شفا مگ

طرز تهیه دمنوش زیرفون و خواص آن

دمنوش زیرفون از گل خشک درخت زیرفون تهیه می شود و دارای خواص ضد نفخ، استرس و اضطراب می باشد و همچنین می تواند به درمان بی خوابی و سم زدایی بدن کمک کند.

طرز تهیه دمنوش زیرفون

زیرفون یک گیاهی باستانی که برای سلامتی بسیار مفید است و می تواند در درمان نفخ، نقرس، بی خوابی و سم زدایی بدن بسیار موثر باشد. در ادامه با خواص و طرز تهیه زیرفون آشنا شوید.

دمنوش زیرفون چیست

دمنوش زیرفون یک چای گیاهی است که از گل های خشک شده درخت زیرفون تهیه می شود و خواص زیادی برای کاهش نفخ، بی خوابی، پوست، سم زدایی بدن و کاهش استرس دارد.

دمنوش زیرفون می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک زیادی کند و افرادی که مشکلات بی خوابی دارند می توانند با مصرف این دمنوش به خواب با آرامش دست پیدا کنند. این دمنوش برای درمان فشار خون بالا و بهبود مشکلات گوارشی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص دمنوش زیرفون

سم زدایی بدن

این روزها با رژیم غذایی های نامناسب و مصرف سرخود داروها باعث می شود که بدن نیاز به سم زدایی داشته باشد.گیاه زیرفون یکی از بهترین گیاهان برای پاکسازی بدن می باشد. این گیاه ادرار آور و معرق می باشد و می تواند با افزایش عرق و ادرار سموم بدن را خارج کند.

درمان بی خوابی

گیاه زیرفون برای افرادی که مشکلات خواب دارند و استرس باعث ایجاد بی خوابی در این افراد می شود می توانند با مصرف دمنوش زیرفون به خوابی راحت و آرامبخشی دست پیدا کنند.

درمان نفخ و گاز معده

پوست درخت زیرفون حاوی خواص تصفیه خون و تحریک ترشح و دفع صفرا می باشد. این گیاه می تواند برای رفع مشکلات گوارشی مانند نفخ معده، رفلاکس معده بسیار موثر است.

کاهش اسید اوریک در بیماران نقرس

خاصیت ادرار آوری زیرفون باعث می شود که یک گیاه درمانی موثر برای نفرس باشد.همچنین پوست درخت زیرفون تصفیه کننده خون است و به همین دلیل باعث کاهش و رفع اسید اوریم می شود.

کاهش استرس و اضطراب

اگر مشکلات اضطراب و استرس دارید می توانید از دمنوش زیرفون استفاده کنید تا استرس شما کاهش یابد، زیرا این گیاه خاصیت آرام بخشی زیادی دارد و سیستم عصبی را آرام می کند.

تسکین سردرد و میگرن

دمنوش زیرفون به علت خواص آرامبخشی که دارد می تواند به کاهش سردردهای عصبی و سردردهای میگرنی کمک زیادی کند. این دمنوش را می توانید زمانی که سردرد به سراغتان می آید استفاده کنید.

دمنوش زیرفون در دوران بارداری و شیردهی

دمنوش زیرفون به دلیل اطلاعات ناکافی در دوران بارداری و شیردهی نباید در این دوران مصرف شود، زیرا ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد.

طرز تهیه دمنوش

برای تهیه دمنوش زیرفون علاوه بر زیرفون می توانید از لیمو برای بالا بردن خواص و طعم از آن استفاده کنید و بهترین زمان مصرف این دمنوش شب قبل از خواب است.

دمنوش زیرفون روزانه 2 تا 4 گرم که در حدود 3 فنجان می بایست مصرف کرد و از مصرف بیشتر ان خودداری کنید، همچنین از این دمنوش برای مدت 2 تا 3 هفته بیشتر استفاده نکنید.

برای تهیه دمنوش زیرفون یک قاشق غذا خوری گل خشک زیرفون را در یک لیوان آب جوش بریزید و به مدت 6 تا 10 دقیقه منتظر بمانید تا دم بکشد و سپس آن را از صافی رد کنید. می توانید با عسل یا لیمو طعم دهید و آن را هر شب قبل از خواب میل کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.