و دسر ها استفاده کنید.

برنجاسف

برنجاسف یا موگورت یک گیاه برای درمان بیماری های مختلف از نفخ شکم تا ناباروری استفاده می شود و همچنین برای درمان گرفتگی قاعدگی و تنظیم چرخه قاعدگی مفید است. از این گیاه به صورت دمنوش می توان استفاده کرد، اما قبل از استفاده از این گیاه دارویی با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید برای شما بی خطر است.

این گیاه در یونان به نام الهه حامی زنان و حافظ سلامتی زنان شناخته شده است و می تواند در درمان ناراحتی های قاعدگی و تنظیم قاعدگی موثر باشد. همچنین این گیاه یک داروی گیاهی ضد نفخ است و همچنین باعث افزایش گردش خون می شود.

درمان خانگی برای باز شدن قاعدگی

در برخی موارد علت تاخیر در قاعدگی و پریود نشدن استرس و اضطراب ،ورزش کردن زیاد یا برخی از این موارد می باشد که می توان با برخی از درمان های خانگی آن را درمان کرد.

استرس می تواند یکی از عامل های زیاد تاخیر در قاعدگی باشد. وقتی احساس استرس می کنید ممکن است هورون هایی مانند کورتیزول یا آدرنالین تولید شود که می توانند از تولید هورمون های استروژن و پروژسترون که برای حفظ قاعدگی است جلوگیری کنند.

روش های زیادی برای استرس و ارتقا آرامش وجود دارند و می توانید با ورزش کردن، سرگرم کردن خود، یوگا، گذراندن وقت با دوستان و خانواده و کاهش حجم کاری با این آرامش دست پیدا کنید. همچنین برای کمک به بهبود آرامش می توانید از مشاور ها و پزشکان نیز کمک بگیرید.

کمپرس گرم یا حمام آب گرم

حمام گرم می تواند به شل شدن عضلات و از بین رفتن استرس کمک زیادی کند و ممکن است که به شما در درمان تاخیر در قاعدگی به علت استرس کمک زیادی کند. برای تاثیر بیشتر از حمام آب گرم، استفاده از روغن های آرامبخش نیز در حمام می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.

استفاده از کمپرس گرم مانند کیسه آب گرم بر روی شکم نیز می تواند به قاعدگی کمک کند، زیرا گرما فقط آرامبخش نیست، بلکه می تواند باعث افزایش جریان خون نیز شود و باعث تنظیم سیکل قاعدگی شود.

وزن متناسب

تغییر وزن می تواند روی قاعدگی تاثیر زیادی بگذارد، اگر اضافه وزن دارید بهتر است به دنبال راهی برای کاهش وزن و رسیدن به وزن متناسب باشید. چاقی و افزایش وزن می تواند باعث تاخیر در قاعدگی شود، البته ناگفته نماند کاهش وزن شدید و کمبود وزن نیز می تواند در چرخه قاعدگی تاثیر بگذارد به همین دلیل بهترین راه حفظ وزن سالم است.

زنانی که اضافه وزن دارند بیشتر دچار قاعدگی نامنظم می شوند و خونریزی و درد شدیدتری نسب به زنان که وزن خوبی دارند تجربه می کنند.

اگر شک دارید که وزن شما روی قاعدگی تاثیر گذار بوده است بهتر است با پزشک زنان مشورت کنید آنا می توانند به شما در تنظیم قاعدگی کمک زیادی کند.

سلب مسئولیت: اطلاعات موجود در این سایت فقط برای اهداف آموزشی است و قرار نیست جایگزینی برای درمان پزشکی توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی باشد.  خواننده باید با پزشک خود مشورت کند تا مناسب بودن اطلاعات را برای وضعیت خواننده تعیین کند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.