شفا مگ

خواص روغن کرچک برای پوست صورت

روغن کرچک داری خواص مرطوب کنندگی، ضد التهابی و ضد میکروبی برای پوست صورت است و در حال حاضر این روغن در بیشتر مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص روغن کرچک برای پوست صورت

روغن کرچک یک روغن گیاهی است که از دانه های گیاه کرچک گرفته می شود که با تحت فشار قرار دادن این دانه ها و حرارت این روغن تولید می شود. این روغن گیاهی خواص زیادی برای پوست، بویژه پوست صورت و پوست چرب دارد و از آن در محصولات آرایشی نیز استفاده می کنند.

خواص روغن کرچک برای پوست

روغن کرچک به دلیل خواص مرطوب کنندگی،ضد التهابی و ضد میکروبی که دارد می تواند گذینه مناسبی برای پوست باشد و می تواند به درمان مشکلات پوستی کمک زیادی کند.

جلوگیری از چین و چروک

روغن کرچک حاوی آنتی اکسیدان های بسیار زیادی است که با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کنند و این رادیکال های آزاد یکی از عامل های پیری زودرس و چین و چروک می باشد.

روغن کرچک این رادیکال های آزاد را از بین می برد و باعث کاهش چین و چروک در صورت می شود

درمان آکنه با روغن کرچک

روغن کرچک دارای خواص ضد باکتریای است که می تواند باکتری های موجود در صورت را که باعث ایجاد آکنه و جوش شده اند را از بین ببرد.

کاهش پف صورت با روغن کرچک

روغن کرچک یک روغن گیاهی ضد التهابی است که برای التهاب های پوستی بسیار مناسب است و می تواند به کاهش تورم و پف صورت کمک زیادی کند و اندازه کیسه های چشمی را کاهش دهد.

مرطوب کننده پوست

زمانی که پوست مرطوب باشد قطعا جوانی پوست شما تضمین شده خواهد بود،به همین خاطر روغن کرچک یک گزینه مناسب برای مرطوب نگه داشتن پوست است. این روغن پوست را براق و سالم نگه می دارد.

درمان آفتاب سوختگی صورت

روغن کرچک خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند درد ناشی از آفتاب سوختی را روی صورت کاهش دهد و با خواص مرطوب کنندگی خود باعث کاهش لایه برداری پوست شود.

درمان خشکی لب

روغن کرچک یک ماده رایج در رژ لب ها و براق کننده ها است. اگر می خواهید لب های خشک و رنگ پریده خود را درمان کنید، بهتر است یک بار روغن کرچک را امتحان کنید. برای طعم دادن به این روغن می توانید روغن کرچک را به روغن نارگیل اضافه کنید و از آن استفاده کنید.

کاهش لک های صورت

با توجه به تحقیقات انجام شده، روغن کرچک حاوی اسید های چرب است که می تواند به کاهش لک های پوستی صورت و رفع این رنگ دانه ها کمک زیادی کند

نحوه استفاده روغن کرچک برای پوست صورت

روغن کرچک بسیار غلیظ است و قبل از قرار دادن آن روی صورت باید آن را با روغن حامل مخلوط کنید.روغن های حامل معمولی عبارتند از:

ابتدا روغن کرچک را با یک روغن حامل مخلوط نمایید، سپس پوست خود را تمیز کنید و این مخلوط را قبل از خواب روی صورت خود بمالید. می تواند روغن را در طول شب روی صورت خود بگذارید یا بعد از 5 دقیقه آن صورت خود را بشویید.

نکته مهم: قبل از استفاده از روغن کرچک ابتدا یک آزمایش پچ انجام دهید تا مطمئن شوید به روغن کرچک یا سایر روغن های حامل حساسیت ندارید و سپس از آن استفاده کنید.

عوارض روغن کرچک برای پوست صورت

تحقیقات های انجام شده نشان می دهد که استفاده موضعی روغن کرچک باعث تحریک پوست برخی افراد مبتلا به درماتیت می شود. اگر درماتیت یا بیماری های پوستی دیگری داردی می بایست قبل از استفاده از روغن کرچک با پزشک خود مشورت کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.