شفا مگ

5 عادت غذایی مهم برای لاغر شدن

اکثر افراد برای اینکه وزن کم کنند به سراغ رژیم لاغری می روند، اما برای برخی افراد بسیار سخت می باشد که بتوانند روند رژیم لاغری را دنبال کنند.با کمی تغییر در عادات غذا خوردن و شیوه زندگی می توان به لاغری و کاهش وزن دست پیدا کرد. در ادامه با 6 نکته مهم در عادت غذایی آشنا شوید.

عادت غذایی برای لاغر شدن

غذاهای مورد علاقه خود را از دست ندهید

افرادی که نمی توانند رژیم لاغری را تحمل کنند ، اگر بخواهند رژیم غذایی بگیند و با ممنوعیت خوردن غذاهای مورد علاقه شان مواجه شوند، احتمال زیاد منجربه افسردگی می شوند.

لذت بردن از غذاهای مورد علاقه بسیار مهم است و می تواند 80 درصد وقت و انرژی را صرف غذا خوردن کنید و 20 درصد لذت ببرید.
به عنوان مثال اگر هوس خوردن دسر کرده باشید

می توانید بعد از صرف یک غذای سبک دسر میل کنید. با این کار هم به رژیم غذایی خود کمک کردید و هم احساس محرومیت نمی کنید.
همیشه سعی کنید قبل از خوردن غذا به اطلاعات تغذیه غذایی که می خورید نگاهی بیاندازید.سعی کنید از مواد غذایی دارای چربی سالم در برنامه خود قرار دهید.

مصرف صبحانه سرشار از پروتئین و فیبر

صبحانه یکی از واجبات غذا خوردن است و هیچ وقت نباید از برنامه غذایی حذف شود.مصرف صبحانه باعث افزایش انرژی می شود و سوخت و ساز بدن را بالا می برد. بر اساس مطالعات انجام شده نشان داده است که افرادی که صبحانه می خورند در کاهش وزن بسیار موفق تر هستند. سعی کنید صبحانه ای انتخاب کنید که دارای پروتئین و فیبر بالا باشد.

همیشه مواد مقوی سالم همراه داشته باشید

سعی کنید در طول روز تنقلات بخورید و برای خود بسته های 100 کالری مانند اجیل، پروتئین و میوه اماده کنید و در منزل یا محیط کار در طول روز میل کنید.

آخر هر هفته لیست غذایی هفته بعد را اماده کنید

در آهر هر هفته سعی کنید فهرستی از مواد غذایی برای هفته آینده خود اماده و آن را تهیه کنید، این کار می تواند به شما کمک کند ذهنی اماده برای مصرف غذاهای خود داشته باشید.

بشقاب میوه را هرگز فراموش نکنید

میوه یکی از مواد غذایی است که هم مواد مغذی را به بدن شما می رساند و هم می تواند در کاهش وزن و احساس سیر بودن به شما کمک می کند. هر روز صبح یک بشقاب میوه را پر کنید و در جلوی دید خود قرار دهید و در طول روز از این میوه ها استفاده کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.