شفا مگ

خواص و طرز تهیه دمنوش برگ انبه

دمنوش برگ انبه یک چای گیاهی با خواص زیاد و سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است که می تواند به مدیریت دیابت، واریس، مشکلات قلبی و لاغری کمک زیادی کند.

دمنوش برگ انبه

همانطور که انبه بسیار مفید و مقوی است، برگ انبه نیز دارای خواص زیادی برای سلامتی دارد و می توان آن را به عنوان یک داروی درمانی شگفت انگیز شناخت. برگ انبه می تواند برای مدیریت دیابت بسیار مفید باشد، همچنین برای افرادی که سنگ کلیه و سنگ صفرا دارند بهترین داروی طبیعی باشد.

برگ انبه سرشار از ویتامین C، ویتامین B و ویتامین آب می باشد و همچنین حاوی ترکیباتی از قبیل استروئید، تیامین، فنولیک، ریبوفلاوین و فلاونوئید ها می باشد. همچنین برگ انبه دارای خواص ضد باکتری می باشد.

دمنوش برگ انبه به دلیل آنتی اکسیدان هایی که دارد، خاصیت ضد التهاب، فشار خون، ضد ویروس می باشد که می توان به سایر خواص برگ انبه اضافه کرد.

خواص دمنوش برگ انبه برای سلامتی

از مزایای دمنوش برگ انبه می توان به درمان دیابت، کاهش فشار خون و مشکلات قلبی و بسیاری از درمان های دیگر از جمله مدیریت دیابت، واریس و لاغری نام برد.

دمنوش برگ انبه به راحتی تولید انسولین را در بدن مدیریت می کند و با افزایش تولید گلوکز به ثابت نگه داشتن قند خون در بدن کمک می کند.این دمنوش مناسب برای افراد دیابتی می باشد و باعث درمان رتینوپاتی دیابتی و آنژیوپاتی می شود.

دمنوش برگ انبه برای افرادی که مشکلات واریس دارند یک گزینه مناسب است، البته قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید این دمنوش برای شما مناسب است.

طرز تهیه دمنوش

برای تهیه دمنوش حتما از برگ های انبه تازه و روشن ، حتی بهتر است از برگ های کوچک انبه استفاده کنید. مواردی که برای تهیه دمنوش برگ انبه مورد نیاز است شامل:

  • 10 تا 15 برگ انبه تازه
  • 2 قاشق غذاخوری عسل
  • 300 میلی لیتر آب

ابتدا برگ ها را به درستی بشویید و گندزدایی کنید، سپس برگ ها را به قطعات بسیار کوچک خورد کنید. سپس 300 میلی لیتر آب را بجوشانید و آب را درون ظرفی بریزید.برگ های خرد شده را به آب جوش اضافه کنید و همچنین 2 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. درب ظرف را بپوشانید و بگذارید بین 10 تا 15 دقیقه دم بکشد. سپس آن را از صحافی رد کرده و در یک فنجان بریزید و میل کنید.

بهترین زمان نوشیدن دمنوش برگ انبه

با توجه به خواص درمانی و دارویی برگ انبه ، بهترین زمان برای نوشیدن دمنوش انبه 2 بار در روز است و با معده خالی می باشد تا بهترین تاثیر را از این دمنوش بگیرید.

اگر می خواهید روده سالم داشته باشید و از انجا که برگ انبه حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است نوشیدن آن در شب برای روده بسیار مفید است.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.