شفا مگ

چگونه موی چرب را درمان کنیم

موی سر به طور موقت یا به طور دائمی چرب است، که ممکن است باعث آزار شما شده باشد اما می توانید با چند روش ساده اما موثر چربی موی سر خود را درمان کنید.

چگونه موی چرب را درمان کنیم

موی خود را با دقت بشویید

زمانی که در حال شستن موی خود هستید مطمئن شوید که موی خود را به درستی شسته اید.برای شستشو حداقل باید 30 ثانیه موهای خود را خوب بشویید. برخی مواقع چرب شدن موهای سر در واقع به علت عدم آب کشی صحیح مو بعد از نرم کننده یا شامپو است.

شستن مو با اب سرد

سعی کنید موهای خود را پس از شامپو زدن با اب سرد بشویید.آب گرم می تواند غدد ترشح کننده ماده چرب پوست را تحریک کند. علاوه بر این آب سرد کمک می کند لایه محافظ پوست سر منقبض شود و مو کمتر آسیب ببیند.

از سشوار کمتر استفاده کنید

در صورت امکان سعی کنید موهای خود را طبیعی خشک کنید و یا اگر می خواهید با سشوار موهای خود را خشک کنید از حداقل گرمای ممکن استفاده کنید. زیرا حرارت زیاد باعث تحریک سریع پوست سر و تولید چربی می شود.

دست نزدن به مو

تا جایی که ممکن است سعی کنید به موهای خود در طول روز دست نزنید، مو هر چه بیشتر لمس یا شانه شود، پوست سر چربی بیشتری تولید می کند.


بیشتر بخوانید: چگونه بفهمیم موی سرمان چرب است یا خشک


شامپو درمانی

استفاده از شامپوهای درمان موهای چرب بسیار موثر است و سعی کنید 2 مرتبه در ماه با این شامپوها موی سر خود را بشویید. این شامپوها بعد از یک دوره درمانی چربی مو را کاهش می دهند.

استفاده از شامپوی خشک

شامپوی خشک برای موهای چرب مناسب است. البته این شامپو را با شامپوی مخصوص موهای خشک اشتباه نگیرید. این شامپو ها احتیاجی به شست و شو با آب را ندارند و جذب مو می شوند. برای جذب سریع چربی مو می توانید از این شامپو یک یا دو بار در روز استفاده کنید. این شامپوها علاوه بر جذب سریع چربی مو باعث از بین بردن بوی بد مو نیز می شوند.

پودر بچه استفاده کنید

شاید کمی خنده دار باشد اما پودر بچه قابلیت جذب چربی مو را دارد و بهترین جایگزین برای شامپوی خشک است. برای استفاده از پودر بچه آن را روی کف سر و ریشه مو که بیشتر چرب می شوند بریزید.

اجتناب از مواد براق کننده

مواد های براق کننده مو باعث افزایش بافت چربی مو می شوند و به جای استفاده از براق کننده ها از محصولات حجم دهنده مو استفاده کنید. این محصولات موها را براق جلوه می دهند بدون اینکه چربی مو را افزایش دهند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.