شفا مگ

هایفو چیست و برای کدام نواحی مناسب است

هایفو روشی است که با امواج فراصوت باعث تحریک بدن برای تولید کلاژن است و برای جوانسازی پوست صورت، رفع چین و چروک و رفع افتادگی پوست و لاغری مناسب است.

هایفو چیست و برای کدام نواحی مناسب است

هایفو (HIFU) یک روش نسبتا جدید برای سفت کردن پوست با دستگاه سونوگرافی با شدت بالا است که می توان آن یک جایگزین بدون درد برای لیفت صورت دانست. هایفو از طریق امواج فراصوت باعث تحریک بدن برای تولید کلاژن می شود که منجر سفت شدن پوست می شود.

هایفو برای جوانسازی صورت، بالا بردن ابرو، بهبود چین و چروک های بالای سینه و گردن، افتادگی پلک ها و چین و چروک پوست مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار موثر است.

هایفو تراپی چیست

هایفو تراپی روشی است که از امواج اولتراسوند برای ایجاد گرما در عمق پوست استفاده می شود و این گرما به سلول هایی از پوست آسیب می رساند و باعث می شود بدن در ترمیم آنها تلاش کند.بدین منظور بدن برای کمک به رشد مجدد سلول، کلاژن تولید می کند.کلاژن ماده ای در پوست است که به پوست ساختار و خاصیت ارتجاعی می بخشد.

از انجایی که پرتوهای اولتراسوند با فرکانس بالا روی یک محل خاص بافت در زیر سطح پوست متمرکز می شوند، اما هیچ آسیبی به لایه های بالایی پوست وارد نخواهد شد.

هایفو برای موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  • پوست صورت و گردن را سفت می کند
  • پلک های افتاده یا ابرو را بالا می برد
  • چین و چروک های روی پوست را از بین ی برد
  • پوست سینه را صاف و سفت می کند

هایفو نوعی سونوگرافی است که از امواج اولتراسوند که یک امواج فوق صوت میباشد برای هدف قرار دادن نواحی خاص استفاده می شود و با دستگاه هایی که پزشکان برای تصویربرداری استفاده می کنند متفاوت است.برخی از متخصصان از هایفو برای درمان تومورها در جلسات بسیار طولانی تر و شدیدتر استفاده می کنند.

هایفوتراپی یک روشی است که سالیان سال از آن برای درمان تومورهای سرطان استفاده شده است و حالا این روش برای درمان های زیبایی مورد استفاده قرار گرفته است. این روش از سوی FDA در سال 2009 برای لیفت ابرو تایید شد و در ادامه این روش را در سال 2014 برای بهبود خطوط و چین و چروک ناحیه خط گردن و بالای سینه مورد تایید قرار گرفت.

بر اساس تحقیقات انجام شده سفت شدن پوست با هایفو معمولا در 2 تا 3 ماه نتایج مثبتی به همراه می آورد و مراقبت خوب از پوست می تواند به حفظ نتایج تا 1 سال کمک کند.

هایفو برای کدام نواحی مناسب است

هایفو برای بالا کشیدن ابرو، رفت افتادگی پلک، رفع چین و چروک اطراف چشم، درمان تیرگی و سیاهی دور چشم، لیفت گونه، رفع خط لبخند، رفع غبغب، لیفت گردن، درمان منافذ باز پوست، لاغری مناسب می باشد.

چه کسانی نباید هایفو انجام دهند

هایفو تراپی ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد و به طور کلی میتوان گفت که این روش بهتر است در افراد بالاتر از 30 سال مورد استفاده قرار گیرد.

هایفو برای افرادی که دچار شل شدگی پوست آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه فرابنفش بر روی پوست خود هستند می توانند از ای نروش استفاده کنند.

البته افراد مسن که از شل شدگی و افتادگی شدید پوستی در ناحیه گردن رنج می برند به طور معمول نمی توانند از هایفو تراپی برای درمان استفاده کنند.

