شفا مگ

درمان گیاهی کیست تخمدان

کیست تخمدان از بیماری های زنان می باشد که در بیشتر موارد بدون علائم می باشد، اگر علائم خفیف بود می توانید با داروهای گیاهی در خانه آن را درمان کنید.البته درمان های گیاهی نیز باید تحت نظر پزشک متخصص زنان انجام شود زیرا باید مطمئن شوید که کیست تخمدان شما به مرحله پارگی و حاد نرسیده باشد و اینکه این درمان ها برای شما بی خطر است.در ادامه با درمان های گیاهی برای کیست تخمدان آشنا شوید.

درمان گیاهی کیست تخمدان
  1. درمان با بابونه
  2. دمنوش با سیاه دانه
  3. درمان با سرکه سیب
  4. درمان با رازیانه
  5. درمان با چغندر قند

کیست تخمدان بیماری در زنان است که زمانی پیش می آید که کیسه ای پر از مایع به نام کیست در یکی از تخمدان ها ایجاد شود.بسیاری از زنان حداقل در طول زندگی خود یک کیست در تخمدان آنها ایجاد می شود. در بیشتر موارد کیست بدون درد و هیچ علامتی ایجاد نمی کند.

کیست تخمدان را می توان با داروهای گیاهی در خانه درمان کرد. البته مصرف بیش از حد و خودسرانه گیاهان دارویی به شکل های مختلفی مثل عرق، پودر و دم نوش به دلیل این که مصرف دارویی دارد، می تواند عوارض ایجاد کرده و مشکلاتی را در طولانی مدت، به بار آورد. قبل مصرف هر داروی گیاهی با پزشک خود مشورت کنید.

درمان کیست تخمدان با بابونه

بابونه شیرازی از گیاهانی است که برای درمان کیست تخمدان بسیار مفید می باشد.بابونه را می توان به صورت دمنوش مصرف کرد.برای ساخت دمنوش باید یک قاشق غذاخوری از آنرا با نصف لیوان آب جوش به مدت پنج دقیقه دم کرد و باعسل بنوشید.

ابتدا 2 قاشق بابونه را در یک فنجان آب داغ بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و سپس مقداری عسل به دمنوش خود اضافه کنید و بنوشید. برای رفع کیست تخمدان روی 2 فنجان روزانه مصرف کنید.

این دمنوش علاوه بر درمان کیست تخمدان، به کاهش دردهای ناشی از کیست نیز کمک می کند. از این دمنوش 2 تا 3 مرتبه در روز مصرف کنید.

درمان کیست تخمدان با سیاه دانه

سیاه دانه گیاهی است به اثر دارویی که برای درمان کیست تخمدان که در گذشته نیز استفاده شده است. برای درمان کیست تخمدان سیاه دانه را با عصل مخلوط کنید و پیش از هر وعده غذایی یک قاشق میل کنید.

درمان کیست تخمدان با سرکه سیب

اگر کیست تخمدان به علت کمبود پتاسیم باشد سرکه سیب می تواند به راحتی آن را درمان کند و همچنین مصرف سرکه سیب باعث می شود که از ابتلا به کیست تخمدان پیشگیری کند.

سرکه سیب برای درمان کیست تخمدان بسیار مفید است. برای مصرف سرکه سیب، 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. این خلوط را 2 بار در صبح و بعد از ظهر بخورید.

درمان کیست تخمدان با رازیانه

رازیانه گیاهی بسیار مفید برای درمان بسیاری از بیماری ها می باشد که می توانید از آن برای درمان کیست تخمدان استفاده کنید. یک نکته مهم در مصرف رازیانه به عنوان درمان کیست تخمدان این است که حتما با تشخیص پزشک از رازیانه استفاده کنید.زیرا رازیانه داروی قوی برای درمان کیست محسوب می شود و بیشتر در زمانی که کیست نسبتا بزرگ است استفاده می شود.

گیاه رازیانه، مزاج گرم و خشکی داشته و افرادی با این مزاج، اگر در مصرف رازیانه زیاده روی کنند، دچار مشکل خواهند شد، از این رو بهتر است این گیاه با مصلحی مثل سکنجبین و صندل، استفاده شود و در مصرف آن نیز، تعدیل مد نظر باشد.

درمان کیست تخمدان با چغندر قند

چغندر قند یک گیاه قلیایی است و باعث می شود اسید بدن کاهش پیدا کند و می تواند برای درمان کیست تخمدان موثر باشد.برای تهیه معجون چغندر ابتدا 1 فنجان آب تازه چغندر قند را بگیرید و با یک قاشق آلوئه ورا مخلوط کنید و سپس آن را یک بار در روز قبل از صبحانه مصرف کنید.این روش درمان را تا زمانی که علائم شما کاهش یابد دنبال کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.