شفا مگ

چگونه پوستی درخشان داشته باشیم

برای داشتن پوستی درخشان و جوان باید از آن مراقبت کرد و برای این که بدانید چگونه پوستی درخشان داشته باشید و همچنین صورتی جذاب باشید با ما همراه باشید.

چگونه پوستی درخشان داشته باشیم

1- استحمام صحیح

سعی کنید حمام خود را کوتاه کنید و بیشتر با آب ولرم دوش بگیرید.آب داغ می تواند به پوست شما آسیب برساند و رطوبت پوست را از بین ببرد، این روش بسیار مناسبی برای حفظ رطوبت پوست می باشد.در زمان استحمام از صابون های با بوی تند استفاده نکنید زیرا صابون با بوی تند می تواند رطوبت پوست را از بین ببرد و باعث خارش و پوسته پوسته شدن پوست شود.

شامپوی بدن برای شستن پوست بسیار مفید تر از صابون می باشد، زیرا شامپوهای بدن کمتر باعث حساسیت پوستی می شود.شامپوی بدنی را بخرید که دارای مرطوب کننده هایی مانند روغن های طبیعی و یا سرامیدها است.

2- استفاده از لایه بردار

سلول های مرده پوست باعث ظاهر تیره به پوست می شود و از نفوذ موثر لوسیون ها یا کرم ها به پوست جلوگیری می کنند. سعی کنید  1 بار در هفته از لیف در حمام استفاده کنید تا لایه های پوست مرده از پوست جدا شوند.سلول های مرده پوست ظاهر تیره و خشنی به پوست شما می دهند و از نفوذ موثر لوسیون ها و یا کرم ها به پوست جلوگیری می کنند.بیش از حد پوست خود را مالش ندهید، زیرا ممکن است پوست را تحریک کنید و پوست خشک تر از قبل شود.


بیشتر بخوانید: راه های مراقبت از پوست چرب


3- صورت خود را آبرسانی کنید.

اگر می خواهید پوست سالمی داشته باشید می بایست پوست را آبرسانی کنید، زیرا سلول های پوست نیاز به آبرسانی دارند و در هوای گرم و در زمان ورزش آب زیاد بنوشید. مصرف روزانه 8 لیوان آب بهترین توصیه برای آبرسانی بدن و پوست می باشد.در زمستان اگر از بخاری استفاده می کنید، اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید و یا در ارتفاعات زندگی می کنید، از یک دستگاه بخور سرد برای برگرداندن رطوبت به محیط و سالم نگاه داشتن پوست استفاده کنید.

همچنین می توانید برای آب رسانی پوست خود از ماسک های طبیعی استفاده کنید.این ماسک ها باعث آبرسانی به صورت و مرطوب نگه داشتن آن می شوند.از ماسک ها مفید برای آبرسانی پوست ماسک خیار می باشد که می توانید خیار را رنده کرده و به مدت 15 دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

4- خواب کافی داشته باشید

پوست در شب خود را ترمیم و نو می کند و بهترین راه برای بهبود پوست داشتن خواب کافی و خوب در شب می باشد، اگر یک خواب بد داشته باشید قطعا زیر چشمان گود می افتد و پوست به زردی می گراید.برای همین پیشنهاد می شود، ۷ تا ۸ ساعت در شب بخوابید تا پوست عملیات جوانسازی خود را به طور مطلوبی انجام دهد.

5- مصرف ماهی و امگا 3

امگا 3 نیاز مهم بدن می باشد و اگر کپسول امگا 3 یا ماهی سالامون را هفته ای یک بار مصرف کنید باعث می شود پوست سالمی داشته باشید. همچنین اسید چرب امگا 3 باعث کاهش التهاب در بدن و رطوبت رسانی به پوست می شود.علاوه بر این، امگا-۳ در ترمیم سلول ها و دفاع در برابر آسیب های سلولی کمک می کند.

6- افزایش رطوبت صورت

در پوست طبیعی، حرکت مداوم آب از لایه های عمیق به لایه های سطحی پوست برقرار است. در نهایت آب از سطح تبخیر می شود؛ اما گاهی اوقات این تعادل به هم می ریزد و نیاز به استفاده از یک کرم مرطوب کننده مناسب برای پیشگیری از خشکی پوست و آسیب های ناشی از آن می باشد.اگر پوست خشکی دارید، سعی کنید بعد از حمام کردن با یک کرم مرطوب کننده پوست خود را مرطوب کنید. کرم مرطوب کننده را به صورت دورانی به تمام بدن بمالید و مطمئن شوید که همه مرطوب کننده جذب پوست شده است.

۷- استرس را از خود دور کنید

هنگامی که از درون شاد و خوشحال هستید، پوست شما نیز شفاف تر به نظر می آید.بنابراین کارها و یا فعالیت هایی که موجب آرامش و خوشحالی شما می شود را انجام دهید، مانند گذراندن زمان با دوستان، اقوام و یا شرکت در کلاس های هنری و یا ورزشی

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.