شفا مگ

خواص سرکه سیب برای لاغری

سرکه سیب برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفید است و به عنوان یک کاهش دهنده اشتها و افزایش دهنده متابولیسم و جذب مواد معدنی مهم غذا در بدن شناخته شده است.

خواص سرکه سیب برای لاغری

سرکه سیب یک ماده پرخاصیت برای بدن می باشد که دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی است و باعث افزایش ایمنی بدن و کاهش وزن می شود. به گفته کارشناسان مخلوط سرکه سیب و آب می تواند یک عامل بازدارنده اشتها باشد و برای افرادی که می خواهند کاهش وزن بدهند بسیار مفید است.

سرکه سیب سرشار از ویتامین، مواد معدنی، پروبیوتیک و آنزیم است و قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارد. اسید استیک موجود در سرکه سیب باعث افزایش جذب مواد معدنی مهم غذا در بدن می شود و همچنین باعث کاهش اشتها، افزایش متابولیسم بدن نیز می شود.

سرکه سیب یک محصول ارگانیک که سرشار از ویتامین C و پکتین است و این دو ماده برای بدن بسیار مفید است. سرکه سیب طعمی ترش و شیرین دارد که بهترین مقدار مصرف آن 2 قاشق در یک لیوان آب است.

بر اساس مطالعات انجام شده مصرف سرکه سیب باعث می شود مقدار سدیم در بدن را افزایش دهد و این باعث می شود کالری کمتری مصرف کنید. اگر سرکه سیب را بعد از خوردن غذاهای کربوهیدرات دار مصرف کنید باعث می شود در طول روز 200 کالری کمتر مصرف کنید.

با مصرف 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز باعث ایجاد نتایج زیر می شود:

  • کاهش وزن 1.2 کیلوگرم
  • کاهش چربی بدن 0.7 درصد
  • کاهش دور کمر 1.4 سانتی متر
  • کاهش تری گلیسیرید 26 درصد

بیشتر بخوانید : چگونه با مصرف فیبر محلول لاغر شویم


سایر خواص سرکه سیب

سرکه سیب برای پیشگیری از سوء هاضمه

اگر قصد دارید غذایی مصرف کنید که احتمال این را دارید که هضم آن برای دستگاه گوارش شما سخت است یک قاشق چایخوری سرکه سیب در آب ولرم مخلوط کرده و نیم ساعت قبل از خوردن غذا مصرف نمایید.

سرکه سیب برای کاهش کلسترول

سرکه سیب می تواند سطح کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش دهد و باعث بهبود و سلامت قلب شود. کسانی که سرکه سیب را در رژیم غذایی خود مصرف می کنند از خطر ابتلا به بیماری های قلبی در امان هستند.

سرکه سیب برای ضد عفونی

سرکه سیب می تواند باعث کشتن باکتری ها و ضد عفونی زخم استفاده شود. از سرکه سیب می توان برای درمان قارچ ناخن، شپش و ضد عفونی گوش نیز استفاده کرد.

توصیه حای مصرف سرکه سیب

بهتر است سرکه سیب را با یک لیوان بزرگ آب رقیق شود و بهترین میزان مصرف آن یک یا دو قاشق سوپخوری سرکه سیب در یک لیوان آب است.

بیشترین مقدار مصرف روزانه سرکه سیب 4 قاشق سوپخوری می باشد و مصرف بیش از حد آن می تواند عوارض هایی به همراه داشته باشد. این عوارض ها شامل رنگ پریدگی پوست، جوش پوستی، زخم دهان، کاهش قدرت ماهیچه، عدم تحمل سرما، مشکلات بینایی و ریزش مو می باشد.

سرکه سیب طبیعی بهتر است در پایین خریداری شود زیرا از سیب های فصل تابستان تهیه شده باشد.بهترین راه مصرف سرکه سیب در سالاد و مواد غذایی است و بهتر است مصرف سرکه سیب را با دوز های کوچک شروع کنید.

تداخل سرکه سیب با دارو

افرادی که دارو های خاصی مصرف می کنند و یا شرایط پزشکی خاصی دارند باید قبل از مصرف سرکه سیب با پزشک خود مشورت کنند.
داروهایی مانند داروهای دیابت، دیگوکسین از جمله داروهایی هستند که اگر مصرف می کنید نباید از سرکه سیب استفاده شود زیرا باعث عوارض جدی می شود.

در دوران بارداری و شیردهی به دلیل عدم وجود اطلاعات در این دوران می بایست از از مصرف آن خودداری کنید.

همچنین سرکه سیب ممکن است سطح قند خون افراد دیابتی را کاهش دهد، به همین خاطر قبل از مصرف سرکه سیب با پزشک خود مشورت کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.