شفا مگ

علائم کبد سمی چیست

کبد عضو مهم اندام داخلی بدن می باشد که وظیفه فیلتر کردن موادی که وارد بدن می شود را دارد و اگر کبد دچار مشکل شود می تواند در سیستم بدن اختلال ایجاد کند.کبد وظیفه سم زدایی و همچنین ذخیره کردن ویتامین و مواد معدنی در بدن را به عهده دارد.زمانی که مواد غذایی سالم مصرف نشود کبد باعث می شود که نتواند به طور منظم وظایف خود را انجام دهد.علائم کبد سمی نشان دهنده این است که کبد به درستی کار نمی کند و نیاز به سم زدایی دارد. در زیر با نشانه های کبد سمی است آشنا شوید تا بتوانید به موقع برای سم زدایی کبد اقدام کنید.

علائم کبد سمی چیست

متورم شدن شکم: یکی از علائم سمی شدن کبد می تواند ترم شکم باشد. البته تورم در شکم شاید علائم بیماری دیگری باشد. اما اگر تورم شکم با نفخ شدید همراه باشد می تواند یکی از شرایط کبد سمی باشد و می بایست کبد را سم زدایی کنید.

تغییر رنگ ادرار: تغییر در رنگ ادرار به زرد تیره یکی از علائم عملکرد ناصحیح کبد است.در صورت رنگ ادرار زرد می بایست سریعا برای بررسی مشکل کبد اقدام کنید.

رفلاکس معده: رفلاکس اسید یکی مشکلات معده و دستگاه گوارش است. اما می تواند یکی از علائم و نشانه های سمی شدن کبد نیز باشد.

مشکلات پوستی: یکی از علائم کبد سمی مشکلات پوستی است.زمانی که کبد سمی می شود باعث تحریک های ناگهانی پوستی و آکنه می شود.آکنه ، خشکی پوست و مشکلات پوستی می تواند از علائم کبد سمی باشد.


بیشتر بخوانید: چگونه کبد خود را سم زدایی کنیم


احتباس مایعات: احتباس مایعات به غیر از علائم برای مشکلات کلیوی ، می تواند از علائم مشکلات کبدی نیز باشد. اگر کبد بیش از حد شروع به فعالیت کند این اتفاق خواهد افتاد. احتباس مایعات اگر به همراه تورم در اندام و یا شکم باشد نشان دهنده کبد سمی است.

زردی پوست یا سفیدی چشم: زردی پوست ، ناخن یا زردی در سفیدی چشم یکی از علائم مهم کبد سمی است. این زردی به این معنی است که سیروز کبدی رخ داده است و باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

مشکلات گوارشی و بی اشتهایی:زمانی که کبد سمی می شود ، فرد احساس تهوع ، استفراغ و کم اشتهایی می کند.بیماران دارای کبد سمی علاوه بر این علائم ممکن است شروع به کاهش وزن بی دلیل کنند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.