شفا مگ

آیا دانه سیب سمی است

دانه سیب حاوی آمیگدالین است. وقتی دانه جویده یا هضم شود آمیگدالین به سیانید یا سیانور تجزیه می شود.دانه سیب در دوزهای بالا سمی و حتی میتواند باعث مرگ شود.

آیا دانه سیب سمی است

دانه سیب حاوی آمیگدالین است. وقتی دانه جویده یا هضم شود آمیگدالین به سیانید یا سیانور تجزیه می شود که در دوزهای بالا سمی و حتی کشنده است. اما شخصی که به طور تصادفی چند دانه سیب را بخورد هیچ عارضه ای نخواهد داشت.

سیب یکی از میوه های خوشمزه و محبوب در دنیا می باشد. سیب حاوی دانه های سیاه می باشد که به دلیل طعم تلخ آنها معمولا از خوردن آن اجتناب می شود. اما ممکن است برخی افراد به طور تصادفی آن را بخورند.

بسیاری از افراد معتقد هستند که تخم سیب سمی است.دانه های سیب حاوی یک ترکیب گیاهی به نام آمیگدالین است. این ماده در دانه های میوه هایی مانند سیب ، بادام ، زردآلو، هلو و گیلاس نیز وجود دارد.

علائم مسمومیت با سیانید می تواند به سرعت بروز کند. این علائم شامل تنگی نفس و تشنج است و می توانند منجر به از دست دادن هوشیاری شوند.

آمیداگدالین بخشی از دفاع شیمیایی یک دانه است. زمانی که دانه ها جویده شوند یا هضم شوند ، آمیگلدالین به سیانید (سیانور) تبدیل می شود.این بسیار مسموم و حتی کشنده در دوزهای بالا است.

اگر بی حواس دانه یک سیب را مصرف کردید نگران نباشید زیرا مقدار کم آمیگدالین توسط آنزیم های موجود در بدن سم زدایی می شود. با این حال مقادیر زیاد آن می تواند خطرناک باشد.

تخم سیب حاوی یک گرم آمیگدالین است. با این حال مقدار سیانید در تخم سیب بسیار کمتر از سایر میوه ها می باشد. مصرف زیاد تخم سیب باعث می شود شما را بیمار و یا کشنده باشد.

خلاصه : خوردن چند تخم سیب بی خطر است. با این حال مقادیر زیاد دانه سیب می تواند کشنده باشد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.