شفا مگ

درمان سریع یبوست با ماساژ

درمان یبوست به با روش ماساژ شکم می تواند باعث تحریک عضلات شود و مدت زمان خروج مواد غذایی از روده و دفع آن کاهش یابد و به بهبود سریع یبوست کمک زیادی کند.

درمان سریع یبوست با ماساژ

زمانی که فردی سه مرتبه دفع در یک هفته داشته باشد دچار مشکل یبوست می شود و این روز ها با مصرف غذاهای ناسالم ، استرس های زیاد، یبوست در بینافراد رایج شده است. روش های زیادی برای درمان یبوست وجود دارد که می توان به ماساژ به عنوان یکی از درمان های یبوست اشاره کرد.

ماساژ نیز روش های زیادی برای تسکین یبوست دارد و می تواند به دفع کمک کند.اگر دچار یبوست شده اید استفاده از ماساژ برای درمان یبوست می تواند به بهبود شرایط یبوست کمک زیادی کند. ماساژ دادن شکم می تواند باعث تحریک عضلات شکم شود و باعث تسکین استرس و دفع مدفوع شود.

البته ماساژ دادن به تنهایی نمی تواند یبوست را درمان کند. برای اینکه سیستم گوارش به خوبی کار کند می بایست روزانه هشت لیوان آب در روز مصرف کنید. غذاهای پر فیبر را در برنامه غذایی خود قرار دهید و تمرینات ورزشی منظم بسیار ضروری است.

این مورد را حتما توجه کنید که ماساژ به عنوان یک درمان قطعی برای یبوست نمی باشد، اما برخی از کارشناسات بر این باور هستند که می توان با ماساژ عضلات را به شرایط قبل خود برگرداند. ماساژ شکم برای یبوست می تواند زمان عبور مواد غذایی از روده را کاهش دهد و همچنین با ماساژ استفاده از ملین ها کمتر می شود.در ادامه با چند روش ماساژ برای درمان یبوست اشنا می شوید و حتما به یاد داشته باشید که ماساژ را خوابیده باید انجام دهید.

روش ماساژ برای درمان یبوست

روش های متفاوتی از ماساژ برای تسکین و بهبود یبوست می تواند استفاده کرد. حرکات ماساژ معمولا خوابیده انجام خواهد شد. همچنین زنان باردار از هر گونه ماساژ بر روی شکم خودداری کنند.

همچنین باید باید به این نکته توجه کنید که یبوست در برخی از مواقع نشان دهنده یک مشکل سلامتی است و نیازمند درمان های پزشکی می باشد. سایر نشانه ها همچون درد در شکم نیز ممکن است وجود داشته باشد. در برخی از موارد یبوست تنها نشانه ای است که در بدن وجود دارد.

روش اول ماساژ

روش اول ماساژ به این شکل است ، کف دست را بر روی شکم قرار داده و به صورت حرکات دایره ای و در جهات عقربه های ساعت بع سمت پایین شکم می باشد. به مرور زمان این دایره را گسترش دهید و کل شکم را پوشش دهید.

روش دوم ماساژ

در روش دوم به این شکل است که دست زیر جناغ سینه قرار داده و دست را به آرامی به سمت پاین شکم بکشید. اینکار باید به صورت حرکات سریع با دست دیگر تکرار شود. این ماساژ را ابتدا به آرامی شروع کنید و از فشار زیاد بر روی شکم خدداری کنید. اگر فشار دست ها بر روی شکم باعث درد شد ، فشار را کمتر کنید.

این ماساژ را 2 بار در روز و به مدت 20 دقیقه تکرار کنید. سعی کنید در زمان ماساژ تفس های عمیق بکشید این کار باعث میشود که به تسکین یبوست کمک زیادی کند.

روش سوم ماساژ

برای این روش می بایست سمت چپ به سمت راست ضربه بزنید. در ناحیه دور ناف دست و انگشتانتان بلرزانید. سپس یک حرکت دایره ای را به یک دست درست زیر ناف انجام دهید و سپس به سرعت با دست دیگرتان دایره ای دیگر روی شکم بکشید. این کار را به مدت 10 تا 20 دقیقه رویشکم خود را ماساژ دهید تا روده تحریک شود. سپس کمی صبر کنید، اگر هنوز احساس کردید نیاز دارید دوباره این ماساژ را تکرار کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.