شفا مگ

علائم سینوزیت مزمن چیست

سینوزیت مزمن سردرد به همراه فشار در صورت و سرماخوردگی طولانی است که علائم گرفتگی، احساس درد در دندان قدامی، تب، خلط پشت حلق و چرک بینی را به همراه دارد.

علائم سینوزیت مزمن

سینوزیت یک سردرد مزمن و دردناک است که باعث فشار در ناحیه صورت شده و سرماخوردگی طولانی مدت را به همراه دارد. سینوزیت مزمن با درمان های معمولی بهبود نمی یابد.

افرادی که به سینوزیت مزمن مبتلا هستند در اکثر موارد از گرفتگی طولانی مدت بینی رنج می برند و همینطور ترشحات چرکی بینی نیز شکایند می کنند.

در برخی موارد بیماران زمانی که دچار سرماخوردگی های مکرر، بوی بدن دهان و احساس فشار در صورت می شوند احساس می کنند که هنوز سرماخوردگی های آنها درمان نشده است. اما این حالات به دلیل داشتن سینوزیت هستند.

یکی از علت های سینوزیت مزمن رینیت آلرژیک است که مبتلایان به این بیماری به علت وجود ترشحات زیاد به مرور باعث بسته شدن دهانه سینوس می شود.

آسیب های بینی یا صورت، پولیپ های بینی ، تومور یا عفونت مزمن می تواند از علت های سینوزیت مزمن می باشد.البته علت های دیگری نیز باعث بوجود آمدن سینوزیت مزمن می شود که یکی از شایعترین علت های آن انحراف تیغه بینی است.

بهترین روشت برای تشخیص سینوزیت مزمن سی تی اسکن می باشد که می تواند به طور قطع برای تشخیص این بیماری موثر باشد. برخی برای تشخیص از رادیوگرافی استفاده می کنند که استفاده بی رویه از عکس های رادیوگرافی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

جراحی بهترین درمان قطعی سینوزیت مزمن می باشد و این جراحی با استفاده از جراحی آندوسکوپیک به سادگی انجام می شود. این روش کم خطرترین نوع جراحی سینوس میباشد که با روش های خاص و کمترین آسیب به بافت سالم،سینوس های تنگ شده را باز کرده و عفونت را تغلیه می کند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.