شفا مگ

مخلوط عرق کاسنی و شاتره برای کبد

مخلوط عرق کاسنی و شاتره برای کبد خواص زیادی دارد و می تواند به سم زدایی کبد و درمان کبد چرب کمک زیادی کند، همچنین این ترکیب باعث دفع صفرا از بدن می شود.

مخلوط عرق کاسنی و شاتره برای کبد

عرق کاسنی و شاتره به طور جداگانه هر کدام خواص زیادی برای بدن دارند و زمانی که این دو عرق با هم ترکیب می شوند می تواند تاثیر زیادی در بدن داشته باشند. عرق شاتره و کاسنی می توانند سموم کبد را دفع کنند و به درمان التهاب معده و مجاری ادراری کمک زیادی کنند.

مخلوط عرق کاسنی و شاتره حاوی ویتامین های A،C،E،K است و همچنین سرشار از پتاسیم، آهن، منگنز، منیزیم، اسید فولیک، کربوهیدرات و پروتئین می باشد.

در طب سنتی از این مخلوط برای گلودرد و تورم مفصلی استفاده می شود و همچنین آن را برای روان شدن اخلاط تجویز می کنند. ترکیب عرق کاسنی و شاتره می تواند معده را تقویت کرده و با زیاد کردن ادرار باعث سم زدایی بدن شود.

عرق کاسنی طبع سرد دارد و مصرف زیاد ان می تواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد، با اضافه کردن عرق شاتره به عرق کاسنی باعث خنثی شدن عوارض کاسنی می شود. این ترکیب برای کبد، بخصوص برای کبد چرب بسیار مفید است و مصرف یک استکان از این عرق نیم ساعت قبل از غذا باعث پاکسازی کبد می شود.

مخلوط کاسنی و شاتره علاوه بر خواص آن برای کبد و کبد چرب می تواند باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و هضم غذا شود و به ترشح آنزیم های گوارشی کمک کند.

عرق کاسنی و شاتره می توانند به خوبی روی کبد تاثیر گذار باشند و باعث دفع صفرا از بدن شوند و همچنین در درمان مشکلات کبدی بسیار موثر عمل می کنند.

عرق شاتره دارای خواص دارویی زیادی است و در طب سنتی از آن برای تسکین درد، بیماری های انگلی، یبوست و سم زدایی بدن و کبد استفاده می کنند. این دارو در طب اروپا به عنوان یک داروی موثر برای تصفیه خون استفاده می شود. همچنین این گیاه دارای خواص کاهش دهنده قند خون و مقابله با دیابت می باشد و می تواند در کاهش گلوکز خون و کلسترول بسیار موثر باشد.

عرق کاسنی و شاتره می توانند با تقویت کبد و پاکسازی کبد باعث روشن شدن رنگ پوست شوند و بیماری های مزمن پوستی به خصوص اگزما را درمان کنند.

خواص عرق کاسنی و شاتره

عرق کاسنی و شاتره هر کدام به طور جداگانه خواص زیادی برای بدن دارند و می توانند در مصارف درمانی نیز استفاده شوند، که امروزه در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرند.

خواص عرق شاتره

عرق شاتره دارای خواص زیادی برای بدن از جمله کبد دارد. شاتره یک سم زدای مناسبی برای بدن است و به همین منظور برخی از پزشکان آلمانی و فرانسوی رای تصفیه و سم زدایی خون شاتره را تجویز می کنند.

همچنین دارای خواص درمانی دیگری از جمله:

  • کاهش دهنده قند خون
  • کاهش کلتسرول های بد
  • خاصیت آنتی هیستامینی
  • سم زدایی و پاک کننده کبد
  • مناسب برای درمان کبد چرب
  • کاهش دهنده تپش قلب
  • ضد اسپاسم
  • دارای خواص آرامبخشی نیز دارد
  • در طب به عنوان ادرار آور و مسهل نیز مصرف می شود
  • شاتره با افزایش تعریق بدن به کاهش تب نیز کمک می کند

خواص عرق کاسنی

کاسنی دارای خواص درمانی زیادی از جمله درمان یبوست، ورم طحال، درد قلب، مشکلات چشم ، یرقان، تورم زبان و بواسیر می باشد. کاسنی دارای طبع سرد و تر است و به همین خاطر آن را با شاطره که معتدل است مخلوط می کنند تا از عوارض جانبی آن جلوگیری شود.

همچنین کاسنی دارای خواص درمانی دیگری از جمله:

  • درمان کبد چرب و پاکسازی کبد
  • درمان ورم طحال
  • ضد عفونی کننده معده
  • تسکین مشکلات قلبی
  • درمان یبوست
  • پایین آوردن حرارت
  • دفع صفرا
  • درمان ورم ملتحمه و درد چشم
  • درمان کننده یرقان

دستور مصرف عرق شاتره و کاسنی

برای تهیه مخلوط عرق کاسنی و شاتره ، می بایست به میزان مساوی از عرق شاتره و کاسنی را با یکدیگر مخلوط کنید، بطور مثال یک لیتر عرق شاتره و یک لیتر عرق کاسنی با هم مخلوط کنید.

طریقه مصرف برای افرادی که برای پاکسازی کبد و یا کبد چرب می خواهند از این مخلوط استفاده کنند، مصرف روزانه یک تا دو لیوان به مدت یک ماه می باشد. بهتر است مخلوط را نیم ساعت قبل از غذا یا 2 ساعت بعد از غذا مصرف کنند تا بهترین نتیجه را از مصرف عرق کاسنی و شاتره بگیرند.

بهترین زمان خوردن عرق کاسنی و شاتره

بهترین زمان خوردن عرق کاسنی و شاتره نیم ساعت قبل از غذا یا 2 ساعد بعد از صرف غذا می باشد تا بتواند به هضم غذا و پاکسازی کبد کمک زیادی کند و باعث نتیجه گیری بهتر از این مخلوط شود.

مضرات عرق کاسنی و شاتره

عرق شاتره و کاسنی را نباید با دوز های بالا مصرف کرد و می تواند مضرات زیادی برای بدن داشته باشد و ایجاد اسهال یا گرفتگی عضلات و حتی تنگی نفس در افراد کند. برای نتیجه بهتر از عرق شاتره و کاسنی بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.
اگر از این ترکیب مداوم و به طور بلند مدت مصرف کنید باعث تخریب عروق شبکیه می شود و همچنین باعث افت فشار خون و افزایش ترشحات صفرا می شود.

مصرف بیش از حد عرق شاتره می تواند ریه را مشکل ساز کند و برای جلوگیری از این عوارض این عرق را به همراه عرق کاسنی می بایست مصرف شود.

این نکته را حتما به خاطر بسپارید، محصولات طبیعی همیشه ایمن نمی باشند و مصرف بیش از حد آنها نیز می تواند عوارض جانبی را به همراه داشته باشند. لازم است برای استفاده بهتر و نتیجه گیری بیشتر از مخلوط عرق شاتره و کاسنی با پزشک یا متخصص طب سنتی مشورت کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.