شفا مگ

خواص دمنوش بابونه برای قاعدگی

دمنوش بابونه بهترین دمنوش برای درد قاعدگی، افسردگی دوران قاعدگی و پریودی است و مانند یک قرص مفنامیک اسید عمل می کند، همچنین بابونه قاعده آور طبیعی است

خواص دمنوش بابونه برای قاعدگی

دمنوش بابونه یک داروی گیاهی طبیعی برای درمان مشکلات قاعدگی می باشد، زیرا مواد شیمیایی موجود در داروی بابونه دارای خواص ضد التهابی، ضد اسپاسم، ارامبخش و ضد اضطراب می باشند. این دمنوش می تواند به طور قابل توجهی درد قاعدگی و اضطرا و مشکلات روانی ناشی از پریودی را کاهش دهد.

مدت هاست که چای بابونه به عنوان یک درمان سنتی برای طیف گسترده ای از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یک نوید بخش برای کاهش درد ها شناخته شده است. این دمنوش گیاهی به عنوان یک درمان گیاهی بی خطر می باشد.

دمنوش بابونه به عنوان یک دمنوش گیاهی سنتی در ایران کاملا شناخته شده است، بنابراین می توان از آن برای درمان علائم پیش قاعدگی راحت تر از سایر گیاهان استفاده کرد.

سندرم پیش از قاعدگی یک اختلال در زنان است که ممکن است در هر سنی زنان را تحت تاثیر قرار دهد و بیشتر در سنین 20 تا اوایل 40 سالگی شیوع بیشتری دارد. علائم اصلی سندرم پیش قاعدگی اضطراب و افسردگی است و علت آن هنوز مشخص نیست، اما از آنجا که علائم PMS همزمان با نوسانات هورمونی چرخه قاعدگی است.

پزشکان برای درمان درد ها و مشکلات قاعدگی داروهایی را تجویز می کنند که بتوانند مشکلات اضطراب و افسردگی را در زمان قاعدگی کاهش دهند، اما داروهای گیاهی زیادی هستند که بتوانند به صورت دمنوش و روغن های ضروری باعث درمان مشکلات قبل از قاعدگی و در زمان قاعدگی شوند. به همین خاطر بیشتر زنان برای درمان مشکلات قاعدگی خود به داروهای گیاهی روی می آورند.

دمنوش بابونه می تواند یک گزینه بسیار مناسب و طبیعی برای تسکین گرفتگی قاعدگی، خونریزی زمان پریودی و سایر علائم سندرم پیش قاعدگی می باشد.

دمنوش بابونه خواص ضد اسپاسمی دارد و همچنین باعث کاهش تاثیر انتقال دهنده های عصبی و هورمون های تحریکی می شود و می تواند گرفتگی های دردناک زمان قاعدگی را تسکین دهد.

بابونه برای باز شدن قاعدگی: بابونه یک گیاه قاعده اور است و می تواند در باز شدن قاعدگی بسیار موثر باشد و با مصرف سه وعده دمنوش بابونه می تواند به باز شدن قاعدگی کمک زیادی کند.

دمنوش بابونه باعث می شود سیستم های عصبی و هورمون های تولید درد را کنترل کند و باعث آرامش سیستم عصبی سمپاتیک می شود و به کاهش درد قاعدگی پیش از اشتعال کمک زیادی می کند. این دمنوش به تعدیل عملکرد دوپامین و سروتونین کمک می کند و به جبران یا حداقل تاثیر علائم افسردگی کمک زیادی می کند.

دمنوش بابونه باعث کاهش پاسخ التهابی سیستم ایمنی بدن با مهار آنزیم حساس به درد را کاهش می دهد و همچنین خواص ضد التهابی و ضد درد مرتبط با بابونه برای کاهش علائم مشکلات پیش قاعدگی بسیار موثر است.

بابونه توسط سازمان غذا و دارو به عنوان یک گیاه ایمن برای درمان مشکلات قاعدگی شناخته شده است و می توان آن را در اشکال مختلف از جمله دمنوش و جوشانده بابونه استفاده کرد. این گیاه دارای خواص ضد اسپاسم است که می تواند گرفتگی های دردناک مربوط به دوران قاعدگی را تسکین دهد. همچنین مصرف چای بابونه به تعدیل عملکرد دوپامین و سروتونین کمک می کند، که این باعث می شود علائم افسردگی در این دوران کاهش یابد.

ترکیب بابونه و نعناع به عنوان یک دمنوش بینظیر برای درد قاعدگی می باشد، زیرا نعناع و بابونه هر دو گیاهی هستند که به عنوان داروهای تسکین دهنده شناخته می شوند و با خواص درمانی خود می تواند باعث آرامش عضلات رحمی شوند و گرفتگی قاعدگی و نفخ قاعدگی را کاهش دهند. نعناع فلفلی دارای ماده شیمیایی منتول است که این ماده شیمیایی می تواند گرفتگی های و اسپاسم های عضلانی را در دوران قاعدگی کاهش دهد.

طرز تهیه دمنوش بابونه برای قاعدگی

جهت تهیه دمنوش بابونه برای گرفتگی و دردهای قاعدگی می توانید از بابونه خشک شده یا چای های بسته بندی شده آماده در سوپرمارکت ها استفاده کنید.

برای تهیه این دمنوش یک قاشق غذا خوری بابونه خشک را در یک فنجان آب جوش بریزید. روی سر فنجان را بپوشانید و حدود 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. پس از دم کشیدن دمنوش، آن را از صافی رد کرده و میل کنید.همچنین می توانید مقداری عسل یا اب لیموی تازه را به دمنوش اضافه کنید.

چه کسانی نباید دمنوش بابونه مصرف کنند؟

برخی از افراد به دلیل سابقه حساسیت شدید به گیاهان به ویژه به گرده گل نباید از بابونه استفاده کنند و مصرف آن می تواند باعث واکنش آلرژیک در این افراد شود. همچنین افرادی که به گل بابونه یا محصولات بابونه حساسیت دارند باید از خوردن دمنوش بابونه اجتناب کنند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.