شفا مگ

خواص زغال اخته برای عفونت ادراری

زغال اخته دارای خواص زیادی برای درمان عفونت ادراری و مثانه می باشد و ترکیبات این میوه باعث از بین بردن قدرت تولید مثل باکتری های مولد عفونت مثانه می شود.

خواص زغال اخته برای عفونت ادراری

زغال اخته یک میوه خاص که از قدیم پزشکان طب سنتی برای پیشگیری از مشکلات مجاری ادراری توصیه می کردند.در حال حاضر نیز پزشکان در تلاش برای تصویب این میوه به عنوان داروی رایج درمان بدون عارضه هستند.

بر طبق بررسی های انجام شده در دانشگاه هاروارد مصرف 45 گرم زغال اخته می تواند مانع از چسبیدن باکتری ها به مجاری ادراری و بروز عفونت در این قسمت از بدن شود.

زغال اخته علاوه بر درمان عفونت ادراری ، دارای خواص دیگری نیز می باشد که می تواند برای بدن بسیار مفید باشد. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند با رادیکال های آزاد و التهاب های بدن مبارزه کند.

مصرف روزانه آب زغال اخته می تواند برای سلامتی قلب بسیار مفید باشد و میزان کلسترول خوب را افزایش دهد و این به علت وجود فلاوونوئید ها در این میوه می باشد.

زغال اخته می تواند یک تامین کننده ویتامین C برای بدن باشد. مقدار 100 گرم از این میوه حدود 22 درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین کند.زغال اخته به ویژه به تولید نورآدرنالین کمک می کند که باعث ارتقای ارتباط بین سلول های مغزی می شود.

زغال اخته در حال طبیعی خوش طعم و کم کالری می باشد و در هر 100 گرم زغال اخته حدود 46 کالری دارد و همچنین حدود 4.6 گرم فیبر یعنی معادل 18 درصد نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین می کند.

یکی از خواص خوب زغال اخته را که بهتر است بدانید این است که زغال اخته برای پیشگیری از آلزایمر و کاهش حافظه مفید است.این میوه حاوی دو ترکیب مغذی است که نقش موثری در محافظت از مغز در برابر کاهش حافظه دارد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.