هایفو ممکن است برای افرادی که دارای عفونت و ضایعات پوستی در ناحیه مورد نظر، آکنه شدید یا ایمپلنت های فلزی هستند مناسب نباشد.

هایفو برای کدام نواحی بدن مناسب است

هایفو برای زیبایی و جوانسازی بسیار مفید است و از روش هایفو تراپی می توان برای نواحی صورت و ابرو، نواحی پایین صورت و غبغب و لیفت گردن و دکلته استفاده کرد.

هایفو فواید زیادی برای زیبایی دارد و می تواند در کاهش افتادگی و شل شدگی، چین و چروک پوست بسیار موثر باشد. فواید هایفو برای زیبایی شامل:

  • کاهش چین و چروک پوست
  • سفت کردن افتادگی و شل شدگی پوست در ناحیه گردن و غبغب
  • لیفت گونه، ابرو، پلک
  • خط چانه
  • لیتف گردن و دکلته
  • اصلاح طرح لبخند

هایفو تراپی چه مزایایی دارد

هایفو از روش های بدون جراحی و غیر تهاجمی لیتف صورت می باشد که این روزها بیشتر از آن استفاده می شود و دارای مزایای زیادی می باشد و همچنین عوارض کمتری نسبت به سایر روش ها دارد

هایفو بر خلاف روش های دیگر بیت 1 تا 3 جلسه درمانی لازم است که این تعداد نیز به دلخواه برای رسیدن به نتیجه مورد نظر فرد می باشد. نتایج هایفوتراپی بر اساس شواهد حدود 1 تا 2 سال ماندگاری دارد و اگر مراقبت های پوستی را به خوبی انجام دهید زمان ماندگاری بیشتر خواهد شد.

همچنین هایفو تراپی معمولا کوتاه مدت است و زمان آن حدود 30 تا 90 دقیقه بیشتر به طول نمی انجامد و پس از انجام درمان نیاز به ریکاوری نیست و می توانید کارهای روزمره خود را انجام دهید.

این روش هیچ گونه تزریق،برش و پانسمان در هیچ یک از نواحی صورت نمی گیرد و فقط از یک دستگاه برای ایجاد امواج فراصوت استفاده می شود. همچنین هزینه کمتری نسبت به جراحی دارد.

روش انجام هایفو چگونه است

پزشکان معمولا با تمیز کردن ناحیه انتخابی صورت و استفاده از ژل جوانسازی صورت را با یک دستگاه دستی آغاز می کنند و امواج فراصوت را به آن نواحی ارسال می کنند.

هر جلسه معمولا 30 تا 90 دقیقه به طول می انجامد و بسته به نتایج مورد نظر افراد ممکن است بین یک تا شش جلسه درمان را احتیاج داشته باشند.

برخی از افراد ناراحتی های خفیفی را در طور درمان گزارش کرده اند و برخی بعد از انجام کمی درد داشتند، که پزشکان معمولا برای کاهش درد از کرم های بی حس کننده موضعی استفاده می کنند.

برخلاف سایر روش هایی مانند لیزر موهای زائد، هایفو هیچگونه ریکاوری ندارد و بعد از اتمام معالجه می توانند به راحتی فعالیت های روزانه خود را انجام دهند.

هایفو چند جلسه است

برای افرادی که شل شدگی و افتادگی خفیف تا متوسط دارند یک جلسه کاملی است ولی اگر فردی تمایل داشته باشد نتایج بهتری را شاهد باشد تا سه جلسه دیگر نیز می تواند ادامه دهد.

عوارض جانبی هایفو

شواهد نشان می دهد که هایفو صورت دارای عوارض جانبی کمی است، اگر چه ممکن است برخی از افراد بلافاصله بعد از معالجه درد و ناراحتی را تجربه کنند.

عوارض هایفو صورت بعد از معالجه در برخی افراد شامل تورم، بی حسی، سرخی و کبودی، بثورات بنفش می باشد که پس از چند ساعت تا چند روز از بین خواهد رفت.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.