شفا مگ

درمان پرخوری عصبی با فلوکستین

فلوکستین یک داروی ضد افسردگی است که بر روی سروتونین مغز اثر می گذارد و یکی از موثر ترین داروهای درمان پرخوری عصبی به همراه دوره های روان درمانی می باشد.

درمان پرخوری عصبی با فلوکستین

پرخوری عصبی یا بولیمیا نوعی اختلال با دلایل پیچیده است و این اختلال بیشتر در خانم ها مشاهده می شود و عموما با شروع دوران بلوغ همراه است. این بیماری با خوردن غذای زیاد و اقدامات جبران نامناسب برای جلوگیری از افزایش وزن که شامل استفراغ و استفاده از ملین ها می باشد مشخص می شود.

افرادی مبتلا به پرخوری عصبی دچار ترس وسواس گونه ای از اضافه وزن و تغییر در شکل و وزن می شوند و اغلب با اضطراب، افسردگی همراه است.

داروهای درمان افسردگی به بخشی مفید و موثر در روند بهبودی بیماری پرخوری عصبی یا بولیمیا تبدیل شده اند. داروهای ضد افسردگی طیف گسترده ای دارند که یکی از این داروها فلوکستین می باشد.

فلوکستین یک داروی ضد افسردگی است که بر روی سروتونین مغز کار می کند و برای درمان پرخوری عصبی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
فولکستین در بیماران مبتلا به بولیمیا یا همان پرخوری عصبی، علاوه بر کاهش افسردگی و اضطراب که معمولا در افرادی که مبتلا به پرخوری عصبی هستند تجربه می شود، در کاهش وزن آنها نیز مفید است.

فولکستین یکی از متداول ترین داروی ضد افسردگی برای درمان پرخوری عصبی مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا قرار گرفته است و ثابت شده است که باعث کاهش در خوردن و استفراغ در این افراد می شود. تحقیقات نشان داده است که بسیاری از افراد مبتلا به پر خوری عصبی دچار عدم تعادل شیمیایی انتقال دهنده عصبی سروتونین هستند . این ماده وظیفه تنظیم احساسات، خلق و خو و اشتها را بر عده دارد.

عدم تعادل سطح سروتونین در بدن می تواند باعث افزایش تحریک در زنان و مردان مبتلا به بولیمیا می شوند و داروهای ضد افسردگی می توانند با متعادل کردن سطح انتقال دهنده های عصبی در مغز این فشار ها را کاهش دهند.

داروها معمولا برای درمان علائم بیماری پرخوری عصبی و به همراه روان درمانی موثر هستند و می توانند به درمان پرخوری عصبی کمک زیادی کنند.

نکات مهم مصرف

برخی افراد ممکن است مبتلا به بیماری های کبدی، کلیوی، دیابت، اختلال دو قطبی باشند، این افراد نباید از این دارو استفاده کنند.
مقدار و دوز مصرف فلوکستین برای درمان پرخوری عصبی می بایست توسط پزشک تجویز شود و این دارو به همراه دوره های روان درمانی موثر خواهد بود.

اگر در 14 روز گذشته از مهار کننده های MAO استفاده کرده اید نباید از فلوکستین استفاده کنید زیرا عوارض خطرناکی را به همراه دارد.

عوارض جانبی

فلوکستین مانند سایر داروها ممکن است عوارض جانبی منفی ایجاد کنند. رایج ترین عوارض جانبی آنها خشکی دهان، حالت تهوع، خواب آلودگی، بی خوابی، یبوست و از بین رفتن میل جنس است.

فلوکستین ممکن است عوارضی مانند اضطراب، حملات هراس، مشکل در خواب آشفتگی و بی قراری ایجاد کند که در صورت مشاهده هر یک از این علائم با پزشک خود تماس بگیرید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.