شفا مگ

درمان موهای آسیب دیده با سشوار و رنگ مو

صاف کردن مو با سشوار و رنگ کردن مو با مواد شیمیایی می تواند رطوبت مو را گرفته و مو سوخته و شکننده شود، اما می توانید با برخی روش ها آن را درمان کنید.

درمان موهای آسیب دیده با سشوار

زنان برای زیبایی متحمل هزینه های زیادی برای رنگ کردن مو می شوند و بدون اینکه از موی خود بعد از رنگ کردن مو نحافظت کنند، مداوم آن را رنگ می کنند.اما به این قسمت فکر نکرده اند که ممکن است موهای آنها بعد از رنگ کردن با مواد شیمیایی رطوبت خود را از دست بدهد و شکننده شود.

انجام برخی روش ها برای صاف کردن و خشک کردن مو مانند سشوار کشیدن و اتو کردن مو می تواند باعث تخریب مو شده و موها را شکننده کند.مو به یک استراحت و دور ماندن از حالت دهنده های حرارتی نیاز دارد. موهای سوخته و وز شده، موهای آسیب دیده و شکننده از علت های استفاده زیاد از رنگ مو و سشوار است.

اگر از رنگ مو زیاد استفاده می کنید و موهای شما آسیب دیده است و یا اگر برای خشک کردن و صاف کردن مو از سشوار استفاده می کنید و موهای شما شکننده شده است. می توانید با روش های زیر موهای خود را درمان کنید.

درمان موی آسیب دیده با رنگ

آراش کردن مو با مواد شیمیایی از جمله رنگ مو و صاف کردن مو باعث از بین رفت رطوبت طبیعی تار های مو و در نتیجه آسیب و شکننده شدن آن می شود. این مواد شیمیایی به داخل مو نفوذ می کند و لایه چربی محافظ ساقه مو را از بین می برند و مو کدر و شکننده می شود.برای درمان می توانید هفته ای یک بار از بخار آب برای باز کردن فولیکول های مو و نفوذ نرم کننده به داخل ساقه مو اتفاده کنید.

و اما چگونه این کار را انجام دهید؛ ابتدا موهای خود را با شامپو بشویید و آبکشی کنید, سپس از نرم کننده حاوی پروتئین و اسید های چرب استفاده کنید و آن را به ساقه موی مرطوب بمالید.سپس یک حوله متوسط را در یک کاسه آب گرم که قبلا در ماکروفر گرم شده است را در آب فرو کنید و آب اضافه آن را بگیرید. سپس بگذارید چند ثانیه گرمای زیاد خود را از دست بدهد و دورتادور سر خود بپیچانید به طوری که همه مو را بپوشاند و بعد از 5 دقیقه موهایتان را آبکشی کنید.


بیشتر بخوانید: درمان خانگی موخوره


درمان موی آسیب دیده با سشوار

موهای سوخته و وز شده به دلیل استفاده زیاد از سشوار و اتوی مو برای حالت دادن مو می باشد، زیرا باعث می شود بخش مرکزی مو یا همان کوتیکول مو را داغ شود و مو دچار آسیب جدی شود. اولین راه مقابله با آسیب با حرارت ، آزاد گذاشتن مو می باشد تا بتواند برای جبران بی آبی مو از رطوبت هوا استفاده کند.

برای درمان موی آسیب دیده با سشوار ابتدا موهای خود را با حوله و قبل از خشک کردن و حالت دادن مو با سشوار از اسپری محافظت کننده در برابر حرارت استفاده کنید.این مواد باعث می شود حرارت در کل مو توزیع شود و قسمت هایی که آسیب دیده و ضعیف هستند را مرطوب می کند.

سعی کنید از سشواری برای حالت دادن مو استفاده کنید که سرعت و قدرت باد آن زیاد باشد تا زمان کمتری برای حرارت گرفتن روی مو صرف کنید.اگر از اتو استفاده می کنید هر دسته از مو را فقط یک بار اتو بکشید و از حرارت پایین دستگاه هم استفاده کنید.

آزمایش سنجش سلامت مو

برای اینکه بدانید موهای شما سلامت است می توانید یک دسته از آن را جدا کنید و داخل یک کاسه آب کوچک بیندازید. هر چقدر مو سریع تر در آب فرو برود میزان پروتئین و رطوبت مو کمتر است. اگر موهای شما روی آب شناور ماند موهای سالمی دارید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